Metrica verilerine göre istatistikler

Yandex kullanıcıları işletmenizle ilgili farklı farklı işlemler yapabilirler. Örneğin, Haritalar'da mağazanızla ilgili bilgilere bakabilir, o noktaya rota oluşturabilir, Q'da uzmanlarınızdan yanıtlar bulabilir veya koleksiyon güncellemelerinize abone olabilirler. Bu tür işlemlerden bazıları potansiyel müşterileri çekebilir, yani bu kişiler hedef müşteriler olabilirler.

Hedef etkinlikleri takip etmek amacıyla kurum için otomatik olarak özel bir Yandex Metrica sayacı oluşturulur. Bu sayede Yandex servisleri yardımıyla Metrica'ya kullanıcıların kurumunuzla etkileşimi hakkında bilgi aktarılır. Ağ kurumları için tüm ağ adına ortak bir sayaç oluşturulur ve istatistikler tüm şubeler için kümülatif olarak toplanır.

Toplanan verileri Rehber'de veya Yandex Metrica'da analiz edebilirsiniz.

  1. Ana Sayfa Verileri
  2. İstatistikler bölümünde veriler
  3. Yandex Metrica'da veriler

Ana Sayfa Verileri

Kurum ana sayfasında Raporlar bloğunda belirtilen hafta için dört göstergeye göre istatistikler vardır:

  • Tüm etkileşimler: Tüm Yandex servislerindeki hedef etkinliklerin tamamıyla ilgili kümülatif veriler,
  • Aramalar: Ara butonuna tıklama sayısı,
  • Siteye geçişler: Yandex'te kurum profilindeki site adı bağlantısına tıklama sayısı,
  • Rota oluşturma: Tüm Yandex servislerinde Rota oluştur butonuna tıklama sayısı.

Daha ayrıntılı istatistiklere geçmek için istediğiniz göstergeye tıklayın veya bloktaki bağlantıyı kullanarak Yandex Metrica'daki “Yandex'te hedef olaylar” raporuna geçin. Rapor hakkında daha fazla bilgi için Yandex Metrica Yardım.

İstatistikler bölümünde veriler

İstatistikler → Ana bölümünde, Yandex Metrica “Yandex'te hedef olaylar” raporundan veriler sunulur. Raporda, sitelerin tam ve mobil sürümlerinde ve ayrıca mobil uygulamalarda yapılan etkinlikler dikkate alınır. Bu bilgi, hedef kitlenizin en aktif olduğu servisleri tespit etmeye ve trafik çekme yöntemlerini analiz etmeye yardımcı olur.

Veriler üç sekmede gruplanmıştır:

  • Eylemler: arama ve haritalardaki profilde kurum verileri ile olan kullanıcı etkileşimi,
  • Hedef kitle: kurum verileri ve içeriğinin eşsiz kullanıcıları,
  • İçerik: kullanıcıların kurum içeriğiyle olan eylemleri.

Rapor ayarlarını değiştirebilirsiniz:

  • Veri kaynaklarını belirtmek için Gösterim servisleri öğesini tıklayın.
  • Verilerin gösterileceği periyodu (hafta, iki hafta, ay veya üç ay) seçin.

Yandex Metrica'da takip edilen etkinlikler listesi.

Yandex Metrica'da veriler

Verileri görüntülemek için:

  1. Yandex Metrica Sayaçlarım sayfasında listeden <Kurumunuzun adı> - <Rehber'de belirtildiyse kurum adresi> türünde adı olan sayacı seçin.
  2. Standart raporlar → İçerik → Yandex'te hedef olaylar raporunu açın. Rapor hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex Metrica Yardım

Kurum sahibi ve temsilcileri istatistikleri görüntülemek için misafir erişim sahibidir.