Audience

Coğrafi konum verileri tabanındaki segmentler

Gerektiğinde belirli bir coğrafi konumda bulunan kullanıcıları belirleyen segmentler oluşturmak mümkündür.

Bunun için Segment oluştur butonuna tıklayın ve ardından Yandex verileri bazındaCoğrafi konum öğelerini seçin ve segment adını belirtin. Konum bilgilerinin eklenmesi için uygun bir seçenek işaretleyin:

Uygun konumları harita üzerinde bulup işaretleyin ve segmente ekleyin.

Konum arama işleminde konumların isimlerini, adreslerini veya coğrafi koordinatlarını kullanabilirsiniz. Koordinatlar derece (°), dakika ve diğer özel simge veya harfler kullanmadan girilir. Örneğin: 55.755831,37.617673. Arama sadece haritanın görüntülenen kısmında yapılır.

Bulunan konumlar Arama bloğuna eklenir ve harita üzerinde mavi renkle işaretlenir. Bulduğunuz konumların hepsini tek tıklamayla segmente ekleyebilirsiniz. Belirli bir konumu segmente eklemek için segmentin satırına veya haritadaki işaretine tıklayın.

Segmente eklenen konumun işaretinin rengi kırmızıya dönüşür ve adresi veya koordinatlarını içeren satır Konumlar bloğuna dahil edilir. Bir segmente en fazla 1000 konum eklenebilir.

Konumu segmentten silmek için haritadaki işaretine tıklayın. Böylelikle işaretin rengi mavi olacak ve adresini veya koordinatlarını içeren satır Konumlar bloğundan silinecektir.

İlgilendiğiniz adresleri veya coğrafi koordinatlarını bir liste olarak satırda birer konum olmak üzere girin veya kopyalayın. Konumlara ekle butonuna tıklayın. Satırdaki verilere göre hiçbir konum bulunmaz veya birden fazla konum bulunursa bu satır ekleme işlemi sırasında yoksayılacaktır.

Bir segmente en fazla 1000 konum eklenebilir. Bir segmente daha önce eklediğiniz tüm konumlar buna konum listesi eklendiğinde otomatik silinecektir.

Konum silmek için satırındaki butonuna tıklayın.

Konumla değil etraflarındaki bölgeyle ilgileniyorsanız kapsam alanını genişletin. İlgili kapsama mesafesini (kapsama alanı yarıçapını) 0,5 km ile 10 km arasında istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Ayrıca hedef kitle kullanıcılarınızın segmente eklediğiniz konumlarda ne kadar sıklıkla bulunması gerektiğine karar verin:

  • "Hedef kitle: Ziyaretleri devam ediyor": Seçilen alanda o an itibarıyla veya en geç 1 saat önce bulunan kullanıcıların iletişim bilgileri segmente dahil edilecektir.

  • "Hedef kitle: Düzenli ziyaretçiler": Seçilen alanı düzenli ziyaret eden (örneğin orada yaşayan veya çalışan) kullanıcılar segmente dahil edilecektir. Seçim işleminde son 45 güne ait veriler kullanılır.

  • "Hedef kitle: Dönem içinde N gün boyunca ziyaret edenler": Bu koşula uygun (örneğin segmente eklenen alanda son ay içinde 10 gün boyunca bulunan) kullanıcılar segmente dahil edilecektir. Dönemi bir hafta, bir ay veya 3 ay olarak seçebilirsiniz. Bir gün içinde gerçekleşen birden fazla ziyaret 1 ziyaret olarak hesaplanır.

Kapsam mesafesini ve ziyaret sıklığını ister konumları eklemeden önce veya isterseniz ekledikten sonra istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Oluşturulan segmentin durumu “İşleniyor” olarak değişecek. Segmentin işlenmesi maksimum 30 dakika sürer. Bulunan eşleşmelerin sayısı 1000'in üzerindeyse segmentinizin durumu “Hazır” olarak değişecek. Artık bunları reklam gösterim ayarlarınızda kullanabilirsiniz.