Kadınlar 1. Lig'e yükselme süreci, normal sezon sonunda gruplarında ilk 2 sırada yer alan takımların Şampiyonluk Grubu'na, 3. ve 4. sırada yer alan takımların ise Yükselme Grubu'na katılmasıyla başlar .
Şampiyonluk Grubu'nda ilk 2'ye giren takımlar, tek maç eleme usulüyle şampiyonluk mücadelesi verir ve kazanan takım Kadınlar Süper Ligi'ne yükselir .
Yükselme Grubu'nda ise 1. ve 2. olan takımlar, 3. ve 4. olan takımlarla tek maç eleme usulüyle karşılaşır; kazanan takımlar arasında bir final oynanır ve bu maçın galibi de Süper Lig'e yükselir .
Ayrıca, 2025-2026 sezonunda Kadınlar 1. Ligi, takımların coğrafi konumuna bağlı olarak bölgesel 2 farklı grupta çift devre lig usulünde gerçekleştirilecektir . Normal sezon sonunda gruplarını son sırada tamamlayan 2 takım bir alt lige düşecek, sondan ikinci sırada tamamlayan iki takım ise Play-Out müsabakası oynayacaktır .
Kadınlar 1. Ligi'ne yükselme hakkı kazanan takımlara kupa ve madalya, ayrıca para ödülü de verilmektedir .