Yandex.Mail

Sınırlama. Yalnızca kurumun sistem yöneticileri Yandex.Mail ayarlarını değiştirebilir

Yandex.Connect içerisinde Yandex.Mail, kendi alan adınızda e-posta hizmeti sağlayan ücretsiz bir servistir. login@"alan adınız".tld türünde e-posta hesapları oluşturabilirsiniz. Bu e-posta hesaplarının kullanıcıları ise, Yandex.Mail'in web arayüzünü ve bunun getirdiği tüm avantajları (spam filtresi, otomatik virüs kontrolü ve servisin diğer özellikleri) kullanabilirler. Yandex.Mail ile çalışma hakkında daha fazla bilgi için Yardım bölümüne başvurun.

Yandex.Mail'i etkinleştirme

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tarifeler ve servisler sayfasına gidin.

  3. Yandex.Mail menüsünde butonu (etkin) konumuna getirin.

Yandex.Mail'i ayarlama

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapın.

  2. E-posta hesapları, imzalar, protokoller ve diğer özellikleri ayarlayın:

    • Kayıp e-postaların toplanacağı adres: Sizin alan adınızda var olmayan e-posta adreslerine gönderilen iletilerin düşeceği e-posta kutusu. Bu alan boş bırakılırsa, bu tür e-postalar otomatik olarak silinir.

    • E-posta protokolü. Kullanıcıların, e-posta programlarını bağlayabileceği bir protokol seçin.

      Not. E-posta programının kullanıcı e-posta kutusu ile çalışabilmesi için gerekli protokol desteğinin (POP3 veya IMAP) e-posta kutusu ayarlarında etkinleştirilmiş olması gerekir. E-posta programlarının ayarları hakkında daha fazla bilgi için ilgili Yandex.Mail Yardım bölümünü okuyun.
    • Genel imza alanında belirtilen metin, çalışanlarınızın, kurumunuzun posta kutularından gönderdikleri her e-postaya imza olarak eklenecektir.

    • "Yapılacak işler" servisi menüsünde, çalışanlarınız için e-posta web arayüzünde yapılacaklar listesini etkinleştirebilirsiniz. Bu servisin özellikleri ilgili Yandex.Mail Yardım bölümünde ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

    • DKIM imzası sekmesinde, doğrulanmış alan adlarınız için herkese açık DKIM anahtarları görüntülenir. DKIM imzası e-posta alıcısının, gelen e-postanın gerçekten sizden geldiğine emin olmasını sağlar. DKIM imzası ayarları hakkında daha fazla bilgi için Yardım bölümünün ilgili kısımlarına göz atın.

E-posta kutularının içe aktarımı

Kişisel veya Gmail ya da Mail.ru gibi halka açık olan diğer e-posta sunucularından e-posta kutularını tüm içeriğiyle birlikte Yandex.Connect'e aktarabilirsiniz.

E-posta kutularını içe aktarmak için:

  1. Yandex.Connect'e yönetici olarak giriş yapın.

  2. E-postaları içe aktar sekmesine gidin.

  3. E-posta kutularını Mail.ru veya Gmail'den aktarmak istiyorsanız Mail.ru veya Gmail seçeneğini işaretleyin. Bu servisler için sunucu parametreleri otomatik ayarlanır.

    Kendi sunucunuz seçeneği e-posta sunucusu parametrelerini manuel olarak ayarlamanızı sağlar.

  4. Bağlantı parametrelerini belirtin:

    • Protokol (POP veya IMAP).

      Kaynak sunucu IMAP protokolünü destekliyorsa onu kullanmanız daha iyi olacaktır. IMAP protokolü sayesinde e-posta kutusunun yapısını hiç bozmadan tam olarak içe aktarabilirsiniz.

    • E-posta aktarımı sırasında SSL şifrelemesinin kullanılıp kullanılmayacağı.

    • E-posta sunucusunun alan adı veya IP adresi.
    • Sunucu bağlantı noktası (örneğin, 993).

  5. E-posta aktarımı için ek parametreler seçin.

  6. Devam butonuna tıklayın.

  7. E-posta adreslerini ve hesap şifrelerini aşağıdaki yöntemlerden biriyle belirtin:

    E-posta kutusunun tam adresini girin ve e-posta kutusunun şifresini belirtin. Çalışan Connect'te başlıklı alanda e-posta kutusunun ait olduğu çalışanı belirtin. Alan boş bırakılırsa Yandex.Connect, kaynak e-posta hesabıyla aynı kullanıcı adı ve şifreye sahip yeni bir hesap oluşturur.

  8. E-posta aktarımına başla butonuna tıklayın.