Yandex Direct Hizmet Teklifi

“Yandex Direct” Hizmet Teklifi’nin İngilizce sürümüne bu adresten ulaşılabilir.

“Yandex Direct” Hizmet Teklifinin Türkçe ile İngilizce sürümleri arasında çelişki olması durumunda, “Türkçe sürüme yasal olarak bağlayıcdır.

İstanbul, Türkiye Cumhuriyeti

İşbu belge, Büyük Reklam Çözümleri Limited Şirketi'nin (bundan böyle "Yandex" olarak anılacaktır) Yandex Direct Hizmet Anlaşmasını aşağıdaki şart ve koşullarda imzalama teklifini teşkil etmektedir.

1. ŞARTLAR VE TANIMLAR

1.1. İşbu Anlaşmanın amacı doğrultusunda, aşağıdaki terimler aşağıdaki anlamlara gelecektir:

Hesap Dönemi, Yandex'in Reklam verene Hizmetleri sağladığı bir takvim ayı anlamına gelecektir.

Reklam,belirli bir Reklam Kampanyasının bir parçası olarak bir Reklam veren tarafından Teklif hüküm ve koşullarına göre görüntülenmek üzere sağlanan reklam bilgilerini ve bir Bağlantıyı içeren bir reklam afişi anlamına gelir.

Reklam veren Bölüm 7.1 kapsamında Yandex ile sözleşmeye dayalı bir ilişkiye giren ve bu Teklifi gayrikabili rücu ve koşulsuz olarak kabul eden herhangi bir kişi anlamına gelecektir. Reklam veren, anlaşma kapsamında "Yandex Direct" Hizmetlerini sipariş eden ve Müşteri web arayüzündeki tüm faaliyetlerinin ve temsilcilerinin faaliyetlerinin sorumluluğunu taşıyan bir müşteri olacaktır.

Reklam Kampanyası Reklam veren tarafından belirlenen Reklam verme hüküm ve koşullarına uygun olarak Anlaşma kapsamında Hizmetlerin sunulduğu Reklam veren tarafından sipariş edilen Reklamların toplamı anlamına gelir. Her Reklam Kampanyası, Reklam veren tarafından oluşturulduktan sonra Yandex tarafından atanan benzersiz bir numaraya sahiptir ve bir veya daha fazla Reklam içerebilir.

Reklam Alanı bir web sayfası tasarımında Reklam yerleştirmek (görüntülemek) için tahsis edilen bir yer anlamına gelir.

Anlaşma Reklam veren ile Yandex arasında Yandex Direct Hizmetlerinin sunulmasına ilişkin olarak Teklif Kabulü ile akdedilecek bir anlaşma anlamına gelecektir.

Teklif Reklam Hizmeti Verme Kurallarında tanımlanan anlama sahip olacaktır (https://yandex.com/legal/direct_display_rules_ch).

Tıklama aşağıdaki eylemlerden herhangi biri anlamına gelecektir:

  • bir kullanıcının Reklamın gösterimi üzerine Reklamda yer alan linkten referansla yaptığı geçiş veya
  • Kullanıcıyı Reklam ve/veya Reklam verenin iletişim bilgilerini ve(veya) Dizin Bilgilerini içeren özel bir bloğa yönlendiren Yandex hizmetleri sayfalarında vurgulanan işaretten referansla bir kullanıcı çağrısı (m.5.15 Reklam Sunma Kuralları, https://yandex.com/legal/direct_display_rules_ch tarafından sağlanan ve tanımlanan durumlarda.)

Müşteri web arayüzü Reklam verenin Yandex Direct hizmeti ile etkileşimi için bir program arayüzü anlamına gelecektir. Müşteri web arayüzü, Reklam veren hakkında bilgiler, istatistikler ve Yandex Direct Hizmetlerinin diğer verilerini içerir ve Anlaşma kapsamında Tarafların uzaktan etkileşimi için fırsatlar sunar (Reklamların yapılması ve kopyalanması, Reklam Kampanyasının yönetilmesi, anahtar kelimelerin seçimi, Tekliflerin sabitlenmesi ve diğer hizmetler). Müşteri web arayüzü, uygulama programları (dijital cihazlar için programlar dahil) veya API aracılığıyla Yandex Web Sitelerinde Reklam verenin kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yaptıktan sonra Reklam veren için kullanılabilir olacaktır.

Bağlamsal Reklam bir Reklamın görüntülenmesi ilkesi anlamına gelecektir. Bu ilke, bir Reklamın, Reklamı görüntüleyen web sayfasının bir konusunun (bağlamının) mevcut potansiyel eşleşmesine ve (veya) Reklamın görüntülendiği Kullanıcının ilgi alanlarının söz konusu Reklamın konusuyla eşleşmesine tabi olarak görüntüleneceği anlamına gelir. Potansiyel eşleşme Yandex tarafından otomatik olarak belirlenir. Reklamın konusu, Reklam veren tarafından ilgili bir Reklam Kampanyasında bu Reklamın Gösterimi için bir kriter olarak veya başka bir şekilde belirtilen anahtar kelimeler/ifadeler toplamına göre belirlenir.

Dönüşüm Yandex Metriсa hizmeti ve AppMetrica https://yandex.com/legal/metrica_termsofuse Kullanım Koşullarının 9. paragrafında tanımlandığı üzere, tek bir Ziyaret Oturumu sırasında gerçekleştirilen aşağıdaki eylemlerden herhangi biri anlamına gelir:

  • Kullanıcının, Reklam verenin web sitesinde bir başvuru formu doldurması veya
  • bir Kullanıcının Reklam verenin geri bildirim düğmesine tıklaması (örn. telefon numarası, e-posta, WhatsApp, VK, Instagram) veya
  • bir Kullanıcının, Reklam verenin web sitesinde sepete bir ürün eklemesi veya
  • bir mobil uygulamanın bir Kullanıcı tarafından yüklenmesi veya
  • Mobil uygulamada kullanıcı kaydı veya
  • mobil uygulamanın bir Kullanıcı tarafından başlatılması veya
  • Reklam veren tarafından Yandex Metrica ve AppMetrica hizmetlerinde dönüşüm eylemleri olarak belirtilen diğer eylemler.

Reklam veren Yandex Metrica ve AppMetrica dışındaki hizmetleri kullanıyorsa, "Dönüşüm", Reklam veren tarafından bu hizmetlerde dönüşüm eylemi olarak belirtilen herhangi bir eylem anlamına gelecektir.

Tıklama Başına ücret, bir Tıklama için Reklam verenden kesilen tutar anlamına gelir.

Dönüşüm başına Ücret Reklam verenden Dönüşüm başına tahsil edilen tutar anlamına gelecektir.

CPA eylem başına maliyet (Dönüşüm) anlamına gelecektir. Maksimum CPA, Reklam veren tarafından tüm Reklam kampanyası için Müşteri web arayüzünde belirlenecektir.

CPM bin gösterim başına maliyet anlamına gelecektir. Reklam veren, maksimum CPM'yi veya Reklam veren tarafından seçilen stratejiye bağlı olarak, tüm Reklam grubu için Müşteri web arayüzünde maksimum ortalama CPM'yi belirler.

Ücretler Madde 4.3'te kendisine verilen anlama sahip olacaktır.

Coğrafi Hedefleme Yandex'in bilgisi dahilinde belirli bir coğrafi bölgeye ait bilgisayar internet IP adreslerine (veya proxy sunucularına) sahip olan veya Yandex internet bilgi kaynaklarında coğrafi konum olarak belirli bir coğrafi bölge belirlemiş olan veya Arama Sorgusunda belirtilen coğrafi bölgeyi belirten veya Yandex'in bilgisi dahilinde en sık konum koordinatları belirtilen coğrafi bölgeye karşılık gelen Kullanıcılara Reklamın gösterilmesi anlamına gelir. Bununla birlikte, Reklamın, Arama Sorgusunda belirtilen coğrafi bölgeyi belirten Kullanıcılara veya Yandex'in bilgisi dahilinde en sık konum koordinatları belirtilen coğrafi bölgeye karşılık gelen Kullanıcılara gösterilmesi garanti edilmez. Reklam veren, Arama Sorgusunda belirtilen coğrafi bölgeyi belirten ve Yandex'in bilgisi dahilinde en sık konum koordinatları Müşteri web arayüzünde belirtilen coğrafi bölgeye karşılık gelen Kullanıcılar için Reklamı devre dışı bırakabilir.

Görüntülenme bir Reklamın Reklam Alanlarına yerleştirilmesi/görüntülenmesi anlamına gelir.

Link bir Reklamda yer alan ve üzerine tıklayan kullanıcıları aşağıdakilere yönlendiren bir metin linki veya resim anlamına gelecektir:

(a) Reklam veren tarafından Reklam için adresi (URL) belirtilen İnternet üzerindeki bir bilgi kaynağı (web sitesi) ("Bir web sitesine bağlantı"); veya

(b) Reklam veren tarafından söz konusu Reklam için sağlanan iletişim bilgilerini ve ayrıca reklam nesnesi ve/veya Reklam veren hakkında (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) diğer bilgileri içeren belirli bir web sayfası ve/veya Kullanıcının kendi takdirine bağlı olarak Reklam veren tarafından belirtilen bir irtibat telefon numarasından arama yapabileceği sohbet modu ("İletişim linki").

Kayıplar her türlü yükümlülük, maliyet, masraf, hasar, para cezası ve kayıp (doğrudan, dolaylı veya sonuç olarak ortaya çıkan kayıplar, kar kaybı ve itibar kaybı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) ve tüm faizler, cezalar, yasal masraflar ve diğer tüm makul profesyonel masraf ve giderler (her biri tam tazminat esasına göre hesaplanır) anlamına gelir.

Medya Reklamcılığı işbu Teklif, Fiyat Listesi, medya Hizmetlerinde Fiyat Listesi ve Medya Reklamcılığı Yerleştirme Kurallarının şartları altında yerleştirilen banner Reklamlar anlamına gelir.

Teklif internette https://yandex.com.tr/legal/offer_direct adresinde bulunan bu "Yandex Direct" Hizmet Teklifi belgesini ifade eder.

Teklifin Kabulü aşağıdaki 5. Maddede belirtilen eylemlerin gerçekleştirilmesi suretiyle Teklifin tam ve koşulsuz olarak kabul edilmesi anlamına gelecektir. Teklifin Kabulü üzerine bir anlaşma yapılacaktır.

