Sorun Giderme

Tarayıcı başlatılmıyor

Yandex Browser başlatılmıyorsa veya "Paralel yapılandırması yanlış olduğundan uygulama başlatılamadı" hata mesajını görüyorsanız, mevcut sürümün üzerine en yeni sürümü kurmayı deneyin. browser.yandex.com.tr sayfasından kurulum dosyasını indirin. Yandex Browser'ın beta sürümünü kullanıyorsanız: browser.yandex.com.tr/beta.

Bu işe yaramıyorsa lütfen durumu geri bildirim formu üzerinden teknik destek ekibine bildirin.

Şunları adım adım açıklayın:

  • Yandex Browser'ı açmayı denediğinizde neler olduğu (örneğin, hata mesajları ekrana geliyor veya tarayıcı penceresi düzgün açılmıyor),
  • Sorunun ortaya çıkmasından önce neler olduğu (örneğin, tarayıcı veya sistem güncellemesi, program veya eklenti kurulumu),
  • Yandex Browser'ın ne kadar süredir açılmadığı.

Mümkünse, hatanın ekran görüntüsünü ekleyin.

Yandex Browser yavaş çalışıyor

Tüm eklentileri, Turbo Mod'u ve Alisa'yı sesli etkinleştirmeyi geçici olarak devre dışı bırakmayı ve ayrıca önbelleği temizlemeyi deneyin.

Eklentinin devre dışı bırakılması
  1.  → Eklentiler yolunu takip ederek geçici olarak tüm eklentileri devre dışı bırakın.
  2. Sorun ortadan kalktıysa ona neden olan eklentiyi deneme yanılma yöntemiyle bulun.
  3. Eklentiyi devre dışı bırakın. Ayrıca sorunu geliştiricilere de bildirebilirsiniz.
Turbo Mod'un kapatılması

Turbo Mod etkinleştirildiğinde site sayfası kullanıcının bilgisayarına hemen yüklenmez, önce Yandex sunucusuna gönderilip sıkıştırılır. Böylece tarayıcı çok daha hızlı çalışır. Öte yandan, Yandex sunucusundan kullanıcının bilgisayarına kadar web rotası çok uzun olduğu durumlarda Turbo Mod'da açılan sayfanın yüklenmesi normal çalışma moduna göre daha uzun sürebilir.

Turbo Mod'un devre dışı bırakılmasının tarayıcıyı hızlandırıp hızlandırmadığını kontrol edin:

  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Turbo kısmında seçim butonunu Kapalı konuma getirin.
Önbelleği temizleme
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, önbelleğin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Önbelleğe kaydedilmiş dosyalar seçeneğini etkinleştirin.
  4. Sadece tarayıcı önbelleğini silmek istiyorsanız tüm diğer seçenekleri kapatın.
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
Geçmişi temizleme
  1.  → Geçmiş → Geçmiş butonlarına ve ardından sekmenin sağ üst köşesindeki Geçmişi temizle satırına tıklayın.
  2. Tarama verilerini temize penceresinde hangi zaman aralığı için geçmişi silmek istediğiniz seçin.
  3. Görüntüleme geçmişi seçeneğini etkinleştirin.
  4. Gerektiğinde diğer tüm seçenekleri kapatın.
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
Çerezlerin silinmesi
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
    İpucu. Tarama verilerini temizle penceresini Ctrl + Shift + Del (Windows) veya Shift + + Backspace (Mac OS) tuş kombinasyonlarıyla açabilirsiniz.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, çerezlerin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Sitelerin ve modüllerin çerez dosyaları ve diğer verileri öğesini seçin (yalnızca çerez dosyalarını temizlemek istiyorsanız diğer seçenekleri devre dışı bırakın).
  4. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.

Sorunu kendiniz çözemediyseniz durumu bu geri bildirim formu üzerinden Yandex Destek Ekibi'ne mümkün olduğunca ayrıntılı olarak bildirin.

