Sorun Giderme

Tarayıcı başlatılmıyor

Yandex Browser başlatılmıyorsa veya "Paralel yapılandırması yanlış olduğundan uygulama başlatılamadı" hata mesajını görüyorsanız, mevcut sürümün üzerine en yeni sürümü kurmayı deneyin. browser.yandex.com.tr sayfasından kurulum dosyasını indirin. Yandex Browser'ın beta sürümünü kullanıyorsanız: browser.yandex.com.tr/beta.

Bu işe yaramıyorsa lütfen durumu geri bildirim formu üzerinden teknik destek ekibine bildirin.

Şunları adım adım açıklayın:

  • Yandex Browser'ı açmayı denediğinizde neler olduğu (örneğin, hata mesajları ekrana geliyor veya tarayıcı penceresi düzgün açılmıyor)
  • Sorunun ortaya çıkmasından önce neler olduğu (örneğin, tarayıcı veya sistem güncellemesi, program veya uzantı kurulumu)
  • Yandex Browser'ın ne kadar süredir açılmadığı

Mümkünse, hatanın ekran görüntüsünü ekleyin.

Site açılmıyor

Sitenin açılmamasının birkaç nedeni olabilir:

Ağınızdaki sınırlamalar

Farklı tarayıcılarda siteye erişim sorunu ağınızdaki sınırlamalarla ilişkili olabilir. Bu sınırlamalar, örneğin program yazılımı (antivirüs programları, güvenlik duvarları, virüsler) çalışmasından veya sağlayıcı tarafındaki ağ ayarları özelliklerinden kaynaklanabilir (proxy sunucuları vs.).

Sitenin gerçekten çalıştığından emin olmak için siteye erişimi başka bir bilgisayarda ve başka bir ağdan kontrol edin. Siteye erişim sorunları sadece sizin bilgisayarınızda ortaya çıktıysa ve bu sorunu kendi başınıza çözemiyorsanız, sorunla ilgili olarak sistem yöneticisine, sağlayıcının destek ekibine veya diğer bir nitelikli uzmana danışılmasını öneririz.

Geçici dosya sayısı çok fazla

Geçici dosyaların sayısının çok fazla olması nedeniyle site sayfası tam olarak yüklenemeyebilir. Sayfada bulunan tüm çerezleri silin:

  1. Akıllı Satır'ın sağındaki Protect panelinde bulunan herhangi bir simgeye tıklayın.
  2. Uzantılar bloğunda Bu site için ... çerez dosyası bağlantısına tıklayın.
  3. Bu sayfa tarafından yüklenmiş çerezler penceresinde çerezleri seçin ve Kaldır butonuna tıklayın. Tüm çerezleri silin.
  4. Kapat butonuna tıklayın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Tarayıcı uzantıları site sayfasının yüklenmesini engelliyor

Uzantıların, site sayfasının görüntülenmesini etkileyip etkilemediğinden emin olmak için siteyi Gizli modda açın. Gizli modda sorun yinelenmezse, sayfaların doğru şekilde görüntülenmesini engelleyen uzantıyı deneme yanılma yöntemiyle bulup devre dışı bırakın.

Tarayıcı sorunu

Site Yandex Browser dışında tüm tarayıcılarda açılıyorsa, geri bildirim formunu kullanarak destek ekibine yazın. mümkün olduğunca ayrıntılı olarak ve mümkünse ekran görüntüsünü de ekleyerek bildirin.

