Çalışanlar

Kurumlar için Yandex 360 ile çalışırken kullanıcı hesapları ile farklı işlemler yapabilirsiniz: Yenilerini ekleyebilir ve artık gerekmeyenleri silebilir, çalışan bilgileri içinde arama yapabilir ve çalışan kartlarını görüntüleyebilir, ayrıca kurumunuzun posta alan adında kayıtlı hesapları düzenleyebilir ve engelleyebilirsiniz.

Ekleme

Kurumlar için Yandex 360’ta ortak çalışmaya başlamak için kurumunuza çalışan ekleyin. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanabilirsiniz:

Manuel olarak hesap oluşturma
Kurumunuza bir alan adı bağlıysa, Çalışanlar sekmesinde hızla yeni hesaplar ekleyebilirsiniz. Bu durumda kullanıcı hesapları sizin alan adınızda oluşturulur.
Alan adınızdaki bu tür kullanıcı hesaplarında;

Alan adında manuel olarak kullanıcı hesabı oluşturma hakkında daha fazla bilgi için Kullanıcı hesabı oluştur bölümüne gidin.

Kurum alan adında kullanıcı hesapları oluşturulduktan sonra hesaba çoklu kullanıcı girişi (SSO) ayarlayamazsınız.

Çalışanları davet etme
Kullanıcıların Yandex’teki kişisel hesapları ile kurumunuza davet edebilirsiniz. Bununla birlikte posta alan adını bağlamanız gerekmez. Davet edilen çalışanların hesapları düzenlenemez veya engellenemez ancak görüntülenebilir ve silinebilir. Çalışanları kurumunuza nasıl davet edeceğiniz hakkında daha fazla bilgi için Kullanıcıları davet etme bölümüne bakın.
Çalışan listesi yükleme
CSV dosyası şablonunu indirebilir, çalışan ayrıntılarını doldurabilir ve yükleyebilirsiniz. Çok sayıda hesap eklemeniz gerekiyorsa bu yöntem uygundur. Bunun nasıl yapıldığıyla ilgili daha fazla bilgi için Liste yükleme bölümüne göz atın.
Ortak kurumsal girişi (SSO) etkinleştirme
SAML 2.0 tabanlı çoklu kullanıcı girişi teknolojisini kullanarak erişim kontrol sisteminiz (örneğin, Active Directory veya Keycloak) üzerinden Yandex 360 servislerinde oturum açabilirsiniz. Böylece çalışanlar yeni bir kullanıcı adını ve şifreyi hatırlamak zorunda kalmayacak ve sizin de Kurumlar için Yandex 360’ta onlar için ayrı hesaplar oluşturmanız gerekmeyecek. Çoklu kullanıcı girişinin (SSO) etkinleştirilebilmesi için kurumda, çalışanlara ait olan alan adı tabanlı kullanıcı hesapları olmamalıdır.

Ara

Çalışanlar sekmesinde, çalışanları hızlıca bulmak için kullanabileceğiniz bir arama çubuğu bulunur. İhtiyacınız olan kişinin adını, soyadını veya e-postasını girmeniz yeterlidir.

Kurumun her çalışanının iletişim ve kişisel bilgileri, çalışan kartında görüntülenir. Burada çalışanın çalıştığı şubeyi ve dahil olduğu grupları da görebilirsiniz. Böyle bir kartı görmek için listeden bir çalışan seçin.

Düzenleme

Alan adınızdaki kullanıcı hesabını düzenlemek için:

  1. Kurum yöneticisi olarak oturum açın.
  2. İmleci çalışanın üzerine getirin, simgesine tıklayın ve işlem seçin:
    • Düzenle: Kullanıcı adı hariç, çalışanın her türlü verilerini düzenleme.

    • Şifreyi değiştir: Çalışan için yeni şifre belirleme. Bu durumda, çalışanın tüm cihazlarda hesabına yeniden giriş yapması ve Yandex servislerinin kullanım şartlarını kabul etmesi gerekecektir.

    Not.
    Kullanıcının Yandex ID hesabındaki parolayı değiştirdikten sonra ayarlar sıfırlanır:

Alan adı e-postası ile genel kullanıcı adını yalnızca Yandex ID hesabında Bilgiler bölümünden değiştirmek mümkündür.

Silme

Uyarı. Alan adınızda oluşturulan bir hesabı silerseniz, çalışan Yandex Disk ve Yandex Mail’deki tüm verilerini kaybeder. Veriler daha sonra geri yüklenemez. Yandex hesabı olan davet edilmiş çalışanı silerseniz, kullanıcı kuruma olan erişimini kaybeder. Çalışan şubelere ve gruplara eklenmişse, onlardan çıkarılır.

Kurum çalışanını silmek için:

  1. Kurum yöneticisi olarak oturum açın.
  2. Çalışanı seçin, simgesine tıklayın ve Sil’i seçin.

Engelleme ve engeli kaldırma

Engellenen çalışan kuruma bağlı olan Yandex Mail veya diğer servisleri kullanamaz, fakat hesabı ve içindeki tüm bilgiler olduğu gibi kalır.

Bir çalışanı engellemek veya engelini kaldırmak için;

  1. Kurum yöneticisi olarak oturum açın.
  2. İmleci kullanıcının üzerine getirin, simgesine tıklayın ve Engelle’yi veya

    Engeli kaldır'ı seçin.

Ayrıca, çalışan, eğer bir şube ve gruba ekliyse, şube ve gruptan çıkarabilir.