Tarayıcının bellek kullanım oranı çok fazla

Günümüz web tarayıcıları RAM'i çok aktif bir şekilde kullanır. Eskiden statik olan web sayfaları günümüzde neredeyse uygulamalar kadar karmaşık yapılara sahip oldu. Örneğin, tarayıcınızda bir sekmede müzik, bir diğerinde video oynatıldığını, başka bir sekmede ise çevrimiçi olarak metin editöründe çalıştığınızı düşünelim. Bu sekmeler arasında hızlı geçiş yapabilmeniz için verilerinin RAM'de saklanıyor olması gerekir.

Yandex Browser şu nedenlerden dolayı diğer tarayıcılardan daha fazla bellek tüketiyor olabilir:
  • Çok işlemcili yapıya sahip olması. Tarayıcıda açık olan her bir pencere, bellek kaynaklarını kullanan ek bir işlemdir. Tarayıcınızın çok işlemcili yapısı uygulamanın çalışma kararlılığını sağlar: Bir sekme kilitlenince diğer sekmeler çalışmaya devam eder; böylelikle verilerinizi kaybetmezsiniz.
  • Önceden veri indirme özelliğini kullanması. Tarayıcınız tıklayacağınız bağlantıyı önceden algılamaya çalışır ve ilgili sayfa verilerini önceden indirir.
  • Çok sayıda eklentinin açık olması. Web taramayı kolaylaştıran eklentilerin her biri RAM kaynaklarına ek yük getirir.

Birkaç sekme açık olduğunda Yandex Browser'ın ortalama bellek (RAM) kullanımı 300 ile 1000 MB arasındadır. Sayfada açık olan çok karmaşık Flash objeleri varsa bu değer 1000 MB'a kadar çıkabilir.

Bellek (RAM) kullanımını azaltmak için şunları devre dışı bırakın:
  • Arka plan animasyonlarını,
  • Sayfa verilerinin ön indirilmesini (  → Ayarlar → Gelişmiş ayarları göster yolunu takip edin, ardından Kişisel bilgiler bölümünde Sayfaları daha hızlı yüklemek için verilerini önceden talep et seçeneğini devre dışı bırakın),
  • Kullanılmayan eklentileri,
  • Flash eklentilerinin otomatik başlatılmasını.

Tarayıcı çalışırken çok sayıda işlem başlatıyor

Tarayıcının çalışırken çok sayıda işlem başlatmasında hiçbir sorun yoktur: Chromium tabanlı tüm tarayıcıların bu şekilde çalışması normaldir. Her tarayıcı penceresi ve bunun yanı sıra bazı eklentiler ve plugin'ler, bir sorun çıkması durumunda diğer açık sekmelere ve eklentilere zarar vermeyen ayrı birer işlemdir.

Tarayıcı donuyor veya sayfayı açmıyor

Tarayıcı donuyorsa, geri bildirim formu üzerinden destek ekibine durumu yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • Tarayıcının hangi işlemler sırasında donduğu,
  • Tarayıcının hangi işlemlerden sonra donup kaldığı (örneğin, tarayıcının yeniden kurulmasından, programların veya eklentilerin güncellenmesinden ya da kurulmasından sonra).

Tarayıcı sayfaları yavaş açıyorsa destek ekibine gönderilen mesajda:

  • Sorunun tüm sayfalarda mı, yoksa yalnızca belirli sayfalarda mı ortaya çıktığını belirtin (hangi sayfalar olduğunu da belirtin).
  • Net-export işlem kayıtlarının bağlantısını ekleyin. Bunları talimatlara göre almanız ve herhangi bir bulut deposuna koymanız gerekir.

Sayfaların açılması sırasında bir hata mesajı çıkıyorsa hata açıklamasını mesaja ekleyin.

Site açılmıyor

Sitenin açılmamasının birkaç nedeni olabilir:

Ağınızdaki sınırlamalar

Ağınızdaki çeşitli kısıtlamalar siteye erişimi zorlaştırabilir. Bu kısıtlamalar, örneğin antivirüs programları, güvenlik duvarları veya virüsler gibi bazı yazılımların çalışmasından veya bağlantı sağlayıcı tarafındaki proxy sunucularının kullanımı gibi çeşitli ağ ayarlarından kaynaklanabilir.

