İşlevsellik Sorunları

Video, müzik veya oyunlar görüntülenemiyor

Adobe Flash Player plugin'lerini kontrol etmeyi ve Turbo Mod ile tarayıcı eklentilerini devre dışı bırakmayı deneyin.

Adobe Flash Player plugin'lerini kontrol edin

Web sitelerinde meydana gelen video izleme sorunları çoğu zaman video görüntülemek için kullanılan Adobe Flash Player uygulamasının çalışma hatalarına bağlıdır. Tarayıcıda flash oynatıcının birkaç plugin'i kullanılıyor ve bunlardan biri diğerleriyle etkileşiyor olabilir. Kullanılan plugin'leri kontrol edin:

  1. Akıllı Satır'a browser://plugins adresini girin.
  2. Enter tuşuna basın.
  3. Açılan Plugin'ler penceresinin sağ tarafında Ayrıntılar bağlantısına tıklayın.
  4. Açılan sayfada Adobe Flash Player başlıklı bölümü bulun.
  5. Aynı bölümde birkaç Shockwave Flash plugin'i bulunuyorsa:
    • İlk plugin'i devre dışı bırakın ve tarayıcıyı yeniden başlatın;
    • Video hatası devam ediyorsa, ilk plugin'i tekrar açıp bir başkasını kapatın.
    • Tarayıcıyı yeniden başlatıp hata olup olmadığını kontrol edin.
    • Yukarıda belirtilen işlemleri, hataya sebep olan plugin'i bulana kadar tekrarlayın.
Not. Örneğin, Adobe Flash Player bölümünde ilk Devre dışı bırak bağlantısına tıklayın ve tarayıcınızı tekrar başlatın. Sorun devam ediyorsa aynı bölümde ilk plugin'i tekrar etkinleştirip bir sonraki plugin'i kapatın. Tarayıcıyı tekrar başlatın ve Flash'ın çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Etkileşen plugin'i bulana kadar bu işleme devam edin.

Daha detaylı bilgi için Plugin'ler bölümünü okuyun.

Turbo Mod'u kapatın

Tarayıcıda Turbo Mod etkin olabilir. Devre dışı bırakmak için:

  1.  → Eklentiler yolunu takip edin.
  2. Araçlar bölümünü seçin.
  3. Turbo Mod'u kapatın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Daha ayrıntılı bilgi için Turbo Mod bölümüne başvurun.

Flash banner'ların ve videoların engellenmesini devre dışı bırakın

Tarayıcıda flash banner'ları ve videoları engelleyen bir eklenti etkinleştirilmiş olabilir. Eklentiyi devre dışı bırakmak için:

  1.  → Eklentiler yolunu takip edin.
  2. Güvenlik bölümünü seçin.
  3. Flash içeriğini engelleyen eklentiyi kapatın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Daha ayrıntılı bilgi için Eklentiler bölümüne gidin.

Donanım ivmesini kapatın

Donanım ivmesi merkez işlemcisi ile grafik kartı arasında yük dağılımını düzenleyerek bilgisayarın çalışma hızını arttırır. Programlardaki veya grafik kartı sürücülerindeki hatalar bazen bilgisayarın kararsız çalışmasına neden olabilir. Böyle durumlarda donanım ivmesinin kapatılması önerilir:

  1.    → Ayarlar yolunu takip edin.
  2. Ayarlar sayfasının alt kısmında Gelişmiş ayarları göster butonuna tıklayın.
  3. Sistem bloğunda Uygunsa donanım ivmesini kullan seçeneğini devre dışı bırakın.
  4. Yapılan değişikliklerin geçerlilik kazanması için tarayıcıyı yeniden başlatın.

Tarayıcı NPAPI ve Unity'yi desteklemiyor

Yandex Browser'ın yeni sürümlerinde tarayıcıya daha önce dahil edilen ve Unity Web Player'ın tabanını sağlayan NPAPI plugin'i desteği, ilgili teknoloji artık çok eski olduğu için kaldırıldı. Ayrıca, Unity şirketinin geliştirdiği plugin desteğinin kaldırdığına dair bir bildirim yayınladığına da dikkatinizi çekmek isteriz.

PPAPI destekleyen yeni ve daha güvenli bir Adobe Flash Player sürümünü kurun.

Hata: “Adobe Flash Player plugin'i çok eski olduğundan engellendi”

Akıllı Satır'ın sağında “Adobe Flash Player plugin'i çok eski olduğundan engellendi” şeklinde bir mesaj görüyorsanız Flash Player'ı güncellemeniz gerekir. Bunu yapmak için:

  1. Kurulum sayfasına gidin.
  2. Kullandığınız işletim sitemini belirtin.
  3. “FP 23 for Opera and Chromium - PPAPI” sürümünü seçin.
  4. Kurulum talimatına uygun olarak işleme devam edin.
  5. Oynatıcının kurulumuyla ilgili sorunlarla karşılaşırsanız, lütfen durumu geri bildirim formunu kullanarak Destek Servisi'ne bildirin.

