Çalışan hesabını değiştirme ve silme

Hesap değiştirme

  1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Tüm çalışanlar sayfasını açın.

  3. Listeden bir çalışan seçin veya Connect’in üst panelindeki arama çubuğunu kullanın.

  4. Çalışan kartındaki simgesine tıklayın ve bir işlem seçin. Alan adınızda hesabı (login@example.org) ve Yandex hesabı (login@yandex.com) bulunan çalışanlar için işlem listesi değişecektir:

    Alan adınızdaki hesap
    • Bilgileri düzenle: Kullanıcı girişi dışında herhangi bir alanı düzenleme.

    • Eş alan adı yönetimi: Çalışan e-posta kutusunun Eş alan adını ekleme veya silme.

    • Şifreyi değiştir: Çalışan için yeni bir şifre belirleme.

    • Kullanıcıyı engelle: Hesabını tamamen silmeden engelleme. Çalışan, Yandex.Connect hizmetlerini kullanamaz ancak hesabıyla ilgili tüm bilgiler korunur.

    • Yönetici olarak ata: Çalışana; bölümleri, diğer çalışanların hesaplarını ve kurum ayarlarını yönetme hakkı verme. Hakları geri almak için  → Yönetici yetkilerini geri al butonuna tıklayın.

    • Sil: Bir çalışanın hesabını ve ilgili tüm verilerini (e-postalar, Yandex.Disk dosyaları, takvim randevuları vb.) kalıcı olarak silme. Sildikten sonra hesabı veya verileri geri alamazsınız.

    Yandex hesabı
    • Yönetici olarak ata: Çalışana; bölümleri, diğer çalışanların hesaplarını ve kurum ayarlarını yönetme hakkı verme. Hakları geri almak için  → Yönetici yetkilerini geri al butonuna tıklayın.

    • Sil — çalışanı Connect’teki kurumdan silin.

Parola değiştirmeyi reddetme

Alan adınızda hesabı olan çalışanların kendi parolalarını belirlemelerini önlemek için:

  1. Yandex.Connect’e yönetici olarak giriş yapın.

  2. Connect’in üst panelinde,  → Yönetici → Genel ayarlar öğesini seçin.

  3. Çalışanlar Yandex.Pasaport’ta parolalarını değiştirebilir seçeneğini kapatın.

  4. Değişiklikleri kaydet.