Arama Reklamı Reklam Alanlarında bir Reklamın görüntülenmesi ilkesi anlamına gelecektir. Bu İlke, bir Reklamın, Kullanıcının Arama Sorgusunda bu Reklamın Görüntülenmesi için bir kriter (bir anahtar kelime/anahtar kelime öbeği) olarak Reklam veren tarafından belirtilen mevcut ilgili kelime/ifadeye tabi olarak görüntüleneceği anlamına gelir. Reklam Gösterimi için diğer (ek) kriterler (coğrafi hedefleme vb.) de dahil edilebilir.

Arama Motoru arayüzü internete yerleştirilmiş ve İnternet kullanıcıları tarafından bilgi aramaya yönelik bir donanım ve yazılım kompleksi anlamına gelir.

Arama Sonuçları Sayfaları Arama Motoru tarafından bir Arama Sorgusuna göre seçilen İnternet kaynaklarına (web siteleri, web sayfaları) linkler içeren İnternet web sayfaları anlamına gelecektir.

Arama Sorgusu bir Kullanıcı tarafından bir Arama Motorunun arama çubuğuna girilen ve Arama Motoru kurallarına göre değiştirilen (yanlış basım düzeltmesi, dil düzeni vb.) İnternet üzerinde bilgi aramaya yönelik bir metin sorgusu anlamına gelecektir.

Hizmetler, "Yandex Direct" Hizmetleri Yandex'in Teklif şartlarına ve koşullarına göre Arama, Bağlam ve Medya Reklamcılığı ilkelerine dayalı olarak Reklam verenin Reklamlarını internete yerleştirme hizmetleri anlamına gelir.

Kullanıcı İnternet bilgi kaynaklarını ziyaret eden kişi anlamına gelir.

Yandex'in Web Siteleri Yandex'in İnternet üzerinde bulunan bilgi kaynakları anlamına gelir.

Yandex Direct Web Sitesi internette http://direct.yandex.com.tradresinde bulunan site anlamına gelir.

Yandex İstatistikleri Yandex otomatik izleme sistemi aracılığıyla oluşturulan bilgiler anlamına gelecektir. Yandex İstatistikleri, diğerlerinin yanı sıra, sorguların ve Kullanıcıların Tıklamalarının işlenmesinin sonuçlarına göre hesaplanacaktır.

1.2. Teklif, yukarıdaki Madde 1.1'de belirtilmeyen başka terimler de kullanabilir. Bu durumda bu terimler Teklife göre yorumlanacaktır. Teklif'teki bir terimin yorumlanmasında belirsizlik olması durumunda, terim tanımlandığı şekilde yorumlanacaktır: birincil olarak - yürürlükteki yasada, ikincil olarak - Yandex Direct Web Sitesinde açıklandığı veya tanımlandığı şekilde, daha sonra - İnternette mevcut (yaygın) olduğu şekilde.

2. ANLAŞMANIN KONUSU

2.1. Anlaşma, Yandex Direct Hizmetlerinin Yandex tarafından Reklam verene Teklif şartlarına göre ve Ücretlerin Reklam veren tarafından ödenmesi karşılığında sağlanması ile ilgilidir.

3. YANDEX DIRECT HİZMETLERİNİN KULLANIMI

Reklam Kampanyaları

3.1. Hizmetler, yalnızca Reklam verenin Teklifi kabul ettiği Reklam Kampanyası (kampanyaları) ile ilgili olarak sunulacaktır.

3.2. Reklam veren (Reklam verenin temsilcisi), aksi Taraflarca ayrıca kararlaştırılmadıkça, Teklifte belirtilen tüm gerekliliklere uygun olarak, Reklamların hazırlanması ve düzenlenmesi, anahtar kelimelerin Yandex Direct Web sitesindeki "Reklam Ver" alt bölümündeki standart forma göre seçilmesi veya ilgili uygulama programları (dijital cihazlar için programlar dahil) dahil olmak üzere bir Reklam Kampanyasını bağımsız olarak hazırlayacak ve düzenleyecektir. Bunu yaparak:

3.2.1. Reklam veren (Reklam verenin temsilcisi), Yandex Direct Web Sitesinde veya ilgili uygulama programlarında (dijital cihazlar için programlar dahil) kayıtlı bir kullanıcı olarak giriş yaptıktan sonra, Reklam verenin kullanıcı adı ve şifresini ("Kayıt Verileri") girerek Müşteri web arayüzü aracılığıyla bir Reklam Kampanyası geliştirmek için belirtilen forma erişecektir.

3.2.2. Reklam veren, Reklam Kampanyası geliştirme ve sipariş modunda ilgili bir işlevi kullanarak Reklam Kampanyasını bağımsız olarak kaydedecektir. Reklam veren tarafından kaydedilen bir Reklam Kampanyası en az on iki (12) ay süreyle saklanır ve bu süre sonunda Yandex Direct Web Sitesinin "Kampanyalarım" alt bölümünde veya ilgili uygulama programlarında (dijital cihazlar için programlar dahil) görünmez. Depolanan bilgiler, sunulan forma göre (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) şunları içerecektir: isim, reklam içeriği, zaman aralığı ve görüntülenme hüküm ve koşulları (anahtar kelimeler, coğrafi hedefleme hüküm ve koşulları), Bağlantılar (web sitesi adresi ve(veya) iletişim bilgileri), diğer hüküm ve koşullar.

3.3. Bir Reklam görüntüleme yöntemi (statik veya dinamik olarak, diğer görüntüleme parametreleri) ve görüntüleme alanındaki Reklam arama sonuçları konumu (bir konum) Kurallar veya Yerleştirme Kuralları (Medya Reklamı yerleştirildiğinde) hükümlerine göre tanımlanacaktır.

3.4. Bir Reklam Kampanyasının hazırlanması, geliştirilmesi ve değiştirilmesi sırasında Reklam veren, Reklam Kampanyasının (her bir Reklamın içeriği ve içerdiği Bağlantıların içeriği dahil olmak üzere) aşağıdakileri karşıladığından emin olacaktır: (a) Teklifte belirtildiği gibi Reklamlarla ilgili tüm geçerli Yandex gereklilikleri; (b) reklamcılık, fikri mülkiyet, rekabetin korunması ile ilgili yasalar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere tüm geçerli yasal standartlar ve gereklilikler: (i) Türkiye Cumhuriyeti; (ii) Reklam verenin bulunduğu bölge; (iii) Reklam verenin bulunduğu bölgeden farklıysa, reklamı yapılan mal veya hizmetlerin tedarik edildiği bölge; ve (iv) coğrafi olarak hedeflenen herhangi bir Kullanıcının bulunduğu bölge.

3.5. Reklam veren, Reklam yerleştirmeye ilişkin ek ayarlar ve(veya) stratejiler ve(veya) Reklam Kampanyası/Kampanyaları yönetimine ek işlevler uygulayabilir; bu, Reklam veren'in aşağıdakiler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere Reklamlar için otomatik olarak içerik oluşturmasına olanak tanır: Reklamların başlıkları, Bağlantılar, simgeler ve Reklamların görüntülenmesi için anahtar kelimeleri belirlemek. Bu durumda Reklam veren, oluşturulan Reklam içeriğinin reklam ve rekabet mevzuatı da dahil olmak üzere yürürlükteki yasalara uygunluğundan yalnızca kendisinin sorumlu olacağını kabul eder. Aynı zamanda Yandex, bu ek ayarların ve işlevlerin hatasız çalışmasını garanti etmez. Yandex, bu tür işlevlerin, ayarların ve(veya) stratejilerin Reklam verenin özel amaçlarına uygunluğunu garanti etmez.

3.6. Reklam veren, ilgili Reklam Kampanyası yayına girdikten sonra veya reklamı yapılan mallar, hizmetler veya ticari faaliyetler lisans ve(veya) zorunlu sertifika veya izin gerekliliklerine tabi ise Yandex'in talebi üzerine bir (1) iş günü içinde (hangisi daha erken ise) ilgili lisansların, sertifikaların veya izinlerin usulüne uygun olarak onaylanmış kopyalarını Yandex'e sağlayacaktır. Reklam verenin yukarıdaki belgeleri sunmaması halinde Yandex, ilgili Reklamları ve(veya) tüm Reklam Kampanyasını yayınlamayı reddetme ve(veya) askıya alma (durdurma) hakkına sahip olacaktır.

3.7. Reklam veren, Teklifte belirtilen tüm gerekliliklere uymak kaydıyla herhangi bir zamanda bir Reklam Kampanyasını değiştirme hakkına sahip olacaktır.

3.8. Teklifin 4.7. Maddesine tabi olarak, Reklam veren herhangi bir zamanda bir Reklam Kampanyasını askıya alabilir veya durdurabilir.

3.9. Yandex, işbu Anlaşma kapsamında yerleştirilen Reklam Kampanyasını, söz konusu Reklam Kampanyasının sona ermesinden on iki (12) ay sonra Yandex Direct servisinden kaldırma hakkını saklı tutar. Yukarıdaki süre içinde Reklam veren, Kayıt Verileri ile giriş yaptıktan sonra söz konusu Reklam Kampanyasına erişebilecektir.

