Reklam Gereklilikleri

Yandex.Direct tarafından sunulan reklamlar, her şeyden önce Yandex Reklamcılık Gerekliliklerine (https://yandex.com.tr/legal/general_adv_rules) uygun olmalıdır. Mevcut gereklilikler Akıllı bannere uygulanmayacaktır.

Açıklamalar ve hızlı bağlantılar hariç olmak üzere, bir Reklam aşağıdakilerden oluşmalıdır*:

1. "Mobil Uygulamalar için Reklamlar" ek işlevi yardımıyla oluşturulan Reklamlar hariç olmak üzere Reklamlar için:

  • başlık - boşluklar ve noktalama işaretleri dahil 56 karakterle sınırlıdır ve bir kelime (boşluk ile ayrılmamış karakterler) en fazla 22 karakter içerebilir. Teknik olarak mümkün olduğu ölçüde, bu tür bir reklama ek başlık eklenebilir - boşluklar ve noktalama işaretleri dahil 30 karakterle (nokta, virgül, tırnak (") iki nokta üst üste, noktalı virgül, ünlem işareti hariç) ve aşağıdakilerden 15 noktalama işaretiyle sınırlıdır: nokta, virgül, tırnak ("), iki nokta üst üste, noktalı virgül, ünlem işareti; ve bir kelime (boşlukla ayrılmamış karakterler) en fazla 22 karakter içerebilir. Yandex, ek başlığın görüntüleneceğini garanti etmez;
  • metin - boşluklar ve noktalama işaretleri dahil 81 karakterle (nokta, virgül, tırnak ("), iki nokta üst üste, noktalı virgül, ünlem işareti hariç) ve aşağıdakilerden 15 noktalama işaretiyle sınırlıdır: nokta, virgül, tırnak ("), iki nokta üst üste, noktalı virgül, ünlem işareti; ve bir kelime (boşlukla ayrılmamış karakterler) en fazla 23 karakter içