Sorun Çözme

  1. Posta kutusu oluşturamıyorum
  2. Alan adındaki tüm posta kutularının listesini bulamıyorum
  3. Alan adımdaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum
  4. E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya istenmeyen e-postalar klasörüne düşüyor
  5. Alan adını silemiyorum
  6. Kullandığım alan adındaki site açılmıyor
  7. İşletmeye veya alan adına erişim sorunları
  8. İpuçları yardımcı olmadı

Posta kutusu oluşturamıyorum

Posta kutusu oluşturmak için yeni çalışan hesabı ekleyin.

Çalışan ekleme engelleniyorsa alan adını işletmeyle ilişkilendirdiğinizden ve alan adını onayladığınızdan emin olun.

Alan adındaki tüm posta kutularının listesini bulamıyorum

Kurumlar için Mail’de tüm posta kutuları çalışan hesaplarına bağlanır. Çalışan listesine Kullanıcılar sayfasından erişebilirsiniz.

Alan adımdaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum

Mail ile ilgili çoğu sorun, hatalı posta alan adı ayarlarıyla ilgilidir. Tüm ayarları kontrol edin:

1. Adım Alan adı kayıt süresinin kontrol edilmesi

WHOIS servislerinden herhangi birinin alan adı kayıt süresini kontrol edin, örneğin https://www.whois.com:

  1. WHOIS servis sayfasına gidin.

  2. Arama çubuğuna alan adı adınızı girin. Örneğin, example.org.

  3. Expires On: satırında görüntülenen tarihin geçip geçmediğini kontrol edin.

Alan adı kaydının süresi bitmişse, yenilemek için kayıt şirketinize başvurun.

2. Adım Alan adı DNS kayıtlarını kontrol edin

DNS kayıtlarının doğru yapılandırıldığından emin olun. Bu, örneğin, http://www.digwebinterface.com servisi veya başka bir “dig” yardımcı programı kullanılarak yapılabilir:

MX kaydı
  1. Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızı girin, örneğin example.org.

  2. Type alanında MX’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalıdır:

    example.org.  20755 IN MX 10 mx.yandex.net.
SPF kaydı
  1. Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızı girin, örneğin example.org.

  2. Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalıdır:

    example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 redirect=_spf.yandex.net"

    veya

    example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 ip4:IP-1 ip4:IP-2 ip4:IP-3 include:_spf.yandex.net ~all"
DKIM imzası
  1. Hostnames or IP addresses alanında, mail._domainkey.example.org biçiminde bir alt alan adı belirtin; burada example.org alan adınızdır.

  2. Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalıdır:

    mail._domainkey.example.org. 21599 IN TXT "v=DKIM1\; k=rsa\; t=s\; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQDlk+IUXTHUIumVpG1S0vwFuwO9AC2aRrJj21MLj7xvO0Brys/fDxOTaFsoVsA2/t9mcxf1kqx/bCsEvJiiOUUw5eihQefcY7xJoeruJK/o+IKU2dTO9OOPfSyqGLuQ+v/DMJRjhz73XOpkPOpPwLhQKhvBLNM2TCxPqCL0E42/7wIDAQAB"
CNAME kaydı
  1. Hostnames or IP addresses alanında, mail._domainkey.example.org biçiminde bir alt alan adı belirtin; burada example.org alan adınızdır.

  2. Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

  3. Yanıt şöyle olmalıdır:

    mail.example.org. 21599 IN CNAME domain.mail.yandex.net.

Sunucu isteğe cevap vermezse, cevap istenen cevapla uyuşmuyorsa veya cevapta ilave girişler varsa, DNS kayıtları yanlış yapılandırılmış demektir. Aşağıdaki talimatları izleyerek yapılandırın: MX kaydı, SPF kaydı, DKIM imzası, CNAME kaydı.

Uyarı. DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre, internetteki DNS sunucularının kayıt verilerini güncellemesi için gereklidir.

Alan adının geçerlilik süresinin sona ermediğinden ve tüm ayarlarının doğru olduğundan eminseniz Yandex.Mail Yardımı'nın Sorun Çözme bölümüne gidip sorunun muhtemel nedenini arayın.