Reklamlar için Gereklilikler

3.10. Bir Reklamın görünümü (format, boyut ve diğer parametreler), Gereksinimler veya Banner Gereksinimleri veya HTML5 Banner Gereksinimlerinde (varsa) (Reklam türüne bağlı olarak) belirtilen kriterlere uygun olmalıdır. Bir Reklam link içermelidir ve:

3.10.1. Bir Reklam, iletişim sayfasına Bağlantı ile birlikte bir web sitesine Bağlantı veya yukarıdaki Bağlantılardan herhangi birini (Bağlayıcı belgelerde aksi belirtilmediği takdirde) içerebilir (Medya Reklamları için geçerli değildir);

3.10.2. Bir Reklamdaki iletişim bilgilerine yönelik bir Bağlantı, söz konusu Reklamların tasarımında özellikle belirtilebilir. Yandex, bu göstergenin şeklini ve görünümünü kendi takdirine bağlı olarak belirleyecektir (Medya Reklamcılığı için geçerli değildir);

3.10.3. Bir Reklamda hem bir web sitesine Bağlantı hem de iletişim bilgilerine Bağlantı varsa, Reklam veren tarafından belirtilen coğrafi hedefleme hüküm ve koşullarının yanı sıra diğer yerleştirme ve ödeme koşulları her iki Bağlantı için de eşit şekilde geçerli olacaktır (Medya Reklamları için geçerli değildir);

3.10.4. Teklifin gereklilikleri, bir Reklamda iletişim bilgilerine Bağlantı yerleştirmek amacıyla Reklam veren tarafından sağlanan herhangi bir bilginin kullanılmasına yönelik içerik, format, hüküm ve koşullara da eşit şekilde uygulanır. Adres, telefon numarası ve(veya) diğer ayrıntılar dahil olmak üzere bu tür bilgiler Reklam veren tarafından sağlanacak ve Yandex tarafından özel bir sayfaya ve(veya) özel bir bloğa yerleştirilecektir. Yandex, söz konusu özel sayfanın ve(veya) özel bir bloğun (Medya Reklamları için geçerli değildir) biçimini, görünümünü ve adresini (URL) tamamen kendi takdirine bağlı olarak belirleme hakkına sahiptir;

3.10.5. Reklam veren aşağıdakilerden tek başına sorumlu olacaktır: (a) bir Bağlantı aracılığıyla iletişim bilgilerine ve(veya) özel bir bloğa yerleştirilmek üzere sağlanan bilgilerin doğruluğu; (b) bu tür bilgileri bir Reklam Kampanyasının parçası olarak yerleştirirken üçüncü tarafların haklarının ihlal edilmesi; ve (c) iletişim sayfasındaki ve(veya) özel bir bloktaki bilgilerin geçerli yasal gerekliliklere uygunluğu (Medya Reklamları için geçerli değildir);

3.10.6. Yandex, bir Reklamı yerleştirmek için kabul ederken, iletişim bilgilerinin doğruluğu, telefon numaralarının mevcudiyeti, iletişim bilgileri kullanılarak sunulan malların/hizmetlerin Reklamın içeriğiyle eşleşmesi dahil olmak üzere Reklam veren tarafından sağlanan bilgileri (bağımsız olarak veya üçüncü tarafları alt yüklenici olarak dahil ederek) doğrulama hakkına sahiptir (ancak zorunlu değildir);

3.10.7. Yandex, bir Reklamı yerleştirme için kabul ederken, bir Reklamda yer alan iletişim bilgilerine ve iletişim bilgilerini içeren Bağlantıya yer vermeyi reddetme ve (veya) söz konusu Bağlantı Reklamdaki tek Bağlantı ise ve bu Bağlantı altındaki iletişim bilgileri Reklam verenle iletişim kurmak için belirtilen tek iletişim bilgileri ise bir Reklamı kabul etmeyi reddetme hakkına sahiptir (ancak zorunlu değildir). Yandex, iletişim bilgilerinin yukarıdaki 3.10.4 ila 3.10.6. Maddelerdeki gerekliliklere uymaması nedeniyle veya bu tür bir reddin nedenlerini açıklamadan yerleştirmeyi reddetme hakkına sahip olacaktır (Medya Reklamcılığı için geçerli değildir);

3.10.8. Reklam yerleştirmenin başlamasından sonra da dahil olmak üzere, Hizmetlerin sunulması sırasında, yukarıdaki Madde 3.10.6'ya göre doğrulamadan kaynaklananlar da dahil olmak üzere herhangi bir hata ve(veya) yanlışlık ortaya çıkarsa (Medya Reklamları için geçerli değildir), Yandex, iletişim bilgilerine verilen bir Bağlantıyı kaldırma ve(veya) bu Bağlantı mevcut tek Bağlantı ise Reklam gösterimini askıya alma hakkına sahip olacaktır.

3.11. Reklam, Bağlayıcı Belgelerdeki Genel Gerekliliklere uygun olmalıdır.

3.12. Yandex, hem Hizmetlerin başlatılmasından önce hem de Reklam Kampanyasının ilk kez yerleştirilmesinden sonra herhangi bir zamanda Reklamların Teklifin gerekliliklerine uygunluğunu doğrulama hakkına sahiptir (ancak mecburi değildir). Bir Reklamın Teklifin gerekliliklerini karşılamaması durumunda Yandex, Reklamı reddetme veya sonlandırma hakkına sahip olacaktır.

3.13. Yandex'in herhangi bir Reklam Kampanyası'nı yerleştirmeyi kabul etmesi ve(veya) yerleştirme olasılığını onaylaması ve(veya) herhangi bir değişiklik yapması, hiçbir koşulda Yandex'in Reklam Veren'in söz konusu Reklam Kampanyası'nda anahtar kelimeler de dahil olmak üzere üçüncü şahıslara ait herhangi bir fikri mülkiyeti herhangi bir şekilde kullanma hakkını onayladığı ve(veya) Reklam Veren'e bu hakkı verdiği anlamına gelmez.

3.14. İş Ortağı Kaynaklarında görüntülenen Reklam materyalleri Rusya Federasyonu'na coğrafi olarak hedeflendiğinde, Taraflar, Rusya Federasyonu'nun 13.03.2006 tarihli ve 38-FZ sayılı “Reklamcılık Hakkında” Yasanın (bundan böyle “Reklamcılık Yasası” olarak anılacaktır) 18.1. Maddesi hükümlerine ve Rusya Federasyonu'nun İnternet'teki reklamların muhasebesini ve etiketlenmesini düzenleyen ilgili yönetmelik hükümlerine uyacaklarını birbirlerine karşı beyan, garanti ve taahhüt etmektedirler. İşbu belge ile İş Ortağı, Yandex'e, dağıtılan reklam materyalleri hakkındaki bilgileri, İş ortağından ve (veya) karşı taraftan (varsa) alınan değişmemiş formda, Rusya Federasyonu'nun yürürlükteki mevzuatı ile belirlenen prosedür ve şartlara göre reklam veri operatörü (bundan böyle “ADO” olarak anılacaktır) aracılığıyla kitle iletişim araçları, kitle iletişim araçları, bilgi teknolojileri alanında kontrol ve denetimden sorumlu federal yürütme otoritesinin (bundan böyle “Roskomnadzor” olarak anılacaktır) birleşik çevrimiçi reklam siciline (bundan böyle “UOAR” olarak anılacaktır) vermeyi taahhüt eder (değişikliklere yalnızca teknik gereklilikler nedeniyle izin verilir; bundan sonra “UOAR'a bilgi sağlanması” olarak anılacaktır).

3.14.1. Taraflar, gizli bilgiler açısından yukarıdaki gerekliliklerin, https://yandex.ru/legal/ord_terms/?lang=en adresinde yayınlanan Veri raporlama Şartları uyarınca Yandex Reklam Veri Operatörü Sınırlı Sorumluluk Şirketi (OGRN 1227700413962; bundan sonra "Yandex ADO" olarak anılacaktır) aracılığıyla yerine getirileceğini kabul etmişlerdir. Şüpheye mahal vermemek adına, Yandex hiçbir koşulda Yandex ADO, UOAR ve (veya) Roskomandzor'un işlem veya ihmallerinden sorumlu değildir. İş Ortağının, Yandex ADO, UOAR ve/veya Roskomnadzor'un sorumluluğunda olan Reklamcılık yasasının 18.1 maddesinde öngörülen gerekliliklerin yerine getirilmesine ilişkin herhangi bir hak talebi ve/veya görüşü olması durumunda, İş Ortağı bu tür hak taleplerini, görüşlerini ve sorularını doğrudan ilgili kişilere ve/veya devlet kurumlarına iletmeyi taahhüt etmektedir.

3.14.2. Şüpheye mahal vermemek adına, Yandex, diğer Taraf ve/veya onun karşı tarafı (varsa) tarafından verilen bilgileri doğrulama yükümlülüğünü üstlenmez ve bu bilgilerin doğruluğundan, uygunluğundan, eksiksizliğinden, Rusya Federasyonu'nun yürürlükteki mevzuatına ve reklam bilgilerinin UOAR'a sunulmasına ilişkin Hüküm ve Koşullara uygunluğundan sorumlu değildir. Aynı zamanda İş Ortağı, Yandex'in yükümlülüklerini tam olarak yerine getirebilmesini sağlayacak şekilde gerekli bilgileri zamanında ve münhasıran uygun arayüzü kullanarak sağlamayı taahhüt etmektedir. Bu, özellikle, İş Ortağının, Anlaşma kapsamında dağıtılan reklamlar, reklam verenleri, reklam dağıtıcıları, reklam sistemi operatörleri ve reklamla ilgili diğer kişiler (varsa) hakkında Yandex'e verdikleri bilgilerin eksiksizliğini, güvenilirliğini, uygunluğunu ve güncelliğini garanti ettiği ve ayrıca İş Ortağının belirtilen kişiler hakkında Yandex'e bilgi iletme ve Yandex'e belirtilen kişilerle (varsa) ilgili bölümde UOAR'a bilgi sağlama talimatı verme hakkına sahip olduğu anlamına gelmektedir. İş Ortağı ayrıca, Yandex'in Yandex ADO, UOAR ve (veya) Rusya Federasyonu devlet kurumlarından Reklamcılık yasasının 18.1 maddesinde öngörülen gerekliliklere uygunlukla ilgili talepler almasıyla bağlantılı olarak Yandex'in taleplerine 1 (bir) takvim günü içinde yanıt vermeyi taahhüt etmektedir.

3.14.3. İş Ortağı, Reklamcılık Yasası Madde 18.1'de belirtilen gereklilikleri yerine getirmek amacıyla, İş Ortağı tarafından Yandex ID'de bir hesap oluştururken belirtilen telefon numarasının (https://passport.yandex.com) UOAR'a bildirilen reklam bilgilerine dahil edilebileceğini kabul etmektedir.

3.15. Reklam veren, Yandex'e, aşağıda Madde 3.22'de açıklanan kamuya açık raporlarda yayınlama amaçları dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, Hizmetlerin ifasıyla bağlantılı herhangi bir amaç için Anlaşma süresince Reklamları kullanma, görüntüleme, barındırma, çoğaltma, iletme veya başka bir şekilde kullanıma sunma konusunda münhasır olmayan, devredilebilir, alt lisans verilebilir, dünya çapında, tamamı ödenmiş bir lisans verir ve verilmesini sağlar.

