Bilet satın alırken yaşanan sorunlar

Yandex.Bilet servisini kulanırken karşılaştığınız tüm sorunları lütfen özel geri bildirim formu üzerinden Destek Servisi'ne bildirin. Bilet alımıyla ilgili bazı sorunların çözüm yolları aşağıda ve Yolcu Rehberi'nde açıklanmıştır.

Not. Uçak bileti satışıları Yandex.Bilet servis ortakları tarafından gerçekleştirilir. Yandex olarak bunların sağladığı hizmetlerin kalitesini büyük bir titizlikle takip edilmektedir. Bu nedenle aşağıda açıklanan sorunlardan herhangi biriyle karşılaştığınızda durumu bize bildirmeniz bizim için çok önemlidir.

Uçak bileti satın alırken sorunlardan nasıl kaçınılır?

  • Sitenin güvenilir olup olmadığından emin olun.
  • Uçak bileti satın alırken veya satın aldıktan sonra karşılaşılabilecek olası sorunlara göz atın.
  • Satın alma işlemini dikkatli yapın: satın alırken kişisel bilgileri ve değişkenleri kontrol edin. Rezervasyon ve elektronik bilet numaralarını saklayın.
  • Uçak biletlerinin iadesi ve değişimine ilişkin süre ve koşullara göz atın.

Bilet satışı konusunda siteye güvenilebilir mi?

Söz konusu sitede bilet satın almayla ilgili olumlu bir deneyiminiz yoksa sitenin güvenilir olup olmadığından emin olun:

  • Şirket hakkındaki yorumları okuyun. Az yorum varsa bu durum uyarı niteliğinde değerlendirilebilir. Bileti satan şirketi aşağıdaki parametrelere göre denetlemeyi ihmal etmeyin:
  • Alan adının kayıt tarihini kontrol edin.
  • Sitede iletişim bilgilerini ve tüzel kişiliğe ait bilgileri bulun.
  • Şirketin istikrarlı bir şekilde çalışıp çalışmadığından emin olmak için şirketi arayın.

Alan adı yakın zamanda kaydedilmişse şirket hakkında herhangi bir yorum yoksa müşteri hizmetleri yanıt vermiyorsa veya sitedeki iletişim bilgileri yetersizse sizi dolandırmak istiyor olabilirler.

Yandex.Bilet servisinde dolandırıcılık yapan web siteleri yer almaz. Yandex yalnızca özenle gerçekleştirilen bir seçim sürecinden geçmiş, güvenilir şirketlerle işbirliği yapar.

Rezervasyon nasıl kontrol edilir?

Ödeme yaptıktan sonra e-postanıza elektronik biletinizin geldiğinden emin olun.

Not. Charter bilet satın aldıktan sonra ödeme onayınızı hemen almanız gerekir fakat biletin kendisi uçuştan 1–3 gün önce size gönderilecektir.

Rezervasyonunuzun gerçek olup olmadığını checkmytrip ve virtuallythere sitelerinden kontrol edebilirsiniz.

Rezervasyon numarası bu kontrol sistemlerinden hiçbirinde bulunmuyorsa havayolu şirketini telefonla arayın. Rezervasyonunuz havayolu şirketinde bile bulunamazsa servis ortağının destek servisine başvurun.

Herhangi bir ihtilaf çıkması durumunda, bankanızı arayarak yapmış olduğunuz ödemeye itirazda bulunabilirsiniz.

Uyarı. Kullanıcının 24 saat içinde elektronik bileti almaması ve bu durumla ilgili herhangi bir bildirimde bulunmaması halinde acentelerin çoğu rezervasyonla ilgili itiraz kabul etmez.

Soru, yorum ve taleplerimi nereye iletebilirim?

Yandex.Bilet servisiyle ilgili soru ve istekleriniz varsa lütfen iletişim formunu kullanarak Destek Ekibi’yle iletişime geçin.

Not. Uçak bileti satışı Yandex Uçak Bileti servisi ortakları tarafından gerçekleştirilmektedir. Rezervasyon, uçak bileti satın alma, uçuş, bagaj, uçak bileti iade ve değişim konularıyla ilgili sorularınız için lütfen doğrudan servis ortağıyla iletişime geçin.

Olası sorunlar ve öneriler:

Bilet satın aldığım acente kapandı

Uçak bileti satın aldıktan sonra yolcu otomatik olarak havayolu şirketiyle sözleşme imzalamış olur. Acente kapanmışsa planlanan uçuşla ilgili sorunların çözümü için uçuşu gerçekleştiren havayolu şirketiyle iletişime geçebilirsiniz.

Uyarı. Satın aldıktan sonra biletin doğru yazıldığından ve rezervasyonun geçerli olduğundan emin olun.

Servis ortağının sitesinde fiyatlar TL cinsinden gösterilmiyor

Servis ortağının sitesinde genellikle TL cinsinden fiyat gösterilir. Ancak bazı durumlarda başka para birimlerini seçme imkanı da bulunur.

Kartınızla TL cinsinden farklı bir para birimiyle uçak bileti aldığınızda bankanızın sizden büyük olasılıkla sitede yazan tutardan fazlasını tahsil edeceğini aklınızda bulundurun. Bankaların çoğu para birimi dönüştürürken kendi komisyon ücretlerini de alırlar.

