Deneyler

Deneyler sayesinde Yandex.Direct'te reklam kampanyalarınız için en etkin olan ayar seçeneklerini belirleyebilirsiniz. Örneğin;

  • farklı türlerdeki kampanyaların birbirini nasıl etkilediğini anlayabilir,
  • reklam gösterimlerinin sitedeki dönüşümler üzerindeki etkisini analiz edebilir,
  • otomatik stratejilerin etkinliğini manuel teklif yönetiminin etkinliğiyle karşılaştırabilirsiniz.

Deneyler sayesinde reklamın çalışma şekliyle ilgili farklı varsayımları, ayrıca farklı kampanya ayar kombinasyonlarının, kampanya türlerinin ve hatta medya planlarının etkinliğini test edebilirsiniz.

Test yapmak için Yandex.Audience'ta deneme oluşturun. Aynı hesapta, Yandex.Direct'te söz konusu denemenin koşullarına göre reklam kampanyaları ayarlayın. İstatistikleri Yandex.Direct ve Yandex.Metrica raporlarında görebilirsiniz.

Deneyler yapma konusunda ayrıntılı bilgi için Yandex.Direct'in ilgili Yardım bölümünü okuyun.

Deney nasıl oluşturulur?

Deneyler seknesinde Deney oluştur butonuna tıklayın. İsim belirtin ve deney için kullanmak istediğiniz Yandex.Metrica sayacını seçin. Deney için en fazla 5 sayaç eklenebilir.

Hedef kitlenizin kaç segmente bölünmesi gerektiğini ve ilgili payların büyüklüğünü belirtin. Segmentlere girmeyen kullanıcıları kapsayan Diğerleri segmenti varsayılan olarak otomatik oluşur. Hedef kitle, belirtilen pay büyüklüklerine göre rastgele segmentlere bölünür. Tüm payların toplamı %100 olmalıdır. Bir deneyde en fazla 100 segment oluşturulabilir.

  • Örneğin, ağlarda gösterimlerin çalıştırılmasıyla sitedeki dönüşüm oranının artıp artmayacağını öğrenmek istediğinizi düşünelim. Bu amaçla kullanıcıların yarısına reklamlarınızı hem aramada hem de ağlarda, diğerlerine ise sadece aramada gösterebilirsiniz. Buna göre hedef kitleyi ikiye bölmeniz gerekir.

  • Fakat payların eşit olması şart değildir. Örneğin, ağların bağlanmasının masrafların büyük ölçüde artmasıyla sonuçlanacağını düşünüyorsanız reklamlarınızı hedef kitlenizin sadece %30'una ağlarda, diğer %70'ine ise sadece aramada gösterebilirsiniz.

En fazla 200 deney oluşturabilirsiniz. Yeni oluşturulan deneyleri oluşturduktan hemen sonra Yandex.Direct'te kullanabilirsiniz.

Deney tamamlandıktan sonra istatistiklerini analiz edebilirsiniz. Site istatistiklerini görüntülemek için ilgili sayacın yanında Sonuçlar butonuna tıklayın. Yandex.Metrica'da ilgili deneyle ilgili rapora otomatik yönlendirileceksiniz. Rapor hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex.Metrica Yardım bölümüne göz atın. Kampanya istatistiklerinizi görüntülemek için Yandex.Direct'e başvurun.

Dene

Deneylerin düzenlenmesi ve silinmesi

Deney oluşturulduktan sonra sadece deney adını veya segment adlarını düzenleyebilirsiniz. Deney oluşturma aşamasında belirtilen Yandex.Metrica sayaçlarını silinemez fakat yenilerini ekleyebilirsiniz.

Oluşturulan deneyde ne mevcut bir segment silebilir ne de yeni bir segment ekleyebilirsiniz. Deneyi silmeniz gerektiğinde Yandex.Direct reklam kampanyasında kullanılmadığından emin olun, aksi takdirde deney silinemez.




Ayrıca şu servise de geçebilirsiniz: