Kullanıcı Profili

Kullanıcı Profili Nedir?

Kullanıcı profili, Yandex Browser'a ilişkin kişisel ayarlar ve veriler kümesidir. Bu profil kurulum sırasında otomatik olarak oluşturulur ve şunları içerir:

Bilgisayarınızı birden fazla kullanıcı kullanıyorsa Yandex Browser'da kullanıcıların her biri için özel birer kullanıcı profili oluşturmanızı öneririz. Böylece verileriniz ve ayarlarınız başkalarınınkiler ile karışmaz. Ayrıca, kişisel ve iş amaçlı gibi, birden fazla hesabınız varsa verileri ayrı tutmak için ek profili kullanabilirsiniz.

Kullanıcı Profili Oluşturma

Profil oluşturmak için:

  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Profiller bloğunda Profil ekle butonuna tıklayın.
  3. Kullanıcı profili simgesini seçin.
  4. Profil adını belirtin.
  5. Gerektiğinde Bu kullanıcı için bir masaüstü kısayolu oluştur seçeneğini devre dışı bırakın.
  6. Ekle butonuna tıklayın.

Yandex Browser'da seçilmiş kullanıcı simgesini gösteren yeni pencere oluşturulacaktır. Tüm tarayıcı profilleri ayarlar içinde görüntülenebilir:

Profiller arası geçiş

  1. Tarayıcının sağ üst köşesinde bulunan profil simgesine tıklayın.
  2. Açılan menüde seçmek istediğiniz profili seçin.

Seçilen profil yeni bir tarayıcı penceresinde açılır.

Kullanıcı Profili Adını Değiştirme

Profilin adını değiştirmek için:

  1. Verilerini eşitlemek istediğiniz profili seçin.
  2.  → Ayarlar'a tıklayın.
  3. Profiller bloğunda istenen profili seçin.
  4. Düzenle butonuna tıklayın.
  5. Değiştir penceresinde yeni ad girin.
  6. Kaydet butonuna tıklayın.

Kullanıcı Profili Silme

Kullanıcı profilini bilgisayardan silmek için:

  1.  → Ayarlar'a tıklayın.
  2. Profiller bloğunda profil adını içeren satıra tıklayın.
  3. butonuna tıklayın.
  4. Açılan pencerede profilin ve ilişkili tüm verilerin silinmesini onaylayın.
Uyarı. Profil bilgilerinizi daha sonra gerektiğinde kurtarabilmek için tarayıcı verilerinizi eşitleyin. Ya da profili içeren dizinin içeriğini uygun gördüğünüz bir konuma kopyalayın:
İşletim sistemi Profil adresi
Windows C:\Kullanıcılar\Kullanıcı hesabınızın adı\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default
Not. AppData dosyası gizlidir. Onu görüntülemek için gizli klasörlerin görüntülenmesini etkinleştirin.
MacOS ~/Library/Application Support/Yandex/YandexBrowser/Default

Profili eşitlediyseniz, profil verileri yerel bilgisayardan silindikten sonra bile sunucuda saklanır.

Profili eşitleme

Eşitleme özelliği, profil verilerinin büyük bir kısmını sunucuya kaydetmenize olanak sağlar. Sonuç olarak, diğer cihazlardan bu verilere erişim sağlayabilir veya bilgisayarda arıza olması halinde verileri geri yükleyebilirsiniz.

Tarayıcıda yapılan işlemlerle ilgili tüm ayarları ve verileri (örneğin, site izinleri veya açık sekmeler gibi) saklamak isterseniz, profili bilgisayara kaydedin.

Profil bilgilerini kaydetme

Bu işlem, örneğin bilgisayarda işletim sistemini yeniden kurduktan sonra tüm verileri geri yüklemek veya tüm profil verilerini başka bir bilgisayara aktarmak için gerekli olabilir.

İpucu. Geçerli profilden sadece favorilere gerek duyuyorsanız, bunları bir HTML dosyasına dışa aktarın ve sonra da yeni profile içe aktarın.

Profili uygun gördüğünüz bir konuma kopyalayın. Profil dizinini açmak için:

Gezgin'de С:\Kullanıcılar\Kullanıcı hesabınızın adı\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default klasörünü açın (AppData klasörünü görüntülemek için gizli klasörlerin görüntülenmesini etkinleştirin).

Not. Microsoft Windows XP ve Vista işletim sistemi desteği Nisan 2017'den itibaren sona ermiştir.

Eski profilden yeni profile verileri aktarma

Örneğin, geçerli profildeki verileri başka bir kullanıcı adı altında eşitlemek istediğiniz durumlarda verilerin eski profilden yeni profile aktarılması gerekebilir. Bunu yapmak için:

  1. Yeni bir profil oluşturun.
  2. Verileri eski profilden yeni profile aktarın.
  3. Yeni profile girin ve başka bir kullanıcı adı altında profili eşitleyin.

Eski profilden yeni profile verileri aktarmak için:

  1. Tarayıcıyı kapatın.
  2. Windows Gezgini'nde eski profilin bulunduğu C:\Kullanıcılar\Kullanıcı hesabınızın adı\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default klasörünü açın.
    Not. AppData dosyası gizlidir. Onu görüntülemek için gizli klasörlerin görüntülenmesini etkinleştirin.
  3. Yeni profili içeren C:\Kullanıcılar\Kullanıcı hesabınızın adı\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Profile <No.> kataloğuna şu dosyaları yükleyin:
    • Ya Login Data (veya Login Data),
    • Ya Login Data-journal (veya Login Data-journal),
    • History
    • Tablo
    • Bookmarks
    • Favicons
    • Extensions klasöründeki tüm dosyalar
  4. Tarayıcıyı başlatın, yeni profile girin, verilerin ve ayarların geri yüklenip yüklenmediğini kontrol edin.

“Profilinizde ciddi bir sorun oluştu” hatası

Profilinizde bir hata olursa, Yandex Browser yeni bir profil ile kurtarma modunda başlatılır. Bu durumda şu mesajı görürsünüz:

Eski profil verilerinizi yeniden yüklemek için:

En az bir kere eşitleme yaptıysanız
  1. Şu yolu takip edin:  → Yeni kullanıcı.
  2. Yeni profilinizin ismini girin ve Ekle butonuna tıklayın.
  3. Şu yolu takip edin:  → Giriş yap.
  4. Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin.

Yaptığınız bu adımların sonucunda verileriniz Yandex sunucusundan yeni profilinize yüklenecektir. Eşitleme hakkında ayrıntılı bilgi için Tarayıcı Eşitleme bölümünü okuyun.

Hiç eşitleme yapmadıysanız
  1. Şu yolu takip edin:  → Yeni kullanıcı.
  2. Yeni profilinizin ismini girin ve Ekle butonuna tıklayın.

Eski profilinizden yenisine verilerinizi aktaramadıysanız lütfen durumu geri bildirim formu aracılığıyla teknik destek ekibimize bildirin.