İşe başlarken

Kurumlar için Yandex 360’ı etkinleştirmek için size uygun olan tarifeleri seçin, kurumunuzu kaydedin ve kuruma çalışanları ekleyin.

  1. 1. Adım Tarife seçin ve kurumu kaydedin
  2. 2. Adım Yandex.Mail için alan adı ilişkilendirme
  3. 3. Adım Çalışan ekleyin
  4. 4. Adım Kurum yönetme

1. Adım Tarife seçin ve kurumu kaydedin

  1. Kurumlar için Yandex 360 ile çalışmak için kullanacağınız Yandex hesabınıza giriş yapın.

    Yandex'te kullanıcı hesabınız yoksa, hesap oluşturun.

    Sınırlama. Yeni bir kurum oluşturmak için login@yandex.com şeklindeki Yandex hesabınıza giriş yapın. @yandex.com'dan farklı olan alan adlarına sahip hesaplar kurumlar oluşturmak için kullanılamaz.
  2. Kurumlar için Yandex sayfasına gidin.

  3. Tarife seçtikten sonra Etkinleştir butonuna tıklayın.

  4. İşletmenizin bilgilerini girdikten sonra Kaydol butonuna tıklayın. Bu işlemin ardından işletme hesabınız açılacak. Hesabınızın yöneticisi siz olacaksınız.
    Not. Yandex.Connect’te daha önce zaten bir kurum kaydetmişseniz, Kurumlar için Yandex 360 mevcut kurumunuza bağlanır.

2. Adım Yandex.Mail için alan adı ilişkilendirme

Kurumsal Yandex.Mail’i kullanabilmek için işletmenizin e-posta alan adını eklemeniz gerekir:

  1. Alan Adları sayfasına geçiş yapın.
  2. Alan adınızı (örneğin example.com gibi) girdikten sonra Alan adı ekle butonuna tıklayın.

  3. Alan adının yanındaki Alan adını onayla butonuna tıklayın. Bu onay, hesap yöneticisinin bilgisi dışında hiç kimsenin alan adı ilişkilendirmemesi için gereklidir.
  4. Alan adının hangi yöntemle onaylanacağını seçin ve ekranda çıkacak talimatları takip edin. Daha fazla bilgi edinmek için Alan adı onaylama yardım sayfasını okuyun.

  5. Alan adının onaylanmasını bekleyin.

    Sınırlama. Kurumun ilk alan adı onaylanana kadar Kurumlar için Mail'de bunun dışında hiçbir işlem yapamazsınız.
  6. Kurumlar için Mail’in çalışması için gerekli olan DNS alan adı kayıtlarınızı ayarlayın. Bunu iki yoldan biriyle yapabilirsiniz:

    • Alan adını Yandex sunucularına atarsanız tüm girişler otomatik olarak yapılandırılır.

    • Alan adını Yandex sunucularına atamak istemiyorsanız DNS alan adı kayıtlarınızı, DNS barındırma servisi sunan şirketin web sitesinde yapılandırın. Bu genellikle alan adı kaydedici şirkettir.
    Kayıt türü Alt alan adı Öncelik Değer
    MX @ 10 mx.yandex.net.
    TXT (SPF) @ belirtilmemiş v=spf1 redirect=_spf.yandex.net
    TXT (DKIM) mail._domainkey belirtilmemiş Değeri Alan adı yapılandırma bölümünden kopyalayın
    CNAME mail belirtilmemiş domain.mail.yandex.net.

    DNS kayıtlarını yapılandırma hakkında daha fazla bilgi edinmek için şu bölümleri okuyun: MX Kaydı, SPF Kaydı, DKIM İmzası, CNAME Kaydı.

  7. Değişikliklerin devreye girmesini bekleyin. İnternetteki DNS sunucularının yeni DNS kayıtlarıyla ilgili verileri paylaşması 72 saate kadar sürebilir.