Sitenin gerçekten çalıştığından emin olmak için siteye erişimi başka bir bilgisayarda ve başka bir ağdan kontrol edin. Siteye erişim sorunları sadece sizin bilgisayarınızda yaşanıyorsa sorunla ilgili olarak sistem yöneticisine veya sağlayıcının destek ekibine danışmanızı öneririz.

Geçici dosya sayısı çok fazla

Geçici dosya sayısının çok fazla olması nedeniyle site sayfası tam olarak yüklenemeyebilir. Sayfada bulunan tüm çerezleri silin:

  1. Akıllı Satır'ın sağındaki Protect panelinde bulunan herhangi bir simgeye tıklayın.
  2. Eklentiler bloğunda Bu site için ... çerez dosyası bağlantısına tıklayın.
  3. Bu sayfa tarafından yüklenmiş çerezler penceresinde çerezleri seçin ve Kaldır butonuna tıklayın. Tüm çerezleri silin.
  4. Kapat butonuna tıklayın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Tarayıcı eklentileri site sayfalarının yüklenmesini engelliyor

Eklentilerin, site sayfasının görüntülenmesini etkileyip etkilemediğinden emin olmak için siteyi gizli modda açın. Gizli modda bu sorun kendini göstermiyorsa sayfaların yüklenmesini engelleyen eklentiyi bulmaya çalışın.

  1.  → Eklentiler yolunu takip ederek geçici olarak tüm eklentileri devre dışı bırakın.
  2. Sayfa yüklendiyse sayfaların yüklenmesini engelleyen eklentiyi deneme yanılma yöntemiyle bulun.
  3. Eklentiyi devre dışı bırakın. Ayrıca sorunu geliştiricilere de bildirebilirsiniz.
  4. Daha önce kaydedilen sayfa kopyasının devreye girmesini engellemek için tarayıcı önbelleğini temizleyin.
  5. Sorunun giderildiğinden emin olmak için sayfayı yenileyin.
Turbo Mod

Turbo Mod açıkken bazı siteler açılamıyor. Turbo Mod'u devre dışı bırakmak için:

  1. Şu yolu takip edin:  → Eklentiler.
  2. Araçlar bölümünü seçin.
  3. Turbo modu kapatın.
Tarayıcı sorunu

Site Yandex Browser dışında tüm tarayıcılarda açılıyorsa, geri bildirim formunu kullanarak destek ekibine yazın. mümkün olduğunca ayrıntılı olarak ve mümkünse ekran görüntüsünü de ekleyerek bildirin.

"DNS Error" hatası

Sayfa açılırken böyle bir hata bildirimi görüyorsanız sorunu şu yöntemlerden biriyle çözmeyi deneyin:

Çerezleri silin
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
    İpucu. Tarama verilerini temizle penceresini Ctrl + Shift + Del (Windows) veya Shift + + Backspace (Mac OS) tuş kombinasyonlarıyla açabilirsiniz.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, çerezlerin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Sitelerin ve modüllerin çerez dosyaları ve diğer verileri öğesini seçin (yalnızca çerez dosyalarını temizlemek istiyorsanız diğer seçenekleri devre dışı bırakın).
  4. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
Önbelleği temizleyin
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, önbelleğin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Önbelleğe kaydedilmiş dosyalar seçeneğini etkinleştirin.
  4. Sadece tarayıcı önbelleğini silmek istiyorsanız tüm diğer seçenekleri kapatın.
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
DNS ayarlarını sıfırlayın
  1. Windows + R tuş kombinasyonuna basın veya Windows arama çubuğuna “Çalıştır” sözcüğünü girin ve açılan listeden ilgili programı seçin.
  2. Açılan pencerede, komut satırını başlatmak için cmd komutunu girin.
  3. Açılan komut satırına ipconfig/flushdns komutunu girin.
  4. Ağ bağlantısını yeniden başlatın.

Proxy sunucu hatası oluştu

Bu tür bir hata bildiriminin görüntülenmesi, tarayıcınızın internet bağlantısının bir proxy sunucusu üzerinden ayarlandığını gösterir. Ağınızda proxy sunucusu üzerinden web bağlantısı kullanılmıyorsa bu ayarı devre dışı bırakın.

