Browser (Klasik arayüz)
Öneriler

Çalışma ve Sitelere Erişim Hataları ve Çöküşler

Site hiçbir tarayıcıda açılamıyor

Belirli bir siteye erişimle ilgili olarak farklı tarayıcılarda yaşadığınız aynı sorun, ağınızda uygulanan sınırlamalara bağlı olabilir. Bu sınırlamalar, örneğin program yazılımı (antivirüs programları, güvenlik duvarları, virüsler) çalışmasından veya sağlayıcı tarafındaki ağ ayarları özelliklerinden kaynaklanabilir (proxy sunucuları vs.).

Sitenin gerçekten çalıştığından emin olmak için siteye erişimi başka bir bilgisayarda ve başka bir ağdan kontrol edin. Eğer siteye erişim sorununu sadece sizin bilgisayarınızda yaşıyorsanız ve bu sorunu kendiniz çözemiyorsanız, bu sorunla ilgili doğrudan sistem yöneticisine, sağlayıcının destek hizmetine veya diğer bir uzmana başvurmanızı öneririz.

Proxy sunucusu hatası oluştu

Bu tür bir hata bildiriminin görüntülenmesi, tarayıcınızın internet bağlantısının bir proxy sunucusu üzerinden ayarlandığını gösterir. Ağınızda proxy sunucusu üzerinden web bağlantısı kullanılmıyorsa bu ayarı devre dışı bırakın.

  1. Şu yolu takip edin:  Ayarlar.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. bloğunda Proxy sunucu ayarlarını değiştir butonuna tıklayın.
  4. Açılan pencerede Bağlantılar sekmesine geçerek Ağ ayarları butonuna tıklayın.
  5. Açılan yeni pencerede Yerel ağ bağlantıları için proxy sunucu kullan seçeneğini devre dışı bırakın.

Site Yandex Browser'da açılamıyor

Belirli bir sitenin yüklenmesiyle sorun yaşadığınızda lütfen geri bildirim formu aracılığıyla durumu mümkün olduğunca ayrıntılı olarak ve mümkünse ekran görüntüsünü de ekleyerek bildirin.

Sosyal ağ sayfam engellendi

VK.com ve OK.ru web siteleri ile Yandex'in herhangi bir alakası olmadığı için bu sitelerin çalışması ile ilgili sorunu çözmenize yardımcı olamayız. Lütfen sosyal ağınızın destek ekibine başvurunuz.

VK.com veya OK.ru destek servislerine başvuru yapmanız önerilir.

Sayfa açılamıyor

Tarayıcı Akıllı Satır'a girilen sayfayı açamıyorsa oluşan sorun için olası çözümler önerir:

  • Sayfanın adresini yanlış girdiyseniz, tarayıcı benzeyen adreslere sahip olan mevcut sayfaların bağlantılarını görüntüler veya Yandex'te aramayı önerir.
  • Sayfa daha önce var olup yakın zamanda silinmişse, Yandex'te saklanan kopyasını görüntüleyebilirsiniz.
  • Sunucuda bir sorun oluştuysa, sayfanın kaydedilmiş kopyasını görüntüleyebilir veya Yandex aramasını kullanabilirsiniz.

Sosyal ağlara erişim yok

Yandex Browser, sosyal ağ sitesine erişilemediğini bildiriyorsa bu siteyi başka bir tarayıcıda açmayı deneyin. Hata bu tarayıcıda da tekrarlanıyorsa, siteye erişim muhtemelen bazı programlar tarafından engelleniyor olabilir (örneğin, güvenlik duvarı veya antivirüs programı). Ayrıca siteye erişimi bazı virüsler de engelleyebilirler.

  1. Erişimin sistem yöneticisi tarafından engellenmediğinden emin olun (sosyal ağa iş ağından girmeye çalışıyorsanız).
  2. Bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol edin.
  3. Ağa erişimi engelleyebilen programları kapatmayı deneyin.

Eğer sosyal ağ sitesinin yerine telefon numaranızı belirtmenizi isteyen bir sayfa görüntüleniyorsa, muhtemelen bir virüs ile karşılaştınız.

Sayfanın döngüsel yönlendirme içerdiği saptandı

Bu durumda "Sayfa çalışmıyor. Web sitesi çok fazla kere yönlendirme yapmıştır" şeklinde bir mesaj görüntülenir.

Site sayfası tarafından kurulan çerez dosyalarını silin

  1. İlgili site sayfasını açın.
  2. Akıllı Satır'ın sağındaki veya simgesine tıklayın. Açılan sayfa için izinler listesi ekranınızda görüntülenecek.
  3. Bu site için <...> çerez dosyası bağlantısına tıklayın. Açık sayfa tarafından kurulan tüm çerezlerin listelendiği bir pencere açılacaktır.
  4. Çerez seçin.
  5. Kaldır butonuna tıklayın.