Müşteri Web Arayüzünün Kullanımı

3.16. Kayıt Verilerinin güvenliği ve gizliliğinden yalnızca Reklam veren sorumlu olacaktır. Reklam verenin Kayıt Verilerinin kullanılmasını içeren Reklam Kampanyalarıyla bağlantılı tüm eylemler Reklam veren tarafından gerçekleştirilmiş sayılacaktır. Reklam verenin Kayıt Verileri kullanılarak gerçekleştirilen her türlü eylemden üçüncü taraflara karşı yalnızca Reklam veren sorumlu olacaktır. Yandex, Reklam verenin Kayıt Verilerinin üçüncü taraflarca yetkisiz kullanımından sorumlu değildir.

3.17. Yandex, Anlaşma kapsamındaki Hizmetleri sunarken, Müşteri web arayüzü aracılığıyla Reklam verene (ve(veya) Reklam verenin temsilcisine) Yandex İstatistiklerinin kullanılabilirliğini sağlayacaktır. Yandex İstatistikleri, Reklamverenin Yandex Web Sitelerindeki Kayıt Verilerini kullanarak giriş yapılmasından sonra, uygulama programları (mobil cihazlar için programlar dahil) veya API aracılığıyla kullanılabilir. Reklam verenin, Yandex'in kontrolü dışındaki herhangi bir nedenle istatistikleri gözden geçirememesi durumunda Yandex hiçbir sorumluluk taşımaz.

3.18. Yandex, Reklam Veren tarafından Reklam gösterimlerinin sayısı ve Reklam Veren tarafından seçilen anahtar kelimelerin Arama Sorgularında kullanılma sıklığı, coğrafi hedeflemenin uygulanması veya Reklam Veren tarafından "Kitle" Hizmetinin (https://audience.yandex.com) kullanımı ile ilgili istatistiklerin kullanımı ve sonuçları (verimliliği) konusunda hiçbir garanti vermez.

3.19. Belirli anahtar kelimeleri/ifadeleri içeren sorguların sayısına ilişkin istatistikler ve Yandex.ru'da bulunan kelimelerin ilişkisel seçimine ilişkin ayrıntılar, yalnızca Yandex Direct Hizmetlerinin bir parçası olarak bir Arama ve Medya Reklamı yerleştirme amaçlarına yönelik olacak ve otomatik modda (komut dosyaları vb. kullanılarak) kullanılmayacaktır.

3.21. Taraflar yukarıda belirtilen gizlilik hükümlerinin, Yandex Web Sitelerine kayıt verileri dahil olmak üzere (kişisel verileri kapsayan ve Yandex Web Sitelerine kayıt yaparken (ilgili uygulama programları aracılığıyla (dijital cihazlar için programlar dahil)) veya Anlaşma’ya giriş yaparken Reklam Veren tarafından belirtilen kapsamda) Yandex’in hizmetleri için Reklam Veren’e fatura düzenleme, faturaların yürütülmesi ve sunulan hizmetlere ilişkin raporlar hazırlama amacıyla bu bilgiyi kullanması durumunda uygulanmayacağına mutabık kalırlar. Bu belgelerde, Reklam veren tarafından sağlanan bilgiler (kişisel veriler dahil) ve ayrıntılar belirtilecektir.

3.22. Yukarıda belirtilenlere bakılmaksızın, Reklam veren, Yandex'in ve Reklamlarını yerleştirmek için Yandex Direct'i kullanan Reklam verenlerin şeffaflığını ve sosyal sorumluluğunu artırmak amacıyla, Reklam veren tarafından Reklamların yerleştirilmesiyle ilgili bilgilerin (Yandex tarafından reddedilenler de dahil olmak üzere yerleştirme için sağlanan Reklamlar, istatistikler ve Hizmetlerin maliyeti, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) Yandex tarafından yayınlanan halka açık raporlara dahil edilebileceğini kabul eder.

Yandex Direct Hizmetlerinin kullanımına ilişkin kısıtlamalar

Reklam veren bu vesileyle şunları taahhüt eder:

3.23. Anlaşma kapsamındaki bir Reklam Kampanyasının bir parçası olarak Reklamların yerleştirilmesi için Reklam verene sağlanan fırsatları kötüye kullanmamak (bağımsız anahtar kelime seçimi, Reklam ifadesinin geliştirilmesi ve değiştirilmesi, bir bağlantı belirtilmesi, iletişim bilgilerine bir Bağlantı, bir Reklam Kampanyasının geliştirilmesi ve değiştirilmesi için diğer fırsatlar dahil).

3.24. Hizmetleri ve(veya) Yandex Direct işlevselliğini, bağımsız olarak veya üçüncü tarafların katılımıyla, üçüncü tarafların fikri haklarının ihlali, haksız rekabet veya diğer yasa ihlalleri olarak nitelendirilebilecek amaçlar için kullanmamak.

3.25. Yandex Direct'in normal çalışmasını etkileyen veya haksız kullanımını teşkil eden eylemlerde bulunmamak, özellikle, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla: Gösterimler ve Tıklamaların manuel olarak veya herhangi bir donanım ve yazılım kullanarak, bağımsız olarak veya üçüncü tarafların yardımıyla haksız çoğaltılmasını gerçekleştirmemek.

3.26. Yandex Direct'in araçlarını, Yandex Direct tarafından onaylanmadığı sürece, Reklamları, Reklam Kampanyalarını diğer reklam sistemleriyle kopyalamak, çıkarmak veya başka bir şekilde kullanmak için kullanmamak.

4. HİZMETLERİN ÜCRETİ VE ÖDEME KOŞULLARI

4.1. Anlaşma kapsamında Yandex tarafından sunulan Hizmetlerin maliyeti, bir hesap dönemi için Tıklama Başına Maliyet ve Tıklama sayısı, Dönüşüm Başına Maliyet ve Dönüşüm sayısına dayalı Yandex istatistiklerine göre belirlenecektir.

4.2. Tıklama Başına Maliyet ve Dönüşüm Başına Maliyet, bir Reklam Kampanyası sırasında Taraflarca, Reklam veren tarafından manuel veya otomatik olarak belirlenen maksimum Tekliflere, Kurallara göre Reklam verme yerlerine ve koşullarına tabi olarak Yandex tarafından belirlenen minimum (CPA için geçerli değildir) ve maksimum Tıklama Başına Maliyet veya Dönüşüm Başına Maliyet ölçüsünde kararlaştırılacak ve Yandex İstatistiklerinde görünecektir.

4.3. Reklam Veren, Reklam Verenin Hizmetler için harcamak istediği toplam bütçenin %100’ü (yüzde yüz) tutarında bir avans ödemesi yapacaktır. Ücret, Reklam verenin Hizmetler için harcamak ve ödemek istediği toplam bütçedir (“Ücret”).

4.3.1. Bir avans ödemesi yapma amacıyla, Yandex özel bir ödeme kodu (‘Ödeme kodu) düzenleyerek bu kodu Reklam Verene verir. Yandex, bu kodunu Reklam Verenlerden aldığı ödemeleri doğrulamak için kullanmaktadır. Reklam Verenin ön ödeme yaparken (ödeme emirleri vs.) ödeme aşamalarında bir Ödeme kodu belirtmesi zorunludur. Ödeme belgelerinde bir Ödeme kodunun belirtilmemesi halinde bu durum bir ödeme teyidi yapılana dek Yandex’in Hizmetleri sunmaya başlamasında gecikme yaşamasına neden olabilir.

4.3.2. Düzenlenen Ödeme kodu,Reklam Verene, aldığı hizmetlere ilişkin olarak harcamak ve ödemek istediği toplam bütçeyi onaylaması akabinde gerek Arayüzde, gerekse e-posta vasıtasıyla sağlanacaktır.

4.3.3. Reklam Verenin sipariş edilen Hizmetlerin bütçesini teyit ettiği her an, her bir ön ödemesi için benzersiz bir Ödeme kodu düzenlenerek sunulmaktadır.

4.3.4. Reklam Veren, Ödeme kodunun düzenlendiği ve verildiği tarihten itibaren 8 (sekiz) takvim günü içinde ön ödemeyi gerçekleştirecektir.

4.3.5. Reklam Verenin Hizmetlere ilişkin ödemesi, bu Koşulların işbu belge Madde 5.1’de belirtilen şekilde Reklam Veren tarafından kabul edildiği ve taraflar arasında akdedilen Sözleşmeye ilişkin kanıt şeklinde değerlendirilecektir.

4.3.6. Hizmetlerin ücreti, ilgili mevzuatta aksi öngörülmediği takdirde 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ve Türkiye Cumhuriyeti ikincil mevzuatında belirlenen oranda KDV'ye tabidir. Ücretin üzerine yukarıda belirtilen KDV ilave edilecektir.

Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça ve yürürlükteki mevzuat izin vermedikçe, Hizmetlerin ücreti Türk Lirası (TRY) cinsinden hesaplanacak ve ödenecektir.

Ödeme kodunda belirtilen Ücret, Reklam veren tarafından hiçbir vergi, harç (damga vergisi, internet ortamında verilen reklam hizmetlerine ilişkin stopaj dahil ancak bununla sınırlı olmamak üzere) veya diğer ödemeler kesinti yapılmaksızın eksiksiz olarak ödenecektir. İşbu Teklif'e ilişkin bir damga vergisi doğması halinde, söz konusu damga vergisi Reklam veren tarafından beyan edilecek ve eksiksiz olarak ödenecek ve Reklam veren söz konusu damga vergisinin ödendiğini gösteren belgeleri Yandex'e sunacaktır. Yasanın Reklam verenin başka vergi, harç ve/veya başka ödemeler ödemesini gerektirmesi durumunda, bu tür vergi, harç ve diğer ödemelerden yalnızca Reklam veren sorumlu olacaktır.

4.4. Hizmetler, nakit olmayan yöntemlerle, özellikle banka havalesi veya Yandex tarafından kabul edilen diğer yasal olarak izin verilen yöntemlerle, Ödeme kodu’da belirtilen para biriminde ve banka hesabına ödenecektir. Ödeme yöntemi, Yandex Direct Web Sitesindeki "Ödeme yöntemleri" bölümünden seçilebilir. Reklam veren, yalnızca kendi takdirine bağlı olarak bir ödeme yöntemi seçecek ve kullanacaktır. Reklam veren, yalnızca kendi kararına bağlı olarak bir ödeme yöntemi seçecek ve kullanacaktır. Reklam veren, bu tür ödemelerin Reklam veren ile söz konusu üçüncü taraf sağlayıcı arasındaki ayrı hüküm ve koşullara tabi olacağını ve Yandex'in bu hüküm ve koşullara taraf olmadığını ve bunlar kapsamında hiçbir sorumluluk taşımadığını açıkça kabul ve beyan eder.

