Sık yaşanan sorunların çözümü

Bu bölümde mobil Yandex Browser'la çalışırken ortaya çıkabilecek en yaygın sorunlar için çözümler önerilir.

Ayarlar nerede bulunur?

Kurulum için yeterli bellek yok

Tarayıcı donuyor

Tarayıcının başlatılması çok uzun sürüyor

Tarayıcı çok fazla yer kaplıyor

Site içeriği doğru görüntülenmiyor

Tarayıcı dosya yüklemeyi engelliyor

Yükleme yarıda kesildi

Dosyalar nereye indiriliyor

İndirilen dosyayı başka bir uygulamada nasıl açarım

Sayfa yanlış görüntüleniyor

Düşük video kalitesi

Otomatik video aktarımını devre dışı bırak

Turbo mod nereye kayboldu?

Ayarlar nerede bulunur?

Yandex Browser’da  → simgesine basın.

Tarayıcı donuyor

Yandex Browser donarsa bize form aracılığıyla yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • tarayıcının hangi işlemler sırasında donduğu;

  • tarayıcının hangi işlemlerden sonra donduğu (örneğin, tarayıcının yeniden kurulmasından, programların veya eklentilerin güncellenmesinden ya da kurulmasından sonra).

Bu işe yaramıyorsa, lütfen Destek Ekibi'ne:

  • sorunun tüm sayfalarda mı, yoksa yalnızca belirli sayfalarda mı ortaya çıktığını belirtin (hangi sayfalar olduğunu da belirtin);

  • sayfaların açılması sırasında bir hata mesajı çıkıyorsa hata açıklamasını mesaja ekleyin.

Tarayıcının başlatılması çok uzun sürüyor

Yandex Browser’ın önbelleğini temizlemeyi deneyin:

  1. ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Temizle tuşuna tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Tarayıcı çok fazla yer kaplıyor

Tarayıcı önbelleği'nin cihazınızda ne kadar yer kapladığını kontrol edin. Bunu yapmak için:

  1. Cihaz ayarlarınızı açın.

  2. Genel → iPad Depolama → Yandex ögesine basın.

Belgeler ve veriler 200 MB'den fazla yer kaplıyorsa Browser önbelleğini temizleyin:

  1. ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Temizle tuşuna tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Site içeriği doğru görüntülenmiyor

Site sayfası hatalı görüntülenebilir. Örneğin, "normal" harfler yerine yabancı karakterler görünebilir veya sayfa düzeni bozulabilir. Butonlar çalışmayabilir, bağlantılar açılmayabilir veya menü kaybolabilir.

Sayfayı yenilemeyi, Browser önbelleğini temizlemeyi deneyin.

Önbelleği temizleme
  1. ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Temizle tuşuna tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

İndirilen dosyayı başka bir uygulamada nasıl açarım

  1. Browser'da PDF formatında dosya açın.

  2.  → Paylaş ögesine basın.

  3. Bir uygulama seçin.

Düşük video kalitesi

Video oynatma kalitesi genellikle İnternet hızına bağlıdır. Açıklanamaz derecede düşükse önbelleği temizleyin:

  1. ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Temizle tuşuna tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Otomatik video aktarımını devre dışı bırak

Not

İşlev, iOS 14.0 ve üstü sürümlü cihazlarda kullanılabilir.

Browser'da tam ekran modunda video görüntülerken başka bir uygulamaya geçerseniz video bu uygulamanın üstünde küçük bir pencereye aktarılır. Pencereye tıklayarak videoyu Browser'da izlemeye geri dönersiniz. Video penceresi tablet ekranının herhangi bir yerine taşınabilir.

Bu özelliği kapatmak için:

  1. tablet ayarlarını açın.

  2. Genel → Resim içinde resim ögesine basın.

  3. Otomatik "Görsel içinde görsel" başlatma seçeneğini devre dışı bırakın.

Özellik, tabletteki tüm uygulamalar için devre dışı bırakılacaktır.

Turbo modu nereye kayboldu?

Yandex Browser Turbo modu, çeşitli sitelere erişimi hızlandırmak için gerekli olan, fakat yalnızca HTTP protokolü üzerinden çalışan bir özellikti. Artık bu tür siteler çok nadir olduğu için Yandex Browser Turbo modu devre dışı bırakıldı ve ayarlardan kaldırıldı. Yandex Browser'ın herhangi özel bir mod olmadan hızlı çalışması için diğer hızlandırma yöntemleri uyguladık; Yandex Browser'ın hızını artıracak başkaca yöntemler üzerinde de devamlı suretle çalışıyoruz.

Destek ekibine yaz