3. Adım Çalışan ekleyin

İşletmenize çalışan ekleyin. Çalışanlarınız için yeni hesaplar oluşturabilir, diğer e-posta sunucularından hesaplar aktarabilir veya başka kullanıcıları Yandex hesaplarıyla kurumunuza katılmaya davet edebilirsiniz.

Kurum çalışanları; Yandex.Mail, Yandex.Disk veya kurumunuza bağlı olan Yandex.Connect servisleriyle çalışmak için kendi kullanıcı hesaplarını kullanabilirler.

Hesap oluşturma
Sınırlama. Çalışan hesaplarını yalnızca işletmeyle ilişkilendirilmiş e-posta alan adı varsa oluşturabilirsiniz.

E-posta alan adınızda çalışanlar için hesap oluşturun. Bu hesapları yönetebilirsiniz: parolaları ayarlama, kişisel verileri değiştirme, engelleme vb.

  1. Kullanıcı ekle butonuna tıklayın.
  2. Hesap oluştur sekmesinde çalışanınızın bilgilerini girdikten sonda Kaydet’e tıklayın.

Hesapların içe aktarımı
Sınırlama. Çalışanların hesaplarını içe aktarabilmeniz için kurumunuzun bağlanmış bir e-posta alan adı olması gerekir.
  • Kurumsal e-postanızı, başka bir e-posta servisinde daha önceden (kişisel e-posta servisinizde veya Mail.Ru ve Gmail vb. bu hizmeti veren e-posta servislerinde) ayarladıysanız posta kutularının içeriklerini Kurumlar için Mail’e aktarabilirsiniz. Aynı zamanda, işletmenizdeki her posta kutusu için çalışan hesabı oluşturulacak. Posta kutusunu içeri aktarma hakkında daha fazla bilgi edinmek için E-posta kutularını içeri aktarma bölümüne göz atın.

  • Şirketinizde Active Directory katalog servisi etkin olduğunda bu servisten kullanıcı hesapları içe aktarabilir ve Kurumlar için Yandex 360'ta otomatik olarak hesa oluşturabilirsiniz.

    Daha fazla bilgi için Hesapların Active Directory ile Eşitlenmesi bölümüne gidin.

Kullanıcı davet etme

Kişileri işletmenize çalışan olarak katılmaya davet edebilirsiniz. Bu durumda e-posta alan adını bağlamanız veya çalışanlar için kullanıcı hesapları kendiniz oluşturmanız gerekmez. Yalnızca onlara davetiye gönderin:

  1. Önce Kullanıcı ekle butonuna ardından pencerenin üst tarafındaki Davet et’e tıklayın.
  2. Kopyaladığınız bağlantı adresini, işletme hesabınıza davet etmeniz gereken bir veya birden fazla çalışana gönderin.

Davet ettiğiniz kullanıcı, bağlantı adresine tıkladığında işletmenize katılmış olacak. Bu işlem için kullanıcının, işletmenizin faaliyetlerinde kullanacağınız Yandex hesabında yetkilendirilmesi gerekir.

4. Adım Kurum yönetme

  • Kurumunuzu yönetmek için kurum yöneticisi olarak oturum açın ve https://admin.yandex.ru sayfasına gidin.
  • Birden fazla kurumda aynı anda yöneticiyseniz bu kurumlar arasında geçiş yapabilirsiniz. Bunu yapmak için soldaki panelde geçerli kurumun adına tıklayın ve geçiş yapmak istediğiniz diğer kurumu seçin.
  • Kurumu yeniden adlandırmak için Tarife ve ödeme sayfasına gidip kurum adının yanındaki simgesine tıklayın.
  • Kurum yöneticisini atamak için Yandex.Connect'e geçiş yapın. Ayrıca, Tracker veya Wiki gibi istediğiniz Yandex.Connect servislerini de bağlayabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için Yandex.Connect'in Yardım bölümüne gidin.