Shockwave plugin'i sürekli kilitleniyor

İnternet sitelerinde yaşanan video izleme sorunları çoğu zaman video görüntülemek için kullanılan Adobe Flash Player plugin'inin çalışma hatalarından kaynaklanır. Tarayıcıda flash oynatıcının birkaç plugin'i kullanılıyor ve bunlardan biri diğerleriyle etkileşiyor olabilir. Kullanılan plugin'leri kontrol edin:

  1. Akıllı Satır'a browser://plugins adresini girin.
  2. Enter tuşuna basın.
  3. Açılan Plugin'ler penceresinin sağ tarafında Ayrıntılar bağlantısına tıklayın.
  4. Açılan sayfada Adobe Flash Player başlıklı bölümü bulun.
  5. Aynı bölümde birkaç Shockwave Flash plugin'i bulunuyorsa:
    • İlk plugin'i devre dışı bırakın ve tarayıcıyı yeniden başlatın;
    • Video hatası devam ediyorsa, ilk plugin'i tekrar açıp bir başkasını kapatın.
    • Tarayıcıyı yeniden başlatıp hata olup olmadığını kontrol edin.
    • Yukarıda belirtilen işlemleri, hataya sebep olan plugin'i bulana kadar tekrarlayın.
Not. Örneğin, Adobe Flash Player bölümünde ilk Devre dışı bırak bağlantısına tıklayın ve tarayıcınızı tekrar başlatın. Sorun devam ediyorsa aynı bölümde ilk plugin'i tekrar etkinleştirip bir sonraki plugin'i kapatın. Tarayıcıyı tekrar başlatın ve Flash'ın çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Etkileşen plugin'i bulana kadar bu işleme devam edin.

Daha detaylı bilgi için Plugin'ler bölümünü okuyun.

Sitelerde müzik oynatılamıyor

Tarayıcıda flash banner'ları ve videoları engelleyen bir eklenti etkinleştirilmiş olabilir. Eklentiyi devre dışı bırakmak için:

  1.  → Eklentiler yolunu takip edin.
  2. Güvenlik bölümünü seçin.
  3. Flash içeriğini engelleyen eklentiyi kapatın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Daha detaylı bilgiyi Tarayıcı eklentileri bölümünde bulabilirsiniz.

Tablo'daki widget'lar kayboluyor

Tablo'daki widget listesi sık sık ziyaret ettiğiniz sayfalara göre otomatik ayarlanır.

İstediğiniz bir widget'ı hep aynı yerde görmek istiyorsanız Tablo'ya sabitlemeniz gerekir:

  1. Tablo'yu açın.
  2. Tablo'nun sağ alt köşesindeki Ekran ayarları bağlantısına tıklayın.
  3. butonuna tıklayarak istediğiniz widget'ı sabitleyin. Sabitlenmiş widget'lar için bu buton şöyle görünür:
  4. Bitti butonuna tıklayın.
Not. Ayrıca, widget'ı, içerik menüsündeki Sabitle öğesini seçerek de sabitleyebilirsiniz.

Tablo sayfasında arka plan görseli değişmiyor

Tarayıcının profil kataloğunda File System klasörünü silmeyi deneyin ve sorunun tekrar meydana gelip gelmediğini kontrol edin. Tarayıcının profil kataloğuna girmek için aşağıdaki adımları izleyin:

Windows 7, Windows 8, Windows 10

  1. Windows'ta dosya arama alanını açın.
  2. Şu satırı kopyalayın:

    [%USERPROFILE%\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default\] (köşeli parantez olmadan)

    ve onu dosya arama alanına yapıştırın.

  3. Enter tuşuna basın.
Not. Microsoft Windows XP ve Vista işletim sistemi desteği Nisan 2017'de sona ermiştir.

Linux'lu bilgisayarda videolar oynatılamıyor

HTML5 video formatındaki videoların oynatılabilmesi için

Video çözücülerini kurmanız gerekir. Bunu yapmak için konsolda sudo apt-get update && sudo apt-get install chromium-codecs-ffmpeg-extra komutunu gerçekleştirip chromium-codecs-ffmpeg-extra paketinin en son sürümünü kurun.

Flash formatındaki videoların oynatılabilmesi için

Adobe Flash Player plugin'ini kurun:

  1. İş ortağı veri havuzunu bağlayın:
    1. System Settings → Software & Updates bölümünü açın.
    2. Other Software sekmesine geçin.
    3. Canonical Partners seçeneğini etkinleştirin.
  2. Konsolda sudo apt-get update komutunu yapın.
  3. Konsolda sudo apt-get install adobe-flashplugin komutunu yapın.