Genel sorular

Kullanıcıların sorumlukları hakkında ve içerik ile ilgili şikayetler

Yandex, kullanıcıları için bilgi saklama, arama ve paylaşma olanağını sağlar.

İçeriği sunucularımızda yerleştirmeden önce kullanıcılar, Kullanıcı Sözleşmesi'nin koşullarını kabul ederek üçüncü şahısların haklarını gasp eden, yasak olan materyalleri veya içeriği yerleştirmeyeceklerini beyan ederler.

Kötü niyetli kullanıcıların hem bizim kurallarımızı hem de yasayı çiğneyebileceklerinin farkındayız ve buna engel olmak için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz.Servislerimiz aracılığıyla üçüncü şahısların haklarını gasp etmek amacıyla yapılan hukuksuzluklar ile ilgili tüm şikayetlere ve taleplere cevap vermek için şirketimizde standart şemalar oluşturulmuştur.

Şikayetler

Yandex servislerinin kullanıcısı tarafından yerleştirilen herhangi bir içeriğin haklarınızı gasp ettiğini düşünüyorsanız doğrudan bu kullanıcıya başvurup sorununuzu açıklamayı deneyin; bazı durumlarda bu başvuru, sorunu çözmek için yeterli olabilmektedir.

Ancak durum Yandex'in müdahalesini gerektiriyorsa şikayetinizi, aşağıdaki yollardan birini seçerek bize gönderin:

Lütfen yalan şikayette bulunmayın.

İçeriğin, haklarınızı gerçekten gasp ettiğinden emin olun.Haklarınızın ne olduğu ve gasp edilip edilmediğinden emin değilseniz avukata danışın.

Şikayetinizde şunları belirtin:

  1. Kişisel bilgilerinizi teyit edecek bilgiler.
  2. Şikayetinizin sebebi; sitede yer alan hangi içerik ve ne şekilde haklarınızı gasp etmekte:
    • içeriğin tam adını belirtin;
    • yerleştirildiği sayfasının tam adresini (URL) belirtin;
    • hangi hakkınızın bu içerik ile gasp edildiğini açıklayın.
      Dikkat! Şikayet, yayınlanmış materyaller ile hakkı gasp edilen kişi veya onun yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır. Dilekçe sahibi olan kişinin yerine işlem yapabilme yetkisi, yasalara uygun şeklinde oluşturulan vekaletname ile ispatlanmalıdır ve dilekçe ile birlikte ibraz edilmelidir.

Kullanıcıdan şikayet aldıktan sonra içeriğe erişimini engelliyoruz.İçeriği yerleştiren kullanıcı, kayıt sırasında iletişim bilgilerini girdiyse; yerleştirdiği içeriğine erişimini, gelen şikayetten dolayı engellediğimizi ona ek olarak bildiriyoruz.

Şikayet alan kullanıcı içeriği silebilir ya da içeriğin, Yandex'in kaynaklarında yerleştirilmesinin yasal olduğunu ve kimsenin hakkının gasp edilmediğini belirtebilir; ve bu nedenle oluşan şikayete cevap vermeye hazır olduğuna dair bir dilekçe sunabilir.Dilekçe, herhangi bir Yandex ofisinde doğrudan sahibi tarafından yüz yüze verilebilir veya noter tasdikli şeklinde posta ile gönderilebilir.Dilekçe olmadan, sözkonusu olan içeriğe erişim engelli kalır ve zamanla içerik otomatik olarak silinir.

Söz konusu içeriği yerleştiren kullanıcının dilekçesi ve şikayet sahibinin dilekçesi, tüm gerekli kişisel ve iletişim bilgilerini içermelidir.

Kullanıcıdan şikayete yanıt olarak dilekçe geldiğinde, aralarında sorunu tartışmaları için iki tarafla da bilgileri paylaşıyoruz ve söz konusu içerik için erişimi açıyoruz.

Daha sonra, şikayet sahibinin iddiayı kazandığına dair belgeler Yandex'e gönderilirse içerik silinir.