Bu nedenle yabancı para birimi üzerinde banka hesabınıza uygun para birimiyle ödeme yapmak en iyi seçenektir.

Not. Komisyon alınıp alınmadığını ve komisyon miktarını bankanızdan öğrenebilirsiniz.

Ek hizmet ekleme

Bilet satış acentesi sitesinde sıklıkla başka ek hizmetler de sunulmaktadır: sigorta, havaalanı ekspresi biletleri gibi. Ek hizmetlere ihtiyaç duymanız halinde bu hizmetleri uçak bileti satın alırken servis ortağının web sitesinden seçebilirsiniz.

Not. Yandex.Bilet servisi kurallarına göre servis ortağının sitesine yönlendirilirken ek hizmetlerin otomatik olarak dahil edilmemesi ve tutara eklenmemesi gerekir. Böyle bir durumla karşılaşmışsanız gereksiz seçenekleri çıkarın ve lütfen iletişim formunu kullanarak Yandex.Bilet Destek Ekibi’ne durumu bildirin.

Acentenin veya havayolu şirketinin tüzel kişiliği Türkiye'de kayıtlı değil

Tüzel kişiliğin nerede kayıtlı olduğuna ilişkin bilgilere ulaşabildiğinizden emin olun. Acenta veya havayolu şirketinin merkezinin Türkiye'de bulunmaması halinde herhangi bir itiraz söz konusu olduğunda dava açmak oldukça zor olacaktır.

Satın alma işleminden sonra herhangi bir elektronik bilet veya uçuş belgesi gönderilmedi

Her şeyden önce elektronik posta kutunuzun “Spam” klasörünü ve havayolu şirketinin veya acentenin sitesindeki profil sayfanızı kontrol edin. Biletinizi burada bulamadıysanız bileti satın aldığınız havayolu şirketine veya acenteye başvurun.

Yandex.Bilet servisinde bilet bulduysanız ve satın aldıktan sonra size herhangi bir elektronik bilet veya uçuş belgesi gönderilmediyse bu durumu iletişim formunu kullanarak Destek Ekibi’ne bildirin.

Servis ortağının sitesindeki fiyat Yandex.Bilet servisinde gösterilenden fazla

Not. Uçak bileti satın alırken ek hizmetlerin dahil edilmediğinden emin olun.

Sorun sizinle beraber aynı bileti birkaç kişinin daha rezervasyon yaptırmaya çalışması olabilir. Bu durumda seçilen tarifenin artık kullanılamaması mümkündür. Bununla birlikte acente, söz konusu tarifenin artık kullanılamayacağına ilişkin uyarıda bulunmak ve başka alternatifler önermek zorundadır. Herhangi bir uyarıda bulunulmamışsa lütfen iletişim formunu kullanarak Yandex.Bilet Destek Ekibi’ne durumu bildirin.

Servis kullanıcılarının benzer sorunlarla karşılaşmaması için Yandex tüm satışları büyük bir titizlikle takip eder. Bu nedenle şayet servis ortağının sitesindeki fiyat artmışsa lütfen iletişim formunu kullanarak durumu Yandex.Bilet Destek Ekibi’ne bildirin.

Kartımdan satın alma sırasında belirtilenden daha fazla ücret aldılar

Not. Uçak bileti satın alırken ek hizmetlerin dahil edilmediğinden emin olun.

Fiyat değişikliğinin birkaç nedeni olabilir:

  • döviz kuru farkı (bilet ücretlerinin TL cinsinden ödenmediği durumlarda);
  • teknik hata (yinelenen işlem),
  • ödeme işlemleri teknolojisi (ücret bilet düzenlenmeden önce alınmış ve bilet düzenlenirken fiyat artmış olabilir),
  • bilet düzenlenirken havayolu şirketi döviz kurunu değiştirmiş olabilir.

Biletlerin taban fiyatları (aksi belirtilmemişse) Türk Lirası cinsinden gösterilir ve banka kartıyla ödeme sırasında bu fiyat geçerlidir. Örneğin banka kartınızın hesabının Türk Lirası olmaması halinde ücret, bankanızın kendi dahili kur oranı üzerinden tahsil edilecektir. Bu durumda fiyat, servis sayfasında gösterilen fiyattan biraz farklı olacaktır.

Ayrıca Yandex servis ortaklarının bilet ücretini tahsil ettikleri para birimine de dikkat edin. Servis ortağının sitesinde genellikle TL cinsinden fiyat gösterilir. Ancak bazı durumlarda başka para birimlerini seçme imkanı da bulunur. Bu durumda servis ortağının sitesinde iki fiyat gösterilebilir: para biriminiz cinsinden fiyat (bilgi amaçlı) ve karttan tahsil edilen para birimi cinsinden fiyat (örneğin Euro).

Servis kullanıcılarının benzer sorunlarla karşılaşmaması için Yandex tüm satışları büyük bir titizlikle takip eder. Bu nedenle kartınızdan satın alma sırasında belirtilenden fazla ücret tahsil edilmişse lütfen iletişim formunu kullanarak bu durumu Yandex.Bilet Destek Ekibi’ne bildirin.