  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. bloğunda Proxy sunucu ayarlarını değiştir butonuna tıklayın.
  4. Açılan pencerede Bağlantılar sekmesine gidip Ağ ayarları butonuna tıklayın.
  5. Açılan yeni pencerede Yerel ağ bağlantıları için proxy sunucu kullan seçeneğini devre dışı bırakın.

"Connection failure" (Bağlantı hatası)

“Сonnection failure” bir bağlantı hatası olduğu anlamına gelir.

Bu arızanın nedeni aşağıdakiler olabilir:

Sitenin işleyişiyle ilgili sorunlar

Tarayıcıda başka siteleri açmayı deneyin. Bağlantı hatası görülmüyorsa, ilk sitede bir arıza meydana gelmiş veya bakım çalışması yapılıyor olabilir. Bir süre bekleyin ve siteyi yeniden açın. Sorun halen devam ediyorsa sitenin geliştiricilerine yazın.

Sağlayıcınızın işleyişiyle ilgili sorunlar

Sağlayıcıyla iletişime geçin ve işleyişle ilgili bir arıza veya bakım çalışması olup olmadığına açıklık getirin.

Antivirüs yazılımı veya güvenlik duvarı siteyi engelliyor

Antivirüs yazılımınızda (Windows Güvenlik Duvarı) engellenmiş kaynaklar listesini kontrol edin. İlgili sayfayı listede görürseniz, oradan kaldırın.

Uyarı. Sayfayı ancak güvenliğinden tam olarak eminseniz listeden kaldırın. Sayfada kötü amaçlı kod bulunuyorsa, bilgisayarınıza virüs bulaştırabilir veya dolandırıcıların kişisel bilgileriniz ile çevrimiçi ödeme verilerinize erişimini sağlayabilir.
Tarayıcının işleyişine virüs müdahale ediyor

Antivirüs yazılımı veya ücretsiz yardımcı programları kullanarak bilgisayarı kontrol edin.

Yanlış DNS ayarları
  1. Windows komut satırını açın. Windows + R tuş kombinasyonuna basın veya arama çubuğuna “Çalıştır” sözcüğünü girin. Klavyeyi kullanarak, açılan diyalog penceresine cmd komutunu girin.
  2. Klavyeden ipconfig /flushdns komutunu girin.
  3. Ağ bağlantısını yeniden başlatın.
Yanlış Proxy sunucu ayarları
  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. bloğunda Proxy sunucu ayarlarını değiştir butonuna tıklayın.
  4. Açılan diyalog penceresinde Bağlantılar sekmesine gidip Ağ ayarları butonuna tıklayın.
  5. Yerel ağ bağlantıları için proxy sunucu kullan seçeneğini devre dışı bırakın.

Sayfa içeriği hatalı görüntüleniyor

Site sayfası hatalı görüntülenebilir. Örneğin, "normal" harfler yerine yabancı karakterler görünebilir veya sayfa düzeni bozulabilir.

Sayfayı yenilemeyi, tarayıcı önbelleğini ve çerezleri temizlemeyi, Turbo Mod'u kapatmayı ve bu soruna neden olabilecek yardımcı programları ve tarayıcı eklentilerini devre dışı bırakmayı deneyin.

Yardımcı programları kapatın

Web sitesinin görüntülenme probleminin en sık rastlanan sebebi proxy sunucularının veya ek güvenlik duvarlarının kullanılmasıdır (standart Windows güvenlik duvarı dışında). Proxy'nin veya güvenlik duvarının site sayfalarının görüntülenmesini etkileyip etkilemediğini öğrenmek için onları geçici olarak kapatmayı deneyin. Yine de sayfaların hatalı görüntülenmesine neden olan yardımcı programların kullanılmasını önermeyiz.

