Audience

Başlangıç

Yandex.Audience ve Yandex.Direct'teki verilerinizle çalışmaya aşağıdaki 3 basit adımla başlayın:

  1. Kullanıcı verilerini içeren bir dosya hazırlayın,

  2. Dosyayı Yandex.Audience'a yükleyin ve segment oluşturun,

  3. Oluşturduğunuz segmenti Yandex.Direct kampanyalarınızın ayarlarında kullanın.

Yeni segment ayrıca başka bir segment baz alınarak da oluşturulabilir. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için Benzer segment bölümüne geçin.

Yandex.Audience segmentlerinizi ayrıca Yandex.Display kampanyalarınız için de kullanabilirsiniz.

1. adım. Kullanıcı verileri içeren bir dosya hazırlayın.

Dosyanız, toplam kayıt sayısı 1000'den az olmamak kaydıyla e-posta adresleri, mobil telefon numaraları veya mobil cihaz tanımlayıcılarını içerebilir.Dosyanın biçimi belirli koşullara uygun olmalıdır.

Verilerinizin güvenliği konusunda endişe ediyorsanız dosya kayıtlarınız için md5 türü hash fonksiyonu uygulayabilirsiniz. Gerektiğinde kayıtların her biri için hash fonksiyonunu ayrı ayrı uygulayabilirsiniz.

E-posta adreslerini içeren ve hash fonksiyonu uygulanmamış TXT türü dosyanın başlangıcı:
example1@yandex.com.tr
example2@gmail.com
example3@yandex.com.tr
2. adım. Dosyayı Yandex.Audience'a yükleyin ve segment oluşturun.

Oluşturulan segmentin durumu “İşleniyor” olarak değişecek. Segmentin işlenmesi maksimum 30 dk. sürer.

Bu süre içinde Yandex.Audience dosyanızdaki veriler ile Yandex'in topladığı tüm veriler arasında eşleşmeler bulmaya çalışacak. Böylelikle bir e-posta adresini analiz eden Yandex.Audience müşterinizin ayrıca bir Yandex servisinin kullanıcısı veya bir Yandex Reklam Ağı sitesi ziyaretçisi olduğunu da tespit edebilir. Dosyanızın N kaydı için Yandex.Audience, dosyada listelenen kullanıcılara ait olan web tarayıcıları, cihazlar veya mobil uygulama olmak üzere toplam M eşleşme bulmaya çalışacak.

Bulunan eşleşmelerin sayısı 1000'in üzerindeyse segmentinizin durumu “Hazır” olarak değişecek. Artık onu reklam gösterim ayarlarınızda kullanabilirsiniz.

3. adım. Oluşturduğunuz segmenti aşağıdaki durumlarda Yandex.Direct kampanyalarınızın ayarlarında kullanın:
  • Reklam gösterimleri için hedef kitle seçtiğinizde (içerik sitelerinde yapılacak gösterimler için),

  • Teklif düzenleme uyguladığınızda,

  • İstatistik raporlarını oluştururken.

İçerik sitelerinde reklam gösterimi koşullarını belirtmek için reklam oluştırma veya düzenleme sayfasını açın. Hedef kitle seçim koşulları bloğunda Ekle seçeneğine tıklayın. İlgili Yandex.Audience segmentini seçin ve koşulu kaydedin.

Yandex.Audience segmentleri ile Metrica hedeflerinin/segmentlerinin kombinasyonlarını kullanarak toplam hedef kitle seçim koşullarını oluşturabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinin: Yandex.Audience segmentlerinin Direct'te kullanımı.