Sık yaşanan sorunların çözümü

Tarayıcı donuyor

Tarayıcı donarsa, bize e-posta yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • Tarayıcının hangi işlemler sırasında donduğu.
  • Tarayıcının hangi işlemlerden sonra donduğu (örneğin, tarayıcının yeniden kurulmasından, programların veya eklentilerin güncellenmesinden ya da kurulmasından sonra).

Bu işe yaramıyorsa, lütfen Destek Ekibi'ne:

  • Sorunun tüm sayfalarda mı, yoksa yalnızca belirli sayfalarda mı ortaya çıktığını belirtin (hangi sayfalar olduğunu da belirtin).
  • Sayfaların açılması sırasında bir hata mesajı çıkıyorsa hata açıklamasını mesaja ekleyin.

Tarayıcı çöküyor

Tarayıcıyı son sürüme güncelleyin.

Sorun devam ederse, bize e-posta yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • Tarayıcı hangi eylemler sırasında kapanıyor?
  • Hangi sitelerde tarayıcı en sık kapanıyor?
  • Yeniden açmaya çalıştığınızda ne oluyor? (örneğin, bir hata mesajı mı görüntüleniyor veya pencere yanlış mı açılıyor).

Mümkünse tarayıcıyı kapatırken oluşan hatanın ekran görüntüsü veya videosunu ve browser://crashes sayfasının ekran görüntüsünü ekleyin.

Tarayıcının başlatılması çok uzun sürüyor

Tarayıcı geç başlıyorsa tarayıcı önbelleğini temizlemeyi ve bir süre için eklentileri devre dışı bırakmayı deneyin.

Önbelleği temizleme
  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Gizlilik bölümüne geçin.
  3. Verileri temizle satırına tıklayın.
  4. Önbellek öğesini işaretleyin.
  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).
  6. Verileri temizle satırına tıklayın.
  7. Verilerin silinmesini onaylayın.
Uzantıları devre dışı bırak
  1. Açık sekmede  → Eklentiler'e tıklayın.
  2. Daha önce Browser'da eklentiler kurulmuşsa listeleri açılır. Listenin altındaki Daha fazla eklenti butonuna tıklayın.
  3. Tüm eklentileri devre dışı bırakın.

Tarayıcı çok fazla yer kaplıyor

Tarayıcı önbelleği'nin cihazınızda ne kadar yer kapladığını kontrol edin. Bunu yapmak için:

Not. Mobil cihaz üreticileri Android arayüzünü değiştirebilir. Talimatlar değişiklik yapılmamış Android sürümü için verilmiştir.
  1. Cihaz ayarlarını açın.
  2. Uygulamalar → Tüm uygulamalar'a tıklayın.
  3. Yandex Browser → Bellek'i seçin.

Veriler 200 MB'den fazla yer kaplıyorsa Browser önbelleğini temizleyin:

  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Gizlilik bölümüne geçin.
  3. Verileri temizle satırına tıklayın.
  4. Önbellek öğesini işaretleyin.
  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).
  6. Verileri temizle satırına tıklayın.
  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Site içeriği doğru görüntülenmiyor

Site sayfası hatalı görüntülenebilir. Örneğin, "normal" harfler yerine yabancı karakterler görünebilir veya sayfa düzeni bozulabilir. Butonlar çalışmayabilir, bağlantılar açılmayabilir veya menü kaybolabilir.

Sayfayı yenilemeyi, Browser önbelleğini temizlemeyi deneyin.

Önbelleği temizleme
  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Gizlilik bölümüne geçin.
  3. Verileri temizle satırına tıklayın.
  4. Önbellek öğesini işaretleyin.
  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).
  6. Verileri temizle satırına tıklayın.
  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Ses duraklıyor, geç yükleniyor

Ses dosyası geç yükleniyorsa Browser önbelleğini temizlemeyi deneyin. Bunu yapmak için:

  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Gizlilik bölümüne geçin.
  3. Verileri temizle satırına tıklayın.
  4. Önbellek öğesini işaretleyin.
  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).
  6. Verileri temizle satırına tıklayın.
  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Video duraklıyor veya düşük kalitede

Ses videodan önce gelebilir veya video yerine siyah bir ekran görüntülenir.