E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya istenmeyen e-postalar klasörüne düşüyor

Posta kutunuzdan çok sayıda e-posta gönderirseniz Yandex.Mail güvenlik sistemi e-postalarınızı istenmeyen e-posta olarak kabul edebilir ve e-postaların gönderilmesini engelleyebilir. Posta gönderme sınırlamaları ve abonelik listeleriyle ilgili kurallar hakkında daha fazla bilgi için Yandex.Mail Yardımı'nın Çok Sayıda E-Posta Gönderme bölümüne gidin.

Toplu e-posta gönderimleri yapmadıysanız Yandex.Mail Yardımı'nın E-Postalar Gönderilmiyor bölümündeki adım adım talimatları izleyerek sorunun nedenini belirlemeye çalışın.

Alan adını silemiyorum

Yalnızca ana alan adı olmayan veya onaylanmamış bir alan adı silebilirsiniz. Ana alan adını silmek gerekiyorsa önce başka bir alan adını ana alan adı yapın.

yaconnect.com görünümündeki alan adları silinemez; bu tür alan adları teknik alan adlarıdır ve örneğin, ana alan adının kaydını yenilemeyi unutursanız işletmenizin verilerinin kurtarılması bunlar sayesinde gerçekleşir.

Alan adları bölümünde alan adı yönetimi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Kullandığım alan adındaki site açılmıyor

Sitenin alan adı adresinde açılmasını istiyorsanız bu alan adı için bir A kaydı yapılandırmanız gerekir.

A kaydını, DNS barındırma servisi sunan bir şirketin web sitesinden yapılandırabilirsiniz. Alan adını Yandex sunucularına devrettiyseniz Yandex.Connect DNS düzenleyicisinde A kaydını ayarlayın.

İşletmeye veya alan adına erişim sorunları

İşletme hesap sahibinin hesabına erişim kaybedildiyse kendiniz düzeltmeye çalışabilirsiniz.

İşletme sahibinin giriş bilgilerini hatırlamıyorum
  • Telefon numarasını kullanıcı hesabınıza bağladıysanız veya aynı bilgisayar ve tarayıcıdan hesabınıza kısa süre önce giriş yaptıysanız Kullanıcı Adı Yenileme sayfasına gidip talimatları izleyin.

  • Bu adresten arkadaşlarınızla, ailenizle veya meslektaşlarınızla yazıştıysanız örneğin sosyal ağlar aracılığıyla onlarla iletişim kurmaya çalışın. Belki adresinizi hatırlayacak ya da posta kutularında sizden gelen e-postaları bulabilecek ve hangi adresten gönderildiğini söyleyebileceklerdir.

İşletme sahibinin parolasını hatırlamıyorum

Kullanıcı kaydı sırasında adınızı ve soyadınızı doğru girdiyseniz ve telefon numarasını hesabınıza bağladıysanız şifre yenileme sayfasına gidip talimatları izleyin.

E-posta adresinin veya telefon numarasının yanlış olduğunu belirten bir ileti görürseniz bu bilgileri oturum açma esnasında yanlış yazıp yazmadığınızı kontrol edin. Doğru girdiğiniz numara hala uyuşmuyorsa hesabınızla başka hangi adresleri veya numaraları ilişkilendirebileceğinizi hatırlamaya çalışın.

İşletme sahibi hesabının geri yüklenememesi

Yandex.Connect’te kurumu oluşturduğunuz hesabın kullanıcı adını veya şifresini hatırlayamıyorsanız başka bir hesap aracılığıyla erişimi yenileyin:

  1. Yandex’te yeni bir hesap açın.

  2. İşletmenin gerçekten size ait olduğunu onaylayın Bunu yapmak için erişim yenileme formunu doldurun.

  3. Formdaki yöntemlerden biriyle alan adı sahipliğini onaylayın.

Her şeyi doğru yaptıysanız işletmenin hakları yeni hesabınıza devredilir. Bu işlem sırasında işletmenize ait hiçbir veri kaybolmaz.

İpuçları yardımcı olmadı

Yardım sayfalarında sorunuza bir yanıt bulamadıysanız lütfen bizimle iletişime geçin.

Destek Ekibi'ne yaz