Üçüncü taraf sitelerin çerezlerine izin verin

  1. Şu yolu takip edin:  Ayarlar.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Kişisel bilgiler bloğunda İçerik ayarları butonuna tıklayın.
  4. Çerezler bölümünde Üçüncü taraf çerezlerini ve site verilerini engelle seçeneğini kapatın.
  5. Bitti butonuna tıklayın.

“Şifrenizi değiştirdiniz fakat kişisel bilgileriniz hâlâ eski şifreyle şifreli” hatası

Şifreyi değiştirmediğiniz halde eşitleme esnasında bu hatayı görüyorsanız aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Tarayıcınızın tüm ilgili favorileri, eklentileri ve uzantıları içerdiğinden ve ayarların doğru yapıldığından emin olun.
  2. Eski şifrelenmiş eşitleme verilerinizi silin:
    1. Şu yolu takip edin:  Ayarlar.
    2. Eşitleme bölümünde Parametreleri göster butonuna tıklayın.
    3. Eşitleme bloğu seçeneklerinin altındaki sil bağlantısına tıklayın. Tüm verileriniz eşitleme sunucusundan silinecek fakat tarayıcıda kayıtlı kalacaktır.
  3. Eşitlemeyi açın. Verileriniz artık tarayıcıdan sunucudaki hesabınıza aktarılacaktır.

SMS gönderimi talep eden sayfa veya diğer şüpheli site açılır

SMS gönderimi

Yandex sitesine veya herhangi bir sosyal ağa geçiş yaptığınızda SMS göndermeniz öneriliyorsa, muhtemelen sahte sayfaya yönlendiren bir virüsle karşılaşmışsınızdır. Bu durumda hangi önlemlerin alınması gerektiği ile ilgili daha detaylı bilgi Sahte siteye yönlendirme bölümünde bulabilirsiniz.

Şüpheli site adresi

Bazı durumlarda Yandex Browser'ı son sürüme kadar güncelleme önerisi içeren bir sekme açıldığında site adresi şüpheli görünebilir. Bu tür sayfalardaki güncelleme talimatlarını izlemenizi önermiyoruz. Bunlar, herhangi bir bahaneyle ücretli SMS göndermenize zorlama amacıyla oluşturulan dolandırıcılığa yönelik sitelerdir.

Not. Yandex'in tüm sitelerinin yandex.com.tr alan adı içinde yer aldıklarını unutmayın.

Daha ayrıntılı bilgi için SMS Dolandırıcılığına Karşı Koruma bölümüne geçin.

“Profilinizde ciddi bir sorun oluştu” hatası

Tarayıcınız bir profil hatası yüzünden çalıştırılamadığı durumlarda otomatik olarak "temiz" profili yeniden yükleme modunda çalıştırılır. Bu durumda şu mesajı görürsünüz:

Eski profil verilerinizi yeniden yüklemek için:

En az bir kere eşitleme yaptıysanız
  1. Şu yolu takip edin:  Yeni kullanıcı.
  2. Yeni profilinizin ismini girin ve Ekle butonuna tıklayın.
  3. Şu yolu takip edin:  Giriş yap.
  4. Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin.

Yaptığınız bu adımların sonucunda verileriniz Yandex sunucusundan yeni profilinize yüklenecektir.

Hiç eşitleme yapmadıysanız
  1. Şu yolu takip edin:  Yeni kullanıcı.
  2. Yeni profilinizin ismini girin ve Ekle butonuna tıklayın.
  3. Yerel bilgisayarınızda eski profilinizin klasörünü açın: %AppData%\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default.
  4. Default klasöründeki Cookies, History, Login Data, Web Data dosyalarını yeni profiliniz klasörüne ekleyin: %AppData%\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Yeni profilinizin adı. Eski profilinizin diğer dosyalarını da aynı şekilde aktarabilisiniz ancak bu dosyaların biri hatalı olursa tarayıcınız yine çalıştırılamayabilir.

Eski profilinizden yenisine verilerinizi aktaramadıysanız lütfen durumu geri bildirim formu aracılığıyla teknik destek ekibimize bildirin.

Eşitleme hakkında ayrıntılı bilgi için Tarayıcı Eşitleme bölümüne geçin.

Ses yok

İşletim sistemi ayarları menüsünde Yandex Browser ses düzeyi kaydıracının konumunu kontrol edin:

  1. İstediğiniz bir video veya ses dosyasını Yandex Browser üzerinden oynatmayı deneyin.
  2. Ekranın sağ alt köşesinde Görev Çubuğu'nda bulunan simgesine tıklayın.
  3. Açılan pencerede Karıştırıcı (veya Windows 10'da Ses Düzeyi Karıştırıcısını Aç seçeneğine tıklayın. Yandex Browser ses düzeyi kaydıracı en üst konumda olmalıdır.
tarayıcı hataları
tarayıcı yavaş çalışıyor
tarayıcı güncellenmiyor
yönlendirme döngüsü
sayfa açılmıyor