Mail ile ilgili sorunlar
- Alan adındaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum
- E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya istenmeyen e-postalar klasörüne düşüyor
Alan adındaki bir posta kutusundan e-posta alıp gönderemiyorum
Mail ile ilgili çoğu sorun, hatalı posta alan adı ayarlarıyla ilgilidir. Tüm ayarları kontrol edin:
- Adım 1 Alan adı kayıt süresinin kontrol edilmesi
-
WHOIS servislerinden herhangi birinin alan adı kayıt süresini kontrol edin, örneğin https://www.whois.com:
WHOIS servis sayfasına gidin.
Arama çubuğuna alan adı adınızı girin. Örneğin,
example.org
.Expires On: satırında görüntülenen tarihin geçip geçmediğini kontrol edin.
Alan adı kaydının süresi bitmişse, yenilemek için kayıt şirketinize başvurun.
- Adım 2 Alan adı DNS kayıtlarını kontrol edin
-
DNS kayıtlarının doğru yapılandırıldığından emin olun. Bu, örneğin, http://www.digwebinterface.com servisi veya başka bir “dig” yardımcı programı kullanılarak yapılabilir.
Şu sayfayı açın http://www.digwebinterface.com.
Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızı girin, örneğin
example.org
.Type alanında MX’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.
Yanıt şöyle olmalıdır:
example.org. 20755 IN MX 10 mx.yandex.net.
Sunucu isteğe yanıt vermiyor, yanıt istenen yanıtla uyuşmuyor veya yanıtta fazladan kayıtlar varsa, MX kaydı yanlış yapılandırılmış demektir. Onu talimatlara göre yapılandırın.Yanlış yanıt örnekleri ve nasıl düzeltileceğiYanıt Nasıl düzeltilir example.org. 20755 IN MX 10 mx.yandex.net. example.org. 12345 IN MX 12 somevalue.somedomain.tld
Fazladan kayıtları silin ve önceliği
10
olan ve değerimx.yandex.net
olan yalnızca bir tanesini bırakın.example.org. 12345 IN MX 12 somevalue.somedomain.tld
Bu kaydı silin ve talimatlara göre doğru olanı ayarlayın. Yanıtta hiçbir şey yok. Büyük olasılıkla, alan adınızdaki kayıt hiç yapılandırılmamıştır. Onu talimatlara göre yapılandırın. Eğer kayıt yapılandırılmışsa, ancak yanıtta görünmüyorsa, hosting hizmeti sağlayıcısı destek birimi ile iletişime geçin. Yanıt Nasıl düzeltilir example.org. 20755 IN MX 10 mx.yandex.net. example.org. 12345 IN MX 12 somevalue.somedomain.tld
Fazladan kayıtları silin ve önceliği
10
olan ve değerimx.yandex.net
olan yalnızca bir tanesini bırakın.example.org. 12345 IN MX 12 somevalue.somedomain.tld
Bu kaydı silin ve talimatlara göre doğru olanı ayarlayın. Yanıtta hiçbir şey yok. Büyük olasılıkla, alan adınızdaki kayıt hiç yapılandırılmamıştır. Onu talimatlara göre yapılandırın. Eğer kayıt yapılandırılmışsa, ancak yanıtta görünmüyorsa, hosting hizmeti sağlayıcısı destek birimi ile iletişime geçin. Uyarı. DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre içerisinde internetteki DNS sunucuları kayıt verilerini günceller.Şu sayfayı açın http://www.digwebinterface.com.
Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızı girin, örneğin
example.org
.Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.
Yanıt şöyle olmalıdır:
example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 redirect=_spf.yandex.net"
veya
example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 ip4:IP-1 ip4:IP-2 ip4:IP-3 include:_spf.yandex.net ~all"
Sunucu isteğe yanıt vermiyor, yanıt istenen yanıtla uyuşmuyor veya yanıtta fazladan kayıtlar varsa, SPF kaydı yanlış yapılandırılmış demektir. Onu talimatlara göre yapılandırın.
Uyarı. DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre içerisinde internetteki DNS sunucuları kayıt verilerini günceller.Şu sayfayı açın http://www.digwebinterface.com.
Hostnames or IP addresses alanında,
mail._domainkey
alt alan adını girin, örneğinmail._domainkey.example.org
.Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.
Yanıt şöyle olmalıdır:
mail._domainkey.example.org. 21599 IN TXT "v=DKIM1\; k=rsa\; t=s\; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQDlk+IUXTHUIumVpG1S0vwFuwO9AC2aRrJj21MLj7xvO0Brys/fDxOTaFsoVsA2/t9mcxf1kqx/bCsEvJiiOUUw5eihQefcY7xJoeruJK/o+IKU2dTO9OOPfSyqGLuQ+v/DMJRjhz73XOpkPOpPwLhQKhvBLNM2TCxPqCL0E42/7wIDAQAB"
Sunucu isteğe yanıt vermiyor, yanıt istenen yanıtla uyuşmuyor veya yanıtta fazladan kayıtlar varsa, DKIM imzası yanlış yapılandırılmış demektir. Onu talimatlara göre yapılandırın.
Uyarı. DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre içerisinde internetteki DNS sunucuları kayıt verilerini günceller.
Alan adı geçerlilik tarihinin sona ermediğini ve tüm ayarların doğru olduğunu düşünüyorsanız Yandex Mail’in Yardım’ında E-posta alma ve gönderme sorunları bölümünde sorunun muhtemel nedenini arayın.
E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya istenmeyen e-postalar klasörüne düşüyor
Posta kutunuzdan çok sayıda e-posta gönderirseniz Yandex Mail güvenlik sistemi e-postalarınızı istenmeyen e-posta olarak kabul edebilir ve e-postaların gönderilmesini engelleyebilir. Posta gönderme listelerine e-posta gönderme ve gereksinimlerle ilgili kısıtlamalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için Yandex Mail’in Yardım’ında Çok Sayıda E-Posta Gönderme bölümüne göz atın.
Toplu e-posta gönderimleri yapmadıysanız Yandex Mail Yardımı’nın E-Postalar Gönderilmiyor bölümündeki adım adım talimatları izleyerek sorunun nedenini belirlemeye çalışın.