Audience

Segmentleri oluşturma

Yandex.Audience'taki segmentler kendi verilerinizi içeren dosyaların veya diğer segmentlerin tabanında oluşturulur. Segmenti kendi dosyanızı kullanarak oluşturduğuzda Yandex.Audience arama işlemini ancak bilgileri bu dosyada sıralanan kullanıcılarla sınırlayacak. Yeni müşteri arayışındaysanız mevcut bir segmentinizi baz alarak benzer özelliklere sahip kullanıcılarla oluşan yeni bir segment (benzer bir segment) oluşturun.

Hazır veri dosyasına göre segment oluşturma

Gerekli verileri içeren dosyayı hazırlayın. Dosyanız, toplam kayıt sayısı 1000'den az olmamak kaydıyla e-posta adresleri, mobil telefon numaraları veya mobil cihaz tanımlayıcıları içerebilir.Dosyanın biçimi belirli koşullara uygun olmalıdır. Verilerinizin güvenliği konusunda endişe ediyorsanız dosya kayıtlarınız için md5 türü hash fonksiyonu uygulayabilirsiniz. Gerektiğinde kayıtların her biri için hash fonksiyonunu ayrı ayrı uygulayabilirsiniz.

Oluşturulan segmentin durumu “İşleniyor” olarak değişecek. Segmentin işlenmesi maksimum 30 dk. sürer.

Bu süre içinde Yandex.Audience dosyanızdaki veriler ile Yandex'in topladığı tüm veriler arasında eşleşmeler bulmaya çalışacak. Böylelikle bir e-posta adresini analiz eden Yandex.Audience, müşterinizin ayrıca bir Yandex servisinin kullanıcısı veya bir Yandex Reklam Ağı sitesi ziyaretçisi olduğunu da tespit edebilir. Dosyanızın N kaydı için Yandex.Audience, dosyada listelenen kullanıcılara ait olan web tarayıcıları, cihazlar veya mobil uygulama olmak üzere toplam M eşleşme bulmaya çalışacak.

Bulunan eşleşmelerin sayısı 1000'in üzerindeyse segmentinizin durumu “Hazır” olarak değişecek. Artık onu reklam gösterim ayarlarınızda kullanabilirsiniz.

Benzer segment

Benzer özelliklere sahip kullanıcılarla oluşan yeni bir segment oluşturmak için mevcut kendi segmentlerinizden birini kullanmanız gerekir. Diğer Yandex.Audience kullanıcılarının oluşturup erişiminize açtığı segmentler tabanında bu tür bir segment oluşturamazsınız.

Kaynak segmentinizdeki verileri analiz eden Yandex.Audience benzer ilgi konularına ve davranış özelliklerine sahip kişileri arayacak. Kaynak segmentteki kullanıcılar bu yeni segmente dahil edilmeyecektir.

Benzer özelliklere sahip kullanıcılarla oluşan yeni bir segment oluşturmak için Segment oluştur butonuna veya kaynak segment satırındaki butonuna tıklayın ve “Benzer segment” öğesini seçin. Bir isim seçin ve kaynak segmenti belirtin.

Ardından yeni segmentteki kullanıcıların kaynak segmentteki kullanıcılara benzerlik derecesini seçin. İki segmentteki kullanıcılar arasında seçtiğiniz benzerlik derecesi ne kadar fazla olursa oluşacak yeni segmente eklenecek kullanıcıların sayısının da o kadar az olacağını unutmayın.

Oluşturulan segmentin durumu “İşleniyor” olarak değişecek. İşleme süresi seçtiğiniz ayarlara bağlıdır ve 2 saatten az olamaz.

Bulunan eşleşmelerin sayısı 1000'in üzerindeyse segmentinizin durumu “Hazır” olarak değişecek. Artık bunu reklam gösterim ayarlarınızda kullanabilirsiniz.