Tarayıcı eklentilerini kontrol edin
  1.  → Eklentiler yolunu takip ederek geçici olarak tüm eklentileri devre dışı bırakın.
  2. Sorun ortadan kalktıysa ona neden olan eklentiyi deneme yanılma yöntemiyle bulun.
  3. Eklentiyi devre dışı bırakın. Ayrıca sorunu geliştiricilere de bildirebilirsiniz.
  4. Daha önce kaydedilen hatalı sayfa kopyasının devreye girmesini engellemek için tarayıcı önbelleğini temizleyin.
Sayfayı yenileyin
  1. Biçimlendirme sorununun yer aldığı sayfayı açın.
  2. F5 (Windows) veya + Shift + R (Mac OS) tuş kombinasyonunu kullanın.
Çerezleri silin
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
    İpucu. Tarama verilerini temizle penceresini Ctrl + Shift + Del (Windows) veya Shift + + Backspace (Mac OS) tuş kombinasyonlarıyla açabilirsiniz.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, çerezlerin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Sitelerin ve modüllerin çerez dosyaları ve diğer verileri öğesini seçin (yalnızca çerez dosyalarını temizlemek istiyorsanız diğer seçenekleri devre dışı bırakın).
  4. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.
Turbo Mod'u kapatın.
  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Turbo bölümünde Kapalı seçeneğini işaretleyin.
Tarayıcı önbelleğini temizleyin
  1.  → Diğer → Geçmişi temizle yolunu takip edin.
  2. Şu kayıtları sil listesinde, önbelleğin silinmesi gereken dönemi seçin.
  3. Önbelleğe kaydedilmiş dosyalar seçeneğini etkinleştirin.
  4. Sadece tarayıcı önbelleğini silmek istiyorsanız tüm diğer seçenekleri kapatın.
  5. Tarama verilerini temizle butonuna tıklayın.

Dosya indirme paneli, ipuçları veya diyalog pencereleri açılmıyor

Not. Bu sorunla sadece Windows 10 kullanıcıları karşılaşmaktadır.

Yandex Browser güncellendikten sonra bazı entegre ekran kartlarında şu hatalar ortaya çıkabilir:

  • İpuçları kaybolabilir.
  • İndirilen dosyalar indirilenler listesinde görünmeyebilir.
  • Güncelleme yapıldıktan sonra tarayıcı ilk çalıştırıldığında, Enter tuşuna basılması dışında hiçbir eyleminize cevap vermeyebilir. Bu tuşa bastığınızda Windows'ta varsayılan tarayıcıyı seçme diyalog penceresi açılır.

Söz konusu sorunlardan biriyle karşılaştığınızda tarayıcınızda donanım ivmesini devre dışı bırakmayı deneyin:

  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Sistem bloğunda Uygunsa donanım ivmesini kullan seçeneğini devre dışı bırakın.
  4. Yapılan değişikliklerin geçerlilik kazanması için tarayıcıyı yeniden başlatın.

Bu işe yaramıyorsa lütfen durumu geri bildirim formu üzerinden teknik destek ekibine bildirin.

Resimler görüntülenmiyor

Fotoğrafların veya görsellerin görüntülenememesinin nedenleri:

Görseller eklenti tarafından engellendi

Reklam engelleyiciler gibi bazı eklentiler videolar ve görseller de dahil olmak üzere sayfa içeriğinin görüntülenmesini kısıtlar.

  1.  → Eklentiler yolunu takip ederek geçici olarak tüm eklentileri devre dışı bırakın.
  2. Görseller görüntülendiyse bunları engelleyen eklentiyi deneme yanılma yöntemiyle bulun.
  3. Eklentiyi devre dışı bırakın. Ayrıca sorunu geliştiricilere de bildirebilirsiniz.
  4. Görsellerin engellendiği daha önce kaydedilen sayfa kopyasının devreye girmesini engellemek için tarayıcı önbelleğini temizleyin.
  5. Sorunun giderildiğinden emin olmak için sayfayı yenileyin.
Görseller tarayıcı ayarlarıyla engellendi
  1. Görselleri görüntülemek için  → Ayarlar → Gelişmiş ayarları göster → Kişisel bilgiler → İçerik ayarları → Görseller yolunu takip edin.
  2. Tarayıcı önbelleğini temizleyin.
  3. Sorunun giderildiğinden emin olmak için sayfayı yenileyin.
Görseller sitede engellendi

Bu durumda Akıllı Satır'da simgesi görüntülenir.