4.4.1. Reklam verenin Hizmetler için Reklam veren tarafından hesabına bağlanan banka kartıyla ödeme yapması durumunda, Reklam verenler, Müşteri web arayüzü aracılığıyla veya Yandex'in (veya bağlı kuruluşlarının ve grup üyelerinin) herhangi bir hizmetindeki (mobil uygulamalar dahil) Reklam verenin hesabı aracılığıyla bağlanan herhangi bir banka kartının, bu Maddenin amaçları doğrultusunda bağlanan bir kart olarak kabul edileceğini kabul eder. Yandex, Hizmetler için ödenmesi gereken tutarı herhangi bir bağlantılı karta borçlandırma hakkına sahiptir.

4.5. Reklam veren, banka tarafından gerçekleştirilmiş olarak işaretlenmiş bir ödeme belgesinin bir kopyasını (ilgili bir ödeme yöntemi için geçerliyse) göndererek Yandex'i gerçekleştirilen bir ödeme hakkında bilgilendirebilir.

4.6. Reklam veren, banka tarafından gerçekleştirilmiş olarak işaretlenmiş bir ödeme belgesinin bir kopyasını (ilgili bir ödeme yöntemi için geçerliyse) göndererek Yandex'i gerçekleştirilen bir ödeme hakkında bilgilendirebilir. Yandex'in takdirine bağlı olarak, duruma göre, aşağıdakiler ödeme kanıtı olarak kabul edilebilir: a) Banka havalesi yoluyla ödeme yapılması durumunda ödeme emrinin taranmış bir kopyası; veya b) Reklam veren tarafından elektronik ödeme yapılması durumunda, Yandex tarafından bir ödeme sistemi aracılığıyla Yandex lehine ödemenin geçerliliğinin onaylanması.

4.7. Anlaşmanın feshi veya iptali üzerine, Reklam veren tarafından Hizmetler için peşin ödenen tutarın, Anlaşma kapsamında Reklam verene fiilen sunulan Hizmetlerin değerini aşması halinde (söz konusu değer, ilgili Fatura(lar) referans alınarak hesaplanır), önceden ödenen bu tutarlar, 1) Yandex'in Madde 9.4'te açıklanan koşullar altında Anlaşmayı feshetmesi; 2) Teklifte doğrudan aksi belirtilmedikçe; 3) Anlaşmanın feshi veya iptali üzerine Taraflarca ayrıca kararlaştırılmadıkça, diğer (gelecekteki dahil) Anlaşmalar kapsamında Yandex'e ödenmesi gereken tüm tutarlardan mahsup edilir. Bu Madde 4.7, Anlaşmanın iptalinden veya feshinden sonra da geçerliliğini koruyacaktır.

4.8. Reklam veren, Anlaşmanın amacı doğrultusunda, özellikle Gösterim, Tıklama sayısı ve Hizmet maliyetinin belirlenmesinde münhasıran Yandex İstatistiklerinin kullanılacağını kabul ve beyan eder. Ödeme, yalnızca Yandex tarafından tutulan kayıtlara göre hesaplanacaktır. Başka hiçbir ölçüm veya istatistik Yandex tarafından kabul edilmeyecek veya bu Anlaşma kapsamında herhangi bir etkiye sahip olmayacaktır.

4.9. Raporlama

4.9.1. Aylık olarak, Yandex'in Reklam veren'e Hizmetler'i sağladığı her takvim ayının son iş gününden sonraki yedi (7) takvim günü içinde Yandex, Reklam veren'e e-posta yoluyla Yandex tarafından sunulan Hizmetler'e ilişkin bir elektronik rapor (bundan böyle "Fatura" olarak anılacaktır) gönderecektir.

4.9.2. Reklam veren, Yandex tarafından Reklam veren'e gönderilen Fatura'yı, gönderildiği günden sonraki iş günü almış sayılır.

4.9.3. Yandex tarafından gerçekleştirilen hizmetler, ilgili Fatura tarihi'nden sonraki sekiz (8) takvim gün içinde Yandex'in Reklam verenden Faturaya izlenebilir itiraz almaması halinde, Reklam veren tarafından Faturada belirtilen kapsamda kabul edilmiş sayılır. Yandex'in, söz konusu sekiz (8) takvim günlük sürenin ardından Reklam veren tarafından sunulan Faturada tanımlanan Hizmetlere ilişkin miktar (kapsam), değer ve kalite iddiaları da dahil olmak üzere hiçbir itirazı kabul etme veya değerlendirme yükümlülüğü yoktur.

4.9.4. Faturaya yapılan izlenebilir itirazın Yandex tarafından alınmasını takiben Yandex, söz konusu soruşturmayı araştıracak ve makul bir süre içinde Reklam veren'e bir çözüm bildirecektir. Bu tür bir soruşturmanın çözümü tamamen Yandex'in takdirine bağlı olarak belirlenecektir ve Yandex'in Reklam verene belirli bir çözüm sağlama yükümlülüğü yoktur.

4.10. İstatistiksel veriler, ilgili Hesap Dönemi tamamlandıktan sonra hileli eylemlerin keşfedilmesi halinde halihazırda kabul edilmiş Hizmetlerin olası düzeltmeleri de dahil olmak üzere, hile önleme sistemlerinin kullanımı nedeniyle düzeltilebilir.

Hileli eylemlerin bir Hesap Dönemi tamamlandıktan sonra ortaya çıkması durumunda, Fatura’dave Ödeme kodundaki Hizmetlerin maliyeti veya kapsamı değiştirilmeyecek veya ayarlanmayacaktır ve söz konusu Hesap Dönemine ilişkin Hizmetler usulüne uygun olarak sağlanmış kabul edilmelidir. Yandex'in, hileli eylemlere atfedilebilecek herhangi bir Ücret için Reklam verene geri ödeme yapması gerekmeyecektir. Ancak Yandex, Reklam veren tarafından hileli eylemlere atfedilebilecek şekilde ödenen Ücretlere eşdeğer bir tutarı bir sonraki Hesap Dönem(ler)i kapsamında ödenmesi gereken Ücretlerden mahsup etmek suretiyle gelecekteki Hizmetler için indirim sağlayacaktır.

İndirim aşağıdaki şekilde uygulanacaktır:

4.10.1. İndirimin uygulandığı Hesap Döneminde tamamlanmayan Hizmetler için ödenen Ücretlerden mahsup edilerek;

4.10.2. tamamlanmamış Hizmetlerin olmaması durumunda - indirimin uygulandığı Hesap Döneminde tam olarak sağlanan Hizmetler için ödenen Ücretlerden mahsup edilerek.

4.11. Reklam veren, Yandex'in talebi üzerine, Reklam verenin vergi durumunu ve ikametgahını teyit eden belgelerin usulüne uygun onaylı kopyalarını Yandex'e sunacaktır. Yandex, Reklam verenin vergi durumunu veya ikametgahını teyit eden belgeleri alana kadar hizmet vermeye başlamama hakkına sahiptir.

4.12. Ücretler, https://yandex.com.tr/legal/terms_yandex_direct_set_up_service adresinde sağlanan "Yandex Direct Kurulumu" hizmetlerini içerir.

5. TEKLİFİN KABUL EDİLMESİ VE ANLAŞMANIN YAPILMASI

5.1. Reklam veren, belirtilen süre içinde Anlaşma kapsamındaki Yandex Hizmetleri için bir Ödeme kodu’yu peşin ödeyerek Teklifi kabul edecektir. Teklif belirtilen ödeme süresi içinde kabul edilmezse (yani Ödeme kodu ödenmezse), Teklif sipariş edilen Hizmetlerle ilgili olarak sona erecek ve Yandex ilgili Reklam Kampanyalarını kaldırma hakkını saklı tutacaktır.

5.1.1. Reklam verenin gerçek bir kişi olması durumunda Teklif, söz konusu Reklam verenin Müşteri web arayüzünde "Kabul ediyorum" veya benzer bir onay kutusunu işaretleyerek Teklifi kabul etmesiyle kabul edilmiş sayılacaktır.

İşbu Anlaşma, bu Maddede belirtildiği üzere Teklifin kabul edildiği tarihte (yani, ödemenin yapıldığı veya Teklifin Müşteri web arayüzünde kabul edildiği tarihte) Taraflara karşı yürürlüğe girecek, bağlayıcı olacak ve uygulanabilir hale gelecek ve Teklifin 8. Maddesine tabi olarak süresi dolana veya feshedilene kadar tam olarak yürürlükte kalacaktır.

5.2. Bu Maddenin amaçları doğrultusunda, Reklam verenin eylemleri Teklif Kabulü olarak kabul edilmeyecektir: bunlarla sınırlı olmamak üzere, yanlış Banka bilgileri kullanılarak ve(veya) hesap numarası, SWIFT, IBAN belirtilmeden ve(veya) Reklam verenin adı belirtilmeden para transferi yapılması.

5.3. Reklam verenin zaman zaman Yandex tarafından yürütülebilecek sadakat programlarına katılımı amacıyla, Reklam veren Yandex tarafından sağlanan web formunda "Kabul ediyorum" veya benzer bir onay kutusunu işaretleyerek Teklifi kabul ettiğinde Teklif kabul edilmiş sayılacaktır.

5.4. Bir Reklam Kampanyası, birbirini takip eden birden fazla Anlaşma kapsamına girebilir ve birden fazla Reklam Kampanyası ile ilgili olarak tek bir Anlaşma akdedilebilir.

6. TEKLİF SÜRESİ. TEKLİF ŞARTLARINDA VE KOŞULLARINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER

6.1. Teklif, internette https://yandex.com.tr/legal/offer_direct adresinde yayınlanmasıyla yürürlüğe girecek ve Yandex tarafından iptal edilmesiyle sona erecektir.

