Microsoft 365 (Outlook)

Taşımanın çalıştırılması

  1. Sırrı hazırlayın, Alan adını bağlayın ve daha önce yapmadıysanız, çalışanların kullanıcı hesaplarını hazırlayın. Kaynak ve hedef alan adlarının eşleştiğinden emin olun.
    Not. Sır dosyası, çalıştırılmış olan tüm veri aktarım işlemleri için uygulanır. Veri aktarımını başlattıktan sonra yeni bir sır dosyası yüklüyorsanız, bu sır dosyası bu işlem için de uygulanır. Bu durumda sır dosyasının erişim izinleri dikkate alınır: Böylece, yeni sır dosyasının sadece e-postalara erişim izni varsa (API izinlerinde Mail.Read ve Mail.ReadBasic.All eklenmişse) ve dosya aktarımını başlattıysanız, dosyaların aktarımı durdurulur.
  2. Sol menüde Veri aktarımı sekmesine geçin.
  3. Taşımak istediğinizi seçin: E-postaları taşı’ya tıklayın.
  4. Postaları nereden taşımak istediğinizi seçin: Microsoft 365’e tıklayın.
  5. Sır dosyasını yükleyin ve Devam’a tıklayın.
  6. Taşıma işlemini çalıştırmak istediğiniz kullanıcı hesaplarını belirtin:
    1. Örnekteki gibi, dosyaya çalışan verilerini ekleyin.

      Dosyanın ilk satırında, kullanıcı hesabı bilgilerinin başlıkları yer alır. Lütfen bu satırı silmeyin. Dosyanın sonraki her satırında, her bir kullanıcı hesabının bilgileri tırnak işareti içinde ve noktalı virgülle ayrılarak verilir.

      Kaynak posta kutularının adresleri ve e-postalarının taşınacağı alan adınızdaki çalışanların kullanıcı adlarını belirtmeyi unutmayın. yandex_login sütunundaki kullanıcı adları Microsoft 365'taki kullanıcı adlarıyla aynı olmayabilir. Örneğin, Kurumlar için Yandex 360'ta ali.ornek kullanıcı adına sahip bir çalışan oluşturduysanız ve bu çalışanın kaynak e-posta kutusu ali.ornek@example.test ise, yandex_login sütununda ali.ornek'i belirtin.

      Aşağıdaki yapıya sahip bir dosya elde etmelisiniz:

      "yandex_login";"external_email"
      "ivan.ivanov";"i.ivanov@example.test"
      "marina.makarova";"m.makarova@example.test"
      Not. Bir dosyaya en fazla 20.000 çalışan kullanıcı adı ekleyebilirsiniz. Kurumdaki çalışan sayısı daha fazla ise farklı CSV dosyaları ile birkaç veri aktarım işlemi başlatabilirsiniz. Bu işlemler paralel olarak gerçekleşir.
    2. CSV dosyasını UTF-8 koduyla kaydedin (Microsoft Excel’de Farklı kaydet → CSV-UTF8 yolunu takip edin).
      Uyarı. Dosyayı farklı bir kodlamayla kaydederseniz belge doğru şekilde çözümlenemez.
    3. CSV Yükle butonuna tıklayın ve dosyanızı seçin.
  7. Veri aktarımını başlat’a tıklayın.

    İşlemi başlattıktan sonra Veri aktarımı yapılıyor durum bildirimi görüntülenir.

Not. Veri aktarım işlemini birkaç kez çalıştırmayı planlıyorsanız, her yeni çalıştırmadan önce log dosyasını kaydedin (bunu yapmak için Ayrıntılandırma butonunu kullanın). Veri aktarımı sırasında hatalar yaşanırsa bu şekilde bunların hangi çalıştırmada gerçekleştiğini takip edebilirsiniz.

Veri aktarımının adımları

Veri aktarımı için bir süre tanıyın. Verilerin toplanması birkaç dakikadan iki saate kadar bir süre alır, kaynak posta kutularından aktarılan e-postalar ancak bu süre geçtikten sonra Kurumlar için Mail e-posta kutularında görüntülenmeye başlar. Kaynak e-posta kutularındaki klasörler yapısı da hedef e-posta kutularına kopyalanır.

Veri aktarımı sırasında ilgili aşamanın karşısında 0 görüntülenir. Veri aktarımı aşamasında görüntülenen 0 göstergesi, eski e-postaların e-posta kutularından aktarımının tamamlanmış olduğunu gösterir. Yeni e-postaları toplamadan sadece eski e-postaları aktarmak istiyorsanız bu aşamada Durdur butonunu kullanarak veri aktarımını manuel olarak sonlandırabilirsiniz.
Not. MX kaydında eski sunucunuz belirtilmişse, yeni e-postalar önce kaynak e-posta kutularına gelip ardından Kurumlar için Mail e-posta kutularına aktarılır. E-postaların eski sunucunıza gelmemesi için alan adını devredin veya MX kaydında Yandex sunucusunu belirtin.

Bu aşamada veri aktarım işlemini manuel olarak durdurmazsanız, eski sunucudaki e-posta kutularına gelen e-postalar kademe kademe yeni kutulara aktarılacaktır. MX kaydında istediğiniz zaman gerekli düzeltmeler yapabilirsiniz: Bundan sonra yeni e-postalar eski sunucuya değil, Kurumlar için Mail posta kutularınıza gelmeye başlar.

Veri aktarımı durdurulsa ne olur?

Başlatılan tüm veri aktarım işlemleri ve yeni e-postaların kaynak e-posta kutularından Kurumar için Mail kutularına toplanması durdurulur. Aktarımı devam ettirmek için yeni bir işlem başlatmanız gerekir. Bu durumda, önceki veri aktarım işlemi durdurulduktan sonra kaynak e-posta kutularına ulaşan yeni iletilerin taşınması yapılır. Aktarımı tamamlanan eski e-postalar yeniden aktarılmaz.

Yeni bir veri aktarım işlemi başlatsam ne olur?

Yeni veri aktarımı, başlatılan diğer veri aktarım işlemleri ile paralel olarak yürütülür.

Veri aktarımı ile ilgili sorunların çözümü

Olası veri aktarım hataları ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında bilgi edinin.

Hatalı sır yüklendi

Sırrın hazırlanma doğruluğunu kontrol edin.

CSV dosyasındaki ilk satır silindi veya değiştirildi

CSV dosyası şablonunu indirin ve şablondan ilk satırı CSV dosyanıza kopyalayın. Önceki içe aktarma işleminin tamamlandığından emin olun ve düzeltilmiş CSV dosyasıyla yeni bir içe aktarma işlemi başlatın.

Kaynak ve hedef alan adları farklıdır
Taşımayı başlatmadan önce kaynak ve hedef alan adlarının eşleştiğinden emin olun. Aksi takdirde taşıma işlemini başlatamazsınız.

Ayrıntılı hata açıklamalarını içeren raporu görüntülemek için aktif işlemin sayfasında sağ üst köşede Ayrıntılandırma butonuna tıklayın. Hataları düzeltme yöntemleri için Veri Aktarım Hataları Raporu'na gidin.