"DNS Error" hatası

Sayfa açılırken böyle bir hata görüyorsanız, sorunu şu yöntemlerden biriyle çözmeyi deneyin:

Çerezleri temizleyin
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, çerezlerin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Sitelerin ve modüllerin çerez dosyaları ve diğer verileri öğesini seçin (yalnızca çerez dosyalarını temizlemek istiyorsanız diğer seçenekleri devre dışı bırakın).
  4. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
Önbelleği temizleyin
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, önbelleğin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Önbelleğe kaydedilmiş dosyalar seçeneğini etkinleştirin.
  4. Tüm diğer seçenekleri kapayın (sadece tarayıcı önbelleğini silmek istiyorsanız).
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
DNS ayarlarını sıfırlayın
  1. Windows + R tuş kombinasyonuna basın veya Windows arama çubuğuna “Çalıştır” sözcüğünü girin ve açılan listeden ilgili programı seçin.
  2. Açılan pencerede, komut satırını başlatmak için cmd komutunu girin.
  3. Açılan komut satırına ipconfig/flushdns komutunu girin.
  4. Ağ bağlantısını yeniden başlatın.

Proxy sunucu hatası oluştu

Bu tür bir hata bildiriminin görüntülenmesi, tarayıcınızın internet bağlantısının bir proxy sunucusu üzerinden ayarlandığını gösterir. Ağınızda proxy sunucusu üzerinden web bağlantısı kullanılmıyorsa bu ayarı devre dışı bırakın.

  1.    → Ayarlar yolunu takip edin.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. bloğunda Proxy sunucu ayarlarını değiştir butonuna tıklayın.
  4. Açılan pencerede Bağlantılar sekmesine gidip Ağ ayarları butonuna tıklayın.
  5. Açılan yeni pencerede Yerel ağ bağlantıları için proxy sunucu kullan seçeneğini devre dışı bırakın.

Dosya indirme paneli, ipuçları veya diyalog pencereleri açılmıyor

Not. Bu sorunla sadece Windows 10 kullanıcıları karşılaşmaktadır.

Yandex Browser güncellendikten sonra bazı entegre ekran kartlarında şu hatalar ortaya çıkabilir:

  • İpuçları kaybolabilir.
  • İndirilen dosyalar indirilen dosya listesinde görünmeyebilir.
  • Güncelleme yapıldıktan sonra ilk çalıştırıldığında tarayıcı, Enter tuşuna basılması dışında hiçbir eyleminize cevap vermeyebilir. Bu tuşa bastığınızda Windows'ta varsayılan tarayıcıyı seçme diyalog penceresi açılır.

Söz konusu sorunlardan biriyle karşılaştığınızda tarayıcınızda donanım ivmesini devre dışı bırakmayı deneyin:

  1.    → Ayarlar yolunu takip edin.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Sistem bloğunda Uygunsa donanım ivmesini kullan seçeneğini devre dışı bırakın.
  4. Yapılan değişikliklerin geçerlilik kazanması için tarayıcıyı yeniden başlatın.

Bu işe yaramıyorsa lütfen durumu geri bildirim formu üzerinden teknik destek ekibine bildirin.

"Connection failure" hatası

“Сonnection failure” hatası bir bağlantı arızası olduğu anlamına gelir.

Bu arızanın nedeni aşağıdakiler olabilir:

Sitenin işleyişiyle ilgili sorunlar
Tarayıcıda başka siteleri açmayı deneyin. Bağlantı hatası görülmüyorsa, ilk sitede bir arıza meydana gelmiş veya bakım çalışması yapılıyor olabilir. Bir süre bekleyin ve siteyi yeniden açın. Sorun halen devam ediyorsa sitenin geliştiricilerine yazın.
Sağlayıcınızın işleyişiyle ilgili sorunlar
Sağlayıcıyla iletişime geçin ve işleyişle ilgili bir arıza veya bakım çalışması olup olmadığına açıklık getirin.
Antivirüs yazılımı veya güvenlik duvarı siteyi engelliyor

Antivirüs yazılımınızda (Windows Güvenlik Duvarı) engellenmiş kaynaklar listesini kontrol edin. İlgili sayfayı listede görürseniz, oradan kaldırın.