6.2. Yandex, Teklif'te ve Bağlayıcı Belgeler'de değişiklik yapma ve(veya) Teklif'i ve Bağlayıcı Belgeler'den herhangi birini, Hizmetler'de değişiklik yapılması veya Taraflar'ın tabi olduğu yasalar veya düzenleyici gereklilikler ile dolandırıcılık veya güvenlik nedenlerinin gerektirdiği durumlar da dahil olmak üzere, kendi takdirine bağlı olarak herhangi bir zamanda iptal etme hakkını saklı tutar. Değişiklikler, söz konusu değişikliklerin yayınlanması sırasında farklı bir yürürlük tarihi belirtilmediği sürece, değiştirilen metnin çevrimiçi olarak yayınlandığı anda yürürlüğe girecektir. Reklam verenin, herhangi bir değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten sonra Yandex Direct Hizmetlerini kullanmaya devam etmesi, bu değişikliklerin kabul edildiği anlamına gelecektir. Teklifte veya Bağlayıcı Belgelerde yapılan herhangi bir değişikliğin Reklam veren tarafından kabul edilemez olması halinde, Reklam veren işbu belge ile tek başvuru yolunun Anlaşmayı yazılı bildirim yoluyla feshetmek olduğunu ve bu feshin Yandex tarafından alınmasından otuz (30) gün sonra geçerli olacağını kabul eder.

7. ANLAŞMANIN SÜRESİ VE DEĞİŞİKLİKLERİ

7.1. Reklam verenin yukarıdaki 5. Maddeye göre Teklifi Kabul etmesi, Teklifte belirtilen şartlarda ve koşullarda Anlaşma oluşturacaktır.

7.2. Anlaşma, Reklam veren tarafından Teklifin Kabulü ile yürürlüğe girecek ve aşağıdaki hallerde yürürlükte kalacaktır: a) Taraflar Anlaşma kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirene kadar, yani Reklam veren Hizmetlerin bedelini ödeyene ve Yandex Hizmetleri Hizmetlerin bedeline tabi kapsamda sunana kadar veya b) Anlaşma feshedilene kadar.

7.3. Reklam veren, Teklif ve/veya Bağlayıcı Belgelerde yapılacak her türlü değişikliğin, Reklam veren ile Yandex arasında akdedilmiş ve yürürlükte olan Anlaşmada yapılacak değişiklikleri içereceğini ve Anlaşmada yapılacak aynı değişikliklerin Teklif ve/veya Bağlayıcı Belgelerde yapılacak aynı değişikliklerle birlikte yürürlüğe gireceğini kabul ve beyan eder.

7.4. Anlaşmanın süresi içinde Teklifin iptal edilmesi durumunda, Teklifin iptali üzerine Yandex tarafından aksi belirtilmedikçe, Anlaşma bu iptal üzerine feshedilmiş sayılacaktır.

8. HIZMETLERIN ASKIYA ALINMASI. ANLAŞMA FESHI

8.1. Yandex, Hizmetlerin Reklam verene sağlanmasını askıya alma hakkına sahip olacaktır:

8.1.1. geçici olarak - bakım süresi boyunca Hizmetlerin gereği gibi sunulmasını engelleyen teknik, teknolojik veya diğer nedenlerden dolayı;

8.1.2. Reklam veren, Teklif uyarınca kabul edilen yükümlülükleri ve(veya) garantileri ihlal ederse, Reklam veren ihlalleri düzeltene ve bu ihlal nedeniyle Yandex'in uğradığı Zararları tamamen telafi edene (geri kazanana) kadar derhal;

8.1.3. Avans ödeme koşullarına göre akdedilen Anlaşma kapsamında Yandex tarafından sunulan Hizmetlerin maliyetinin, Reklam veren tarafından Hizmetler için avans olarak Yandex'in mutabakat hesabına aktarılan tutara eşit veya bu tutarı aşması halinde, Reklam veren sunulan Hizmetler için ödeme yapana ve ilave avans ödemesi gerçekleştirene kadar.

8.2. Anlaşma şu durumlarda feshedilebilir:

8.2.1. Tarafların mutabakatı üzerine herhangi bir zamanda;

8.2.2. Taraflardan birinin yazılı bildirimi üzerine, diğer Tarafın Anlaşmayı ihlal etmesi halinde derhal;

8.2.3. Teklifte belirtilen diğer nedenlerden dolayı.

8.3. Türk Ticaret Kanunu'nun 18/3 maddesi uyarınca, taraflardan birinin temerrüdüne, Anlaşmadan dönme şekline veya Anlaşmanın feshine ilişkin bildirimler yazılı olarak ve noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla veya güvenli elektronik imzalı kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılır.

9. GARANTİLER

9.1. Anlaşma'nın süresi boyunca Yandex, meydana gelebilecek arıza ve hataları mümkün olan en kısa sürede gidermek için makul tüm çabayı gösterecektir. Bu durumda Yandex, yazılımın çalışmasıyla ilgili olanlar da dahil olmak üzere, Reklamların hatasız ve arızasız yerleştirileceğini garanti etmez.

9.2. Reklam veren, işbu Anlaşmayı imzalayarak aşağıdakileri garanti ve beyan eder:

9.2.1. Yandex Web Sitesi'ne kaydolurken ve(veya) Ücret'in ödenmesine ilişkin herhangi bir belgeyi imzalarken kendisi (veya Reklam veren adına Anlaşmayı imzalamaya usulüne uygun olarak giriş yapmış bir kişi de dahil olmak üzere yetkili temsilcileri) tarafından sağlanan bilgilerin gerçek, doğru ve eksiksiz olduğunu ve değişmesi durumunda Yandex'i bilgilendireceğini;

9.2.2. (a) Teklifin hüküm ve koşullarını tam olarak incelemiştir; (b) Teklifin ve Anlaşmanın konusunu tam olarak anlamıştır; (c) Anlaşmayı imzalamanın ve Anlaşmaya girmenin sonuçlarını tam olarak anlamıştır; (d) Anlaşmaya gönüllülük esasına göre girmiştir;

9.2.3. Kendisi (veya Reklam veren adına Anlaşmayı akdetmek üzere usulüne uygun olarak giriş yapmış bir kişi de dahil olmak üzere yetkili temsilcileri) Anlaşmayı akdetmek ve yürütmek için gerekli yetki ve güce sahiptir;

9.2.4. Anlaşma şartlarına uygun olarak Reklam Kampanyasının yerleştirilmesini, çoğaltılmasını ve gösterilmesini talep etmek için gerekli tüm haklara, lisanslara, izinlere, onaylara ve yetkilere sahiptir (her bir Reklamın içeriği ve burada yer alan Bağlantıların içeriği, bir Bağlantının yönlendirdiği web sayfaları ve web siteleri (alan adı dahil), anahtar kelimelerin / kelime öbeklerinin kullanımı dahil);

9.2.5. Reklam Kampanyası (her bir Reklamın içeriği ve burada yer alan Bağlantıların içeriği, bir Bağlantının yönlendirdiği web sayfaları ve web siteleri (alan adı dahil), anahtar kelimelerin/ifadelerin kullanımı dahil), aşağıdakiler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere yürürlükteki tüm yasalara tam olarak uygundur: (a) Türkiye Cumhuriyeti; (b) Reklam verenin bulunduğu bölge; (c) Reklam verenin bulunduğu bölgeden farklıysa, reklamı yapılan mal veya hizmetlerin tedarik edildiği bölge; ve (d) coğrafi olarak hedeflenen herhangi bir Kullanıcının bulunduğu bölge;

9.2.6. Reklam Kampanyası (her bir Reklamın içeriği ve burada yer alan Bağlantıların içeriği, bir Bağlantının yönlendirdiği web sayfaları ve web siteleri (alan adı dahil), anahtar kelimelerin/ifadelerin kullanımı dahil) herhangi bir üçüncü tarafın fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemektedir ve Reklam Kampanyasının yayınlanması da ihlal etmeyecektir.

9.2.7. Reklamların görüntülenmesi için ek ayarlar/stratejiler ve Reklam Kampanyası yönetmek için ek işlevler kullanarak, Reklamverenin Reklamların başlıkları, içlerindeki bağlantılar, simgeler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere Reklamların içeriğini otomatik olarak oluşturmasına ve Reklamların görüntülenmesi için anahtar kelimeleri ve hedeflemeyi belirlemesine olanak tanıyan Reklamveren, belirtilen ayarları kullanarak oluşturduğu Reklamların içeriğinin uygunluğundan sorumlu olduğunu kabul eder Yandex, bu ayarların ve işlevlerin çalışmasında hata olmayacağını ve bunların Reklamverenin hedeflerine ve beklentilerine uygunluğunu garanti etmez.

9.3. Yandex, Reklam veren (ve(veya) Reklam verenin temsilcisi) ve Reklam Kampanyaları ile ilgili gizliliği (https://yandex.com.tr/legal/confidential) Gizlilik Politikası hüküm ve koşullarına uygun olarak, yalnızca Reklam verenin Kayıt Verilerinin girilmesi üzerine bir Reklam Kampanyasına erişim sağlamak da dahil olmak üzere sağlayacaktır. Bir Reklam Kampanyasına dahil edilen Reklam, ilgili Reklamın gösterimi başlayana kadar gizli tutulacaktır.

9.4. Taraflar, Anlaşmanın ifasının kişisel verilerin işlenmesini içerebileceğini kabul ve beyan ederler. Bu tür kişisel verileri işlerken, Taraflardan her biri, yürürlükteki Veri Koruma Yasaları kapsamındaki yükümlülüklerine kendi uyumundan sorumlu bağımsız bir veri denetleyicisi olarak (veya yürürlükteki Veri Koruma Yasalarına göre eşdeğer bir görevle) hareket eder. Özellikle, Taraflardan her biri, Anlaşma kapsamında kendisi tarafından işlenen kişisel verilerin gizliliğinin ve güvenliğinin sağlanmasına ilişkin olarak veri koruma yasaları kapsamında kendisi için geçerli olan tüm yükümlülüklere uyacaktır.

9.4.1. Reklam veren, Yandex'e aşağıdakileri beyan ve garanti eder:

9.4.1.1. Yandex'in Rusya Federasyonu dahil 3. Ülkelere uluslararası veri aktarımı da dahil olmak üzere, kendisinin ve Yandex'in kişisel verileri geçerli veri koruma yasalarına uygun olarak işlemesi için yasal bir dayanağa sahiptir (özellikle, veri sahiplerine her durumda bu tür bir onayı belirtmek için olumlu bir eylemde bulunma seçeneği sunarak), veri sahiplerini geçerli veri koruma yasaları kapsamında gerekli olduğu ölçüde işleme (uluslararası veri aktarımı dahil) hakkında bilgilendirmiştir;

9.4.1.2. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve kişisel verilerin işlenmesine ilişkin Avrupa veri koruma mevzuatı kapsamında kendisine uygulanan yükümlülüklere uyacaktır.