  1. Site sayfasını açın.
  2. Akıllı Satır'ın sağındaki Protect panelinde bulunan herhangi bir simgeye tıklayın.
  3. Bağlantı durumunun görüntülendiği blokta açılan pencerede Daha fazla bilgi bağlantısına tıklayın.
  4. İzinler bölümünde Bu sitede her zaman izin ver öğesini seçin.
  5. Sorunun giderildiğinden emin olmak için sayfayı yenileyin.
Görsel kara listeye eklendi
  1.  → Ayarlar → Uygunsuz reklam engelleme → Engellenen görseller yolunu takip edin.
  2. İstediğiniz görseli bulun.
  3. Görselin sağında butonuna tıklayın.
  4. Sorunun giderildiğinden emin olmak için sayfayı yenileyin.

Görseller hatalı görüntüleniyor

Sayfada görseller hatalı görüntüleniyorsa (örneğin PNG görsellerinde şeffaflığın kaybolduğu durumlar gibi) görsel optimizasyonu devre dışı bırakmayı deneyin:

  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Sistem bölümünde Bellek tasarrufu için görsellerin optimizasyonu seçeneğini devre dışı bırakın.
  4. Yapılan değişikliklerin geçerlilik kazanması için tarayıcıyı yeniden başlatın.

Tarayıcı görsel renklerini bozar

Ekranınızın renk profilinin ayarlarını kontrol edin:

  1. Akıllı Satır'a browser://flags/ adresini yazın.
  2. Force color profile seçeneğini bulup değerini değiştirin.
  3. Tarayıcıyı yeniden başlatın ve sonucu kontrol edin.

ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID hatası

ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID hatası nedeniyle Yandex servislerine güvenli bağlantı kuramıyorsanız bu durum, işletim sisteminde ilgili güvenlik sertifikasının eksik olduğu anlamına gelir. Windows sürümünüzü güncelleyin (Denetim Masası → Windows Update). Bu işe yaramadıysa sertifikaları manuel olarak indirip içe aktarmayı deneyin:

  1. Aşağıdaki bağlantılara tıklayarak sertifikaları bilgisayara indirin:
  2. Certum CA ve Certum Trusted Network CA sertifikaları TXT formatında bilgisayara indirildi. Dosyanın .txt uzantısını silin:
    1. Windows'ta Denetim Masası'nı açın.
    2. Klasör Seçenekleri bölümünü açın (Windows 10'da bu bölümün adı Dosya Gezgini Seçenekleri'dir).
    3. Görünüm sekmesinde Bilinen dosya türleri için uzantıları gizle seçeneğini devre dışı bırakın.
    4. Uygula butonuna tıklayın.
    5. Not Defteri'nde Certum CA sertifikasını açın ve .txt uzantısını silerek kaydedin; bu şekilde CA.pem dosyasını elde etmiş olursunuz.
    6. Not Defteri'nde Certum Trusted Network CA sertifikasını açın ve .txt uzantısını silerek kaydedin; bu şekilde CTNCA.pem dosyasını elde etmiş olursunuz.
  3. Her biri için aşağıdaki işlemleri yaparak sertifikaları içe aktarın:
    1. Windows komut satırını açın. Windows + R tuş kombinasyonuna basın veya arama çubuğuna “Çalıştır” sözcüğünü girin. Açılan diyalog penceresinde klavyeden certmgr.msc komutunu girin.
    2. Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri klasörünü açıp Sertifikalar klasörüne girin.
    3. İşlem → Tüm görevler → İçe aktarım menü komutunu yapın. Sertifika İçe Aktarma Sihirbazı başlatılır.
    4. İleri butonuna tıklayın.
    5. Sertifika seçin ve İleri butonuna tıklayın.
    6. Sertifika Deposu alanında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri değerinin seçili olduğundan emin olun. İleri butonuna tıklayın.
    7. Bitti'ye tıklayın
    8. Açılan diyalog penceresinde Kabul ediyorum butonuna tıklayın.
  4. Tarayıcıyı yeniden başlatın.