Uyarı. Sayfayı ancak güvenliğinden tam olarak eminseniz listeden kaldırın. Sayfada kötü amaçlı kod bulunuyorsa, bilgisayarınıza virüs bulaştırabilir veya dolandırıcıların kişisel bilgileriniz ile çevrimiçi ödeme verilerinize erişimini sağlayabilir.
Tarayıcının işleyişine virüs müdahale ediyor
Antivirüs yazılımı veya ücretsiz yardımcı programları kullanarak bilgisayarı kontrol edin.
Yanlış DNS ayarları
  1. Windows komut satırını açın. Windows + R tuş kombinasyonuna basın veya arama çubuğuna “Çalıştır” sözcüğünü girin. Klavyeyi kullanarak, açılan diyalog penceresine cmd komutunu girin.
  2. Klavyeden ipconfig /flushdns komutunu girin.
  3. Ağ bağlantısını yeniden başlatın.
Yanlış Proxy sunucu ayarları
  1.    → Ayarlar yolunu takip edin.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. bloğunda Proxy sunucu ayarlarını değiştir butonuna tıklayın.
  4. Açılan diyalog penceresinde Bağlantılar sekmesine gidip Ağ ayarları butonuna tıklayın.
  5. Yerel ağ bağlantıları için proxy sunucu kullan seçeneğini devre dışı bırakın.

Sorun yalnızca Yandex Browser'da tekrarlanıyorsa ve yukarıda açıklananların hiçbiri yardımcı olmadıysa, tarayıcı destek birimine yazın. mümkün olduğunca ayrıntılı olarak ve mümkünse ekran görüntüsünü de ekleyerek bildirin.

Resimler görüntülenmiyor

Fotoğrafların veya görsellerin görüntülenememesinin nedenleri:

NedenÇözüm
Sayfa içeriğinin görüntülenmesini sınırlayan uzantılar kurulmuş (örneğin, AdBlock)
Tarayıcı ayarlarında resimlerin görüntülenmesi engelleniyor.
  • Görseller görüntülemeyi etkinleştirin:  → Ayarlar → Gelişmiş ayarları göster → Kişisel bilgiler → İçerik ayarları → Görseller.
  • Tarayıcı önbelleğini temizleyin.

Sorunun giderildiğinden emin olmak için sayfayı yenileyin.

Sayfa içeriği hatalı görüntüleniyor

Sayfayı yenilemeyi, tarayıcı önbelleğini temizlemeyi ve bu soruna neden olabilecek yardımcı programları ve tarayıcı uzantılarını devre dışı bırakmayı deneyin.

Yardımcı programları kapatın

Web sitesinin görüntülenme probleminin en sık rastlanan sebebi proxy sunucularının veya ek güvenlik duvarlarının kullanılmasıdır (standart Windows güvenlik duvarı dışında). Web sitesinin sayfalarının hatalı görüntülenmesine sebep olup olmadıklarını tespit etmek için bir süre için onları devre dışı bırakın. Sayfaların hatalı görüntülenmesine neden olan yardımcı programların kullanılmasını tavsiye etmiyoruz.

Tarayıcı uzantılarını devre dışı bırakın

Geçici olarak tarayıcının tüm uzantılarını devre dışı bırakın:

  1. Akıllı Satır'a browser://tune adresini girin.
  2. Tüm seçim butonlarını Kapalı konuma getirin.

Daha detaylı bilgi Uzantılar bölümünde bulunur.

Sayfayı yenileyin

  1. Biçimlendirme sorununun yer aldığı sayfayı açın.
  2. F5 (Windows) veya  + Shift + R (macOS) tuş kombinasyonunu kullanın.

Tarayıcı önbelleğini temizleyin

Önbelleği silmek için:

  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, önbelleğin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Önbelleğe kaydedilmiş dosyalar seçeneğini etkinleştirin.
  4. Tüm diğer seçenekleri kapayın (sadece tarayıcı önbelleğini silmek istiyorsanız).
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
İpucu. Tarama verilerini temizle penceresini Ctrl + Shift + Del (Windows) veya Shift + + Backspace (macOS) tuş kombinasyonlarının yardımıyla açabilirsiniz.