9.4.1.3. kişisel verilerin toplanması aşamasında, veri sahiplerine kişisel verileri topladığını ve Yandex'e aktardığını açıkça açıklayacak ve gizlilik politikasına veya kişisel verilerin Reklam veren tarafından nasıl ele alındığını açıklayan diğer belgelere açık erişim sağlayacaktır. Söz konusu politika asgari olarak hangi kişisel verilerin üçüncü taraflara aktarılacağı, hangi üçüncü tarafların kişisel verileri işleyeceği ve söz konusu aktarımın amacına ilişkin bir açıklama içerecektir.

9.5. Reklam veren, Teklif'i bağımsız ve basiretli bir tacir olarak ve bağımsız ticari değerlendirmesi sonucunda gerçekleştirdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu nedenle, Reklam veren Teklifi yürütürken dikkatli ve ihtiyatlı davranmıştır ve Teklif belirsiz herhangi bir husus içermemektedir, Teklif kapsamındaki tüm şartlar ve işlemler objektif olarak değerlendirilmiş ve kabul edilmiştir.

Daha açık bir ifadeyle, Reklam veren, Teklif'e dahil edilen Bağlayıcı Belgeler kapsamındaki Madde 3.1'de belirtilen şartların standart şartlar olduğunun ve Reklam veren'in aleyhine sayılabilecek şartlar ve yükümlülükler içerebileceğinin farkındadır.

10. SORUMLULUK VE SORUMLULUĞUN SINIRLANDIRILMASI

10.1. Her zaman Teklif'in 10.5. Maddesine tabi olmak kaydıyla, Yandex, Anlaşma kapsamında hiçbir koşulda (sözleşme, haksız fiil (ihmal dahil), yanlış beyan, iade veya başka herhangi bir sorumluluk şekli) aşağıdakilerden sorumlu tutulamaz:

10.1.1. doğrudan veya dolaylı olarak Reklam verenin ve(veya) üçüncü tarafların bir eyleminden/ihmalinden kaynaklanan her türlü eylem/ihmal;

10.1.2. Taraflar bu tür zararların olasılığı hakkında bilgi sahibi olsalar ve bu tür zararlar öngörülebilir olsa da olmasa da, her türlü kar kaybı, iş kaybı, gelir kaybı veya her türlü özel, arızi, dolaylı, cezai veya sonuç olarak ortaya çıkan zararlar;

10.1.3. Reklam verenin Anlaşma kapsamında seçtiği ödeme yöntemini kullanması (veya kullanamaması) ve bu yöntemi kullanmasından (veya kullanamamasından) kaynaklanan her türlü sonuç; ve

10.1.4. Reklam verenin, Reklam veren ve(veya) üçüncü şahıslar tarafından herhangi bir bilgi verme veya alma yöntemini kullanması (veya kullanamaması).

10.2. Teklif Madde 10.5'e tabi olarak, Yandex'in Anlaşma ve Hizmetler ile ilgili toplam yükümlülüğü (sözleşme, haksız fiil (ihmal dahil), yanlış beyan, iade veya diğer herhangi bir sorumluluk şekli ve ceza miktarı (para cezaları, hak kayıpları) dahil), yükümlülüğün doğduğu tarihte Reklam veren tarafından Anlaşma kapsamında fiilen ödenen Ücretlerin %10'unu aşmayacaktır.

10.3. Taraflar, işbu anlaşma kapsamındaki yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirememeleri halinde, söz konusu ifa etmeme durumunun anlaşmanın akdedilmesinden sonra meydana gelen mücbir sebeplerden kaynaklanması veya tarafların anlaşma kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirememelerinin tarafların öngöremedikleri veya makul bir şekilde önleyemedikleri herhangi bir acil durumdan kaynaklanması halinde herhangi bir sorumluluktan muaf olacaklardır. Mücbir sebepler, savaşlar, isyanlar, grevler, depremler, seller, diğer doğa olayları, yangın, tarafların kusuru olmaksızın meydana gelen elektrik kesintileri, anlaşmanın imzalanmasından sonra meydana gelen ve anlaşma ile belirlenen yükümlülüklerin yerine getirilmesini engelleyen yetkili makamların eylem ve işlemleri ve diğer öngörülemeyen durumlar ve tarafların kontrolü dışındaki olay ve olgular dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, bir tarafın etkileyemeyeceği ve meydana gelmesinden dolayı hiçbir sorumluluk taşımayacağı olayları kapsar.

10.4. Yandex, ilgili web sitesine Bağlantı içeren Reklamların yerleştirilmesinin daha önce Yandex'e (iştiraklerine, grup şirketlerine veya ortaklarına) yasal para cezası(ları) ile sonuçlanması durumunda, bir Reklamın yerleştirilmesini reddetme veya devam eden bir yerleştirmeyi sonlandırma hakkına sahip olacaktır.

Yandex ayrıca, daha önce Yandex'e (bağlı kuruluşları, grup şirketleri veya ortakları) idari para cezaları ile sonuçlanan Reklam yayınlamak için kullanılmış olan bir hesap aracılığıyla Reklam veren kişiye Hizmet sunmayı reddetme hakkına sahiptir. Reklam veren ile hesabın önceki kullanıcısının aynı kişi olmayabileceği gerçeği.

10.5. Yukarıdakilere bakılmaksızın, işbu Anlaşmadaki hiçbir husus Taraflardan birinin ihmal, dolandırıcılık veya hileli yanlış beyandan kaynaklanan ölüm veya kişisel yaralanma ya da yürürlükteki yasalar tarafından hariç tutulamayan diğer kayıplara ilişkin sorumluluğunu hariç tutmayı amaçlamamaktadır.

11. TAZMİNAT

11.1. Reklam veren, talep üzerine, Yandex'in (bağlı kuruluşları, grup şirketleri ve ortakları) herhangi bir iddia, dava, eylem, talep, düzenleyici para cezası veya mahkeme kararı ile bağlantılı olarak uğradığı tüm Zararlara karşı Yandex'i tazmin etmek ve tazmin etmekle yükümlüdür:

11.1.1. Madde 9.2'de belirtilen garantilerden herhangi birinin Reklam veren tarafından ihlal edilmesi;

11.1.2. Reklam veren tarafından Yandex Direct Hizmetlerinin kullanımına ilişkin Kısıtlamaların ihlal edilmesi;

11.1.3. herhangi bir Reklam Kampanyasının içeriği (her bir Reklamın içeriği ve burada yer alan Bağlantıların içeriği dahil);

11.1.4. Anlaşma kapsamında Reklam yerleştirmenin sonuçları; ve

11.1.5. Reklam verenin Hizmetleri Anlaşma şartlarına tam olarak uymak dışında kullanması.

11.2. Reklam veren, Reklam Kampanyaları ve Reklamlar ile ilgili olarak üçüncü kişilerin Anlaşma kapsamındaki yerleştirmelerinden kaynaklanan uyuşmazlıkları ve taleplerini kendi başına ve masrafları kendisine ait olmak üzere çözmekle yükümlüdür. Anlaşma kapsamındaki Reklamların içeriği, biçimi ve(veya) yerleştirilmesi, yetkili bir kurum veya kuruluşun Yandex'ten talepte bulunmasına dayanak teşkil ederse, Reklam veren, Yandex'in talebi üzerine, Reklamın yerleştirilmesi ve içeriğiyle ilgili gerekli bilgileri derhal teslim etmeli, söz konusu talebin çözümünde Yandex ile işbirliği yapmalı ve Reklam verenin Anlaşma kapsamındaki Reklamları yerleştirmesiyle bağlantılı olarak Yandex'in maruz kaldığı tüm Zararları tazmin etmelidir.

12. GEÇERLİ HUKUK VE ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

12.1. Anlaşma, Anlaşmanın imzalanması, yürütülmesi ve iptali (Anlaşmanın varlığı, geçerliliği, yorumlanması, uygulanması veya feshi ile ilgili herhangi bir soru dahil) ve Anlaşmadan kaynaklanan veya onunla bağlantılı olan Anlaşma dışı yükümlülükler, Türkiye Cumhuriyeti mevzuatına tabi olacak ve bu mevzuata göre yorumlanacaktır.

12.2. Tarafların müzakereleri sonucunda karşılıklı olarak kabul edilebilir bir karara varılamaması halinde, bir İstanbul Tahkim Merkezi uyuşmazlık çözüm yeri olarak kabul edilecektir.

13. YOLSUZLUKLA MÜCADELE MADDESİ̇

13.1. YANDEX ve Yandex Grup şirketleri, tüm faaliyetlerinde en yüksek iş etiği standartlarına bağlıdır. Yandex ve Yandex Grup şirketleri, yüklenicilerinin Yandex Grup Tedarikçi Davranış Kurallarında belirtilen iş yapma ilkelerine uymasını bekler. Yandex Grubu Tedarikçi Davranış Kurallarının bir kopyasına Yandex portalının kurumsal bölümünden ulaşabilirsiniz:

https://company-docs.s3.yandex.net/procurement/docs/Supplier_Code_ENG_2021.pdf

13.2. Taraflar yürürlükteki yolsuzlukla mücadele yasalarına bağlıdır.

Taraflar işbu belge ile rüşvet ve yolsuzluğa karşı sıfır tolerans politikasını benimsediklerini, her türlü yolsuzluk uygulamasının ve kolaylaştırma ödemelerinin tamamen yasaklanmasını öngördüklerini kabul ve teyit etmektedirler.

Taraflar, iştirakleri, çalışanları ve Tarafların yükümlülüklerinin yerine getirilmesinde doğrudan veya dolaylı olarak yer alan aracılar ve temsilciler (acenteler, komisyoncular, gümrük komisyoncuları ve diğer üçüncü taraflar dahil), yasalarca belirlenen prosedürü atlamak veya diğer yasadışı amaçları izlemek de dahil olmak üzere, uygunsuz bir avantaj elde etmek amacıyla işlemleri veya kararları etkilemek için doğrudan veya dolaylı olarak herhangi bir kişiye herhangi bir paranın ödenmesini/kabul edilmesini veya herhangi bir menfaatin (maddi olmayanlar dahil) transferini kabul etmeyecek, ödemeyecek, ödemeyi teklif etmeyecek ve buna izin vermeyecektir.

