DMP verileri bazındaki segment

Yandex.Audience'ta veri sağlayıcıların (DMP, İng. Data Management Platforms) verileri bazında segmentler oluşturabilirsiniz. Bu segmentler kullanıcıların bilgilerini saklar ve kategori, yaş, ilgi alanları, kullandıkları servisler gibi çeşitli özelliklere göre bu kullanıcıları segmentlere ayırır. Bu segmentleri Yandex.Display'de reklam ayarları için kullanabilirsiniz. DMP verileri bazındaki segmentlere Yandex.Direct üzerinden erişmeniz mümkün değil.

Her segment için Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM) değeri belirlenir. Segment Yandex.Display'de kullanıldığında bu maliyet reklam vermenin CPM'ine eklenir. Segmentin maliyeti, reklam verme rezervasyonu yapıldığı andaki düzeyde sabitlenir.

Segmentler sekmesinde Segment oluştur butonuna tıklayın ve Harici veriler bazında → Veri sağlayıcılarının (DMP) öğesini seçin. Listede genel kullanıma ve özel olarak sizin erişiminize açık olan segmentleri göreceksiniz. Listede segment bulmak için adını arama satırına yazın. Bunun yanı sıra segmentleri seçilen döviz türündeki CPM değerine ve kapsama göre filtreleyebilirsiniz. Eklemek istediğiniz segmentleri işaretleyin. Dikkat: Segment grubu seçildiğinde gruptaki tüm segmentler toplu olarak seçilmiş olur.

Ekleme işleminin hemen ardından segmentleri reklam ayarları için kullanabilirsiniz.
Not. Bu tür bir segment için istatistiği görüntülemek, benzer kullanıcı segmentini oluşturmak veya başka kullanıcıya erişim yetkisini vermek mümkün değildir.

Veri sağlayıcı tarafından erişime kapatılan veya silinen segment yeni reklam kampanyalarında kullanılamaz hale gelir. Segmentin kapanmasından veya silinmesinden 30 gün sonra bu segmenti kullanan reklam kampanyaları otomatik olarak durdurulur. Erişime kapatılan segmentin durumu “Hata” açıklamasıyla görüntülenir.