Yandex Browser yavaş çalışıyor

Tüm uzantıları ve Turbo modu geçici olarak devre dışı bırakmayı ve ayrıca önbelleği temizlemeyi deneyin.

Uzantıları devre dışı bırakma

  1. Akıllı Satır'a browser://tune adresini girin.
  2. Tüm seçim butonlarını Kapalı konuma getirin.

Daha ayrıntılı bilgi için Uzantılar bölümüne bakın.

Turbo Mod'u kapatma

Turbo Mod'da yüklenen sayfalar Yandex sunucularında sıkıştırılır. Böylece tarayıcı çok daha hızlı çalışır. Kullanıcının bilgisayarı ile Yandex sunucuları arasındaki yol uzun olduğunda sayfa doğrudan kullanıcıya gönderilmek yerine Yandex sunucusu üzerinden gönderildiği için içerik sıkıştırmanın sonucunda kazanılan hız kaybedilebilir.

Turbo Mod'un devre dışı bırakılmasının tarayıcının çalışma hızını artırıp artırmayacağını kontrol edin:

  1.    → Ayarlar yolunu takip edin.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Turbo kısmında seçim butonunu Kapalı konuma getirin.

Daha ayrıntılı bilgi için Turbo Mod bölümüne bakın.

Önbelleği temizleme

  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, önbelleğin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Önbelleğe kaydedilmiş dosyalar seçeneğini etkinleştirin.
  4. Tüm diğer seçenekleri kapayın (sadece tarayıcı önbelleğini silmek istiyorsanız).
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.

Daha ayrıntılı bilgi için Önbellek bölümüne bakın.

Sorunu kendiniz çözemediyseniz durumu bu geri bildirim formu üzerinden Yandex Destek Ekibi'ne mümkün olduğunca ayrıntılı olarak bildirin.

Tarayıcı çalışırken çok sayıda işlem başlatıyor

Tarayıcının çalışırken çok sayıda işlem başlatmasında hiçbir sorun yoktur: Chromium tabanlı tüm tarayıcıların bu şekilde çalışması normaldir. Her tarayıcı penceresi ve bunun yanı sıra bazı uzantılar ve eklentiler (plugin), bir sorun çıkması durumunda diğer açık sekmelere ve uzantılara zarar vermeyen ayrı birer işlemdir.

Tarayıcının bellek kullanım oranı çok fazla

Tarayıcının çalışma belleği (RAM) kullanım oranı genellikle açılan sayfada mevcut içerik türüne bağlıdır ve

birkaç sekme açık olmak üzere bir tarayıcının ortalama bellek kullanım oranı 300 ile 1000 Mb. arasındadır. Açılan sayfada bulunan çok karmaşık flash öğeleri bu oranı 1000Mb. üzerine de çıkarabilir.

Tarayıcıda çalışmakta olan uzantıların sayısı da kullanılan belleği belirli derecede etkileyebilir. Kullanılan bellek miktarını azaltmak için, kullanılmayan uzantıları ve uygulamaları devre dışı bırakmayı deneyin.

Tarayıcı donup kalıyor veya sayfayı açmıyor

Tarayıcı donuyorsa, geri bildirim formu üzerinden destek ekibine durumu yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • Tarayıcının hangi işlemler sırasında donduğu
  • Tarayıcının hangi işlemlerden sonra donup kaldığı (örneğin, tarayıcının yeniden kurulmasından, programların veya uzantıların güncellenmesinden ya da kurulmasından sonra)

Tarayıcı sayfaları yavaş açıyorsa destek ekibine gönderilen mesajda:

  • Sorunun tüm sayfalarda mı, yoksa yalnızca belirli sayfalarda mı ortaya çıktığını belirtin (hangi sayfalar olduğunu da belirtin).
  • net-export işlem kayıtlarının bağlantısını ekleyin. Bunları talimatlara göre almanız ve herhangi bir bulut deposuna koymanız gerekir.

Sayfaların açılması sırasında hata mesajı çıkıyorsa, hata metnini mesaja ekleyin.