Bir süre için eklentileri ve Enerji Tasarrufu modunu devre dışı bırakmayı, önbellek ve çerezleri temizleyi deneyin. Browser önbelleğinin bellek kartına aktarılıp aktarılmadığını kontrol edin; aktarılmışsa geri alın.

Önbelleği temizleme
  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Gizlilik bölümüne geçin.
  3. Verileri temizle satırına tıklayın.
  4. Önbellek öğesini işaretleyin.
  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).
  6. Verileri temizle satırına tıklayın.
  7. Verilerin silinmesini onaylayın.
Uzantıları devre dışı bırak
  1. Açık sekmede  → Eklentiler'e tıklayın.
  2. Listeden gerekli eklentiyi seçip butonu ilgili konuma getirin: Açık / Kapalı.
Enerji tasarrufu özelliğini devre dışı bırak
Geçerli oturum için
  1. Browser'da simgesine tıklayın.
  2. Enerji Tasarrufu seçeneğini kapatın.
İpucu. Tasarruf edilen şarj miktarı gösterimini Browser menüsünde devre dışı bırakabilirsiniz. Bunun için ayarlarda Enerji Tasarrufu Modu'na tıklayın ve Widget'ı menüde göster seçeneğini devre dışı bırakın.
Sürekli
  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Enerji Tasarrufu Modu'na tıklayın.
  3. Enerji Tasarrufu yönetimi alanında kaydırıcıyı sola kaydırarak Devre dışı konumuna getirin.
Çerezlerin silinmesi
  1.  → Ayarlar öğesine tıklayın.
  2. Gizlilik bölümüne geçin.
  3. Verileri temizle satırına tıklayın.
  4. Web sayfaları verileri'ni işaretleyin.
  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca çerezleri silmek istiyorsanız).
  6. Verileri temizle satırına tıklayın.
  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Video oynatma kalitesi genellikle İnternet hızına bağlıdır.

Turbo modu nereye kayboldu?

Yandex Browser Turbo modu, çeşitli sitelere erişimi hızlandırmak için gerekli olan, fakat yalnızca HTTP protokolü üzerinden çalışan bir özellikti. Artık bu tür siteler çok nadir olduğu için Yandex Browser Turbo modu devre dışı bırakıldı ve ayarlardan kaldırıldı. Yandex Browser'ın herhangi özel bir mod olmadan hızlı çalışması için diğer hızlandırma yöntemleri uygulandı ve hızımızı yükseltmeye devam ediyoruz.

Yardım'da bilgi bulamadıysanız veya mobil Yandex Browser'da bir sorun yaşıyorsanız lütfen tüm eylemlerinizi adım adım açıklayın. Mümkünse ekran görüntüsü alın. Böylelikle, destek uzmanlarımızın sorunu gidermelerine yardımcı olabilirsiniz.

Not. Yandex servislerinin çalışmasıyla ilgili sorunlar için bu servislerin Destek Ekibi'ne başvurun:
Masaüstü Yandex Browser
Masaüstü Yandex Browser sorunları ile ilgili doğrudan Browser'dan yazın:  → Gelişmiş → Sorun bildir veya form yoluyla.
Mobil uygulama Alisa'lı Yandex
Yandex ana sayfası
Sorunuz Yandex ana sayfası ile ilgili ise (tasarım temasını değiştirme, ana sayfa bloklarını veya servis simgelerini yapılandırma, Yandex Money bulma vb.) formu kullanarak yazın. Yandex ana sayfa hakkında soru seçeneğini seçin.
Yandex Mail
Yandex Mail işleyişi hakkında (reklamları devre dışı bırakma, diğer kutulardan e-posta toplamayı yapılandırma, silinen e-postaları kurtarma, spam'e düşen e-postaları bulma vb.) formu kullanarak yazın.
Arama ve sonuçlar
Arama ve sonuçlar hakkında (arama sonuçlarında sitenin sıralaması, yanlış arama sonuçları vb.) formu kullanarak yazın.