Sık yaşanan sorunların çözümü

Bu bölümde mobil Yandex Browser'la çalışırken ortaya çıkabilecek en yaygın sorunlar için çözümler önerilir.

Kurulum için yeterli bellek yok

Tarayıcı donuyor

Tarayıcı çöküyor

Tarayıcının başlatılması çok uzun sürüyor

Tarayıcı çok fazla yer kaplıyor

Site içeriği doğru görüntülenmiyor

Tarayıcı dosya yüklemeyi engelliyor

Yükleme yarıda kesildi

Sayfa yanlış görüntüleniyor

Ses duraklıyor, geç yükleniyor

Video duraklıyor veya düşük kalitede

Turbo mod nereye kayboldu?

Tarayıcı donuyor

Yandex Browser donarsa bize form aracılığıyla yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • tarayıcının hangi işlemler sırasında donduğu;

  • tarayıcının hangi işlemlerden sonra donduğu (örneğin, tarayıcının yeniden kurulmasından, programların veya eklentilerin güncellenmesinden ya da kurulmasından sonra).

Bazı sayfalar geç yükleniyorsa, tarayıcı önbelleğinin hafıza kartına aktarılıp aktarılmadığını kontrol edin: Aktarılmışsa geri alın. Bunu yapmak için:

  1.  → ögesine basın.

  2. Gelişmiş bölümüne gidin.

  3. Önbelleği SD karta kaydet seçeneği etkinse devre dışı bırakın.

Bu işe yaramıyorsa, lütfen Destek Ekibi'ne:

  • sorunun tüm sayfalarda mı, yoksa yalnızca belirli sayfalarda mı ortaya çıktığını belirtin (hangi sayfalar olduğunu da belirtin);

  • sayfaların açılması sırasında bir hata mesajı çıkıyorsa hata açıklamasını mesaja ekleyin.

Tarayıcı çöküyor

Tarayıcıyı son sürüme güncelleyin.

Sorun devam ederse bize form aracılığıyla yazın. Şu konularda olabildiğince ayrıntılı açıklama yapın:

  • tarayıcı hangi eylemler sırasında kapanıyor;

  • hangi sitelerde tarayıcı en sık kapanıyor;

  • yeniden açmaya çalıştığınızda ne oluyor (örneğin, bir hata mesajı mı görüntüleniyor veya pencere yanlış mı açılıyor).

Mümkünse tarayıcıyı kapatırken oluşan hatanın ekran görüntüsü veya videosunu ve browser://crashes sayfasının ekran görüntüsünü ekleyin.

Tarayıcının başlatılması çok uzun sürüyor

Yandex Browser’ın önbelleğini ve geçici olarak eklentileri devre dışı bırakın.

Önbelleği temizleme
  1.  → ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Verileri temizle satırına tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Uzantıları devre dışı bırakma
  1. Açık sekmede  → Eklentiler ögesine basın.

  2. Daha önce Browser'da eklentiler kurulmuşsa listeleri açılır. Listenin altında Daha fazla eklenti ögesine basın.

  3. Tüm eklentileri devre dışı bırakın.

Tarayıcı çok fazla yer kaplıyor

Tarayıcı önbelleği'nin cihazınızda ne kadar yer kapladığını kontrol edin. Bunu yapmak için:

Not

Mobil cihaz üreticileri Android arayüzünü değiştirebilir. Talimatlar değişiklik yapılmamış Android sürümü için verilmiştir.

  1. Cihaz ayarlarınızı açın.

  2. Uygulamalar → Tüm uygulamalar ögesine basın.

  3. Yandex Browser → Bellek ögesini seçin.

Veriler 200 MB'den fazla yer kaplıyorsa Browser önbelleğini temizleyin:

  1.  → ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Verileri temizle satırına tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Site içeriği doğru görüntülenmiyor

Site sayfası hatalı görüntülenebilir. Örneğin, "normal" harfler yerine yabancı karakterler görünebilir veya sayfa düzeni bozulabilir. Butonlar çalışmayabilir, bağlantılar açılmayabilir veya menü kaybolabilir.

Sayfayı yenilemeyi, Browser önbelleğini temizlemeyi deneyin.

Önbelleği temizleme
  1.  → ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Verileri temizle satırına tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Ses duraklıyor, geç yükleniyor

Ses dosyası geç yükleniyorsa Browser önbelleğini temizlemeyi deneyin. Bunu yapmak için:

  1.  → ögesine basın.

  2. Gizlilik bölümüne geçin.

  3. Verileri temizle satırına tıklayın.

  4. Önbellek öğesini işaretleyin.

  5. Diğer tüm öğelerin işaretini kaldırın (yalnızca Browser önbelleğini temizlemek istiyorsanız).

  6. Verileri temizle satırına tıklayın.

  7. Verilerin silinmesini onaylayın.

Turbo modu nereye kayboldu?

Yandex Browser Turbo modu, çeşitli sitelere erişimi hızlandırmak için gerekli olan, fakat yalnızca HTTP protokolü üzerinden çalışan bir özellikti. Artık bu tür siteler çok nadir olduğu için Yandex Browser Turbo modu devre dışı bırakıldı ve ayarlardan kaldırıldı. Yandex Browser'ın herhangi özel bir mod olmadan hızlı çalışması için diğer hızlandırma yöntemleri uyguladık; Yandex Browser'ın hızını artıracak başkaca yöntemler üzerinde de devamlı suretle çalışıyoruz.

Destek ekibine yaz