Bu madde Taraflar için önemli beyanlar teşkil eder. Taraflar Anlaşmayı akdederken bu beyanlara güvenmektedir.

Taraflardan herhangi biri, diğer Tarafın bu maddede öngörülen yükümlülükleri ihlal etmesi halinde, yazılı bildirimde bulunmak suretiyle ve mahkemeye başvurmaksızın Anlaşmadan tek taraflı olarak çekilebilir. Anlaşma, söz konusu yazılı bildirimin Tarafça alındığı tarihten itibaren on (10) takvim günü geçtikten sonra feshedilecektir.

Taraflardan biri işbu maddenin herhangi bir hükmünün ihlal edildiğinden veya ihlal edilebileceğinden şüphelenirse, ilgili Taraf şüphelerini derhal diğer Tarafa yazılı olarak bildirmeyi taahhüt eder.

Taraflar, işbu maddenin herhangi bir ihlalini/ihlal riskini bildirmek için aşağıdaki adresleri kullanacaklarını kabul ederler:

Yandex'i bilgilendirmek için: hotline@ethics.online

14. MUHTELİF

14.1. Anlaşma kapsamındaki tüm bildirimler bir Tarafça diğer Tarafa iletilebilir: (1) e-posta yoluyla (a) alıcı Reklam veren ise - Reklam verenin bir Reklam Kampanyası geliştirirken belirttiği e-posta adresine; (b) alıcı Yandex ise - Reklam verenin bir Reklam Kampanyası geliştirirken belirttiği e-posta adresinden kesinlikle aşağıdaki Madde 15'te belirtilen Yandex iletişim bilgilerine; veya (2) teslimat bildirimi ile kayıtlı kurye yoluyla; veya (3) alıcı Reklam veren ise Müşteri web arayüzü aracılığıyla; veya (4) faks yoluyla; veya 5) teslimat onayı ile posta yoluyla; veya (6) Madde 8'e tabi olarak. 3 uyarınca noter, taahhütlü posta veya güvenli elektronik imzalı kayıtlı elektronik posta sistemi aracılığıyla.

Bildirim Tarafça alınmış sayılacaktır: e-posta ile gönderilmişse - gönderildikten sonraki iş günü; posta ile gönderilmişse - alındı bildiriminde (teslimat onayı) belirtilen tarihte; kurye veya faks ile gönderilmişse - teslimat bildirimine göre teslimat tarihinde; Müşteri web arayüzü aracılığıyla gönderilmişse - bildirimin gönderildiği tarihte. Müşteri web arayüzündeki bilgilere aşina olmak, Müşteri web arayüzünde yer alan bilgilerin, bildirimlerin ve belgelerin görünümünü ve değişimini bağımsız olarak izlemek zorunda olan Reklam verenin kontrolü ve sorumluluğu dahilindedir.

14.2. Bir Reklam veren'in Sözleşme kapsamındaki hak ve yükümlülükleri veya bunların herhangi bir kısmı, Yandex'in önceden onayı alınmaksızın Reklam veren tarafından üçüncü bir tarafa devredilemez veya alt sözleşme ile devredilemez. Reklam veren, (i) Yandex'in anlaşma kapsamındaki hak ve yükümlülüklerinin, anlaşmanmın tamamının veya herhangi bir kısmının Reklam verenin onayı olmaksızın Yandex tarafından üçüncü kişilere devredilebileceğini ve/veya alt yüklenicilere verilebileceğini; ve (ii) böyle bir devir üzerine, Yandex'in devredilen tüm hak ve yükümlülüklerinin devralanın hak ve yükümlülükleri haline geleceğini ve Yandex'in devredilen tüm haklarının devralan tarafından Reklam verene karşı uygulanabileceğini açıkça ve gayri kabili rücu olarak kabul eder.

Yürürlükteki herhangi bir kanunun, Yandex'in Sözleşme kapsamındaki hak ve(veya) yükümlülüklerinin devri veya temliki için Reklam verenin onayını gerektirmesi halinde, bu madde Reklam verenin söz konusu onayı verdiği kabul edilecektir. Yandex, işbu anlaşma kapsamındaki herhangi bir hak veya yükümlülüğün devrinden önce, devir tarihinden en az beş (5) gün önce Reklam verene bildirimde bulunacaktır. Reklam veren, devri kabul etmemesi halinde, bildirimden itibaren (5) gün içinde yazılı bir bildirimde bulunarak (e-posta dahil) bu anlaşmayı feshetme hakkına sahiptir.

14.3. Taraflar, Hizmetleri sunarken yürürlükteki tüm yasalara uyacaktır. Yandex ve(veya) ortakları için geçerli olan ilgili mevzuat hükümleri nedeniyle daha fazla Reklam(lar) yerleştirmek imkansız hale gelirse ve(veya) yasaklanırsa, Yandex Hizmetlerin sunulmasını askıya alma hakkına sahip olacaktır.

14.4. İşbu Anlaşmanın bir veya daha fazla hükmünün herhangi bir nedenle geçersiz veya hükümsüz olması halinde, bu geçersizlik Teklifin ve buna dayanılarak akdedilen Anlaşmanın yürürlükte kalacak olan diğer hükümlerinin geçerliliğini etkilemeyecektir.

14.5. Teklifin şartları ve koşullarıyla çelişmemek kaydıyla, reklam veren ve Yandex, Hizmet Anlaşmasını yazılı ikili anlaşma şeklinde diledikleri zaman imzalama hakkına sahiptir.

14.6. Bu Teklif hem Türkçe hem de İngilizce dillerinde hazırlanmıştır. Türkçe ve İngilizce versiyonlar arasında tutarsızlık veya çelişki olması durumunda Türkçe versiyon geçerli olacaktır.

14.7. Taraflar işbu Anlaşma'nın 1999 tarihli Sözleşmeler (Üçüncü Tarafların Hakları) Yasası kapsamında işbu Anlaşma'nın herhangi bir hükmünü uygulamak için herhangi bir hak doğurmadığını kabul ederler.

14.8. Hizmetlerin Yandex tarafından sunulabilmesi için Reklam verenin, Anlaşma kapsamında tarafların ilişkilerine uygulanabilir olan aşağıdaki belgelerde (bundan böyle "Bağlayıcı Belgeler" olarak anılacaktır) belirtilen şartları ve hükümleri kabul etmesi ve bunlara uyması zorunludur:

Genel Şartlar ve Koşullar dokümanı İnternette https://yandex.com.tr/legal/general_adv_rules adresinde yer alan "Reklam Gereklilikleri" (bundan böyle "Genel Gereklilikler" olarak anılacaktır).

İnternette https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules adresinde yer alan "Reklam Gereklilikleri" dokümanı (bundan sonra "Gereklilikler" olarak anılacaktır).

İnternette https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules adresinde yer alan "Reklam Sunma Kuralları" dokümanı (bundan böyle "Kurallar" olarak anılacaktır).

İnternette https://yandex.com.tr/legal/rules adresinde yer alan "Yandex Hizmetleri için Kullanıcı anlaşması" dokümanı.

Smart-banner” dokümanı. İnternette https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules_smart_banner adresinde yer alan "Reklam Gereklilikleri" (bundan böyle "Banner Gereklilikleri" olarak anılacaktır).

https://yandex.com/legal/audience_tos_ch adresinde (bundan böyle "İzleyici Kullanım Koşulları" olarak anılacaktır) yer alan "Hedef kitle: Hizmet Şartları" dokümanı

İnternette https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules_media adresinde yer alan "Yandex Kaynaklarında Medya Reklam Yerleştirme Kuralları" dokümanı (bundan böyle "Yerleştirme Kuralları" olarak anılacaktır).

İnternette https://yandex.com/adv/prices adresinde yer alan Fiyat Listesi (bundan böyle "Fiyat listesi" olarak anılacaktır).

İnternete yerleştirilen Medya Hizmetlerinin Fiyat Listesi şu adrestedir: https://yandex.com/adv/products/display/mediaproducts (bundan böyle “Medya Hizmetlerinde Fiyat listesi" olarak anılacaktır”).

HTML5 Bannerları” dokümanı İnternette https://yandex.com/adv/requirements/html5 adresinde yer alan "Reklam Materyalleri için Gereklilikler" (bundan böyle "HTML5 Banner Gereklilikleri" olarak anılacaktır).

İnternette https://yandex.com.tr/legal/terms_yandex_direct_set_up_service adresinde yer alan "Yandex Direct Kurulumu" dokümanı (bundan böyle "Yandex Direct Kurulumu" olarak anılacaktır).

İnternette https://yandex.com.tr/legal/video_builder adresinde yer alan "VideoBuilder İşlevi" dokümanı (bundan böyle "VideoBuilder İşlevi" olarak anılacaktır).

Satış promosyonu kuralları" dokümanı. İnternette https://yandex.com.tr/legal/promocode_direct adresinde yer alan "Yandex Direct hizmetindeki Promosyon Kodlarının kullanımına ilişkin şartlar ve koşullar" (bundan böyle "Yandex Direct hizmetindeki Promosyon Kodları" olarak anılacaktır).

Reklam veren tarafından Yandex Direct Hizmetlerinin kullanımının kişisel verilerin işlenmesini içermesi durumunda, aşağıdaki belge Yandex Direct Hizmetlerinin kullanımı için de geçerli olacaktır: İnternette https://yandex.com/legal/direct_dpa adresinde yer alan "Yandex Direct Veri İşleme Anlaşması".

İnternette https://yandex.com.tr/legal/ord_terms_com adresinde bulunan "Reklam bilgilerinin Birleşik Çevrimiçi Reklamcılık Kaydına sunulmasına ilişkin Şartlar ve Koşullar" belgesi (bundan sonra "Veri raporlama şartları" olarak anılacaktır).

15. Yandex detayları:

Büyük Reklam Çözümleri Limited Şirketi

Konum: Halaskargazi Mah. Halaskargazi Cd. No:38-66/E İç Kapı No:215 Şişli/ İstanbul

geri bildirim formu https://yandex.com/support/direct/troubleshooting adresinde

Tarih: 24.05.2024

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/offer_direct/04032024

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/offer_direct/21022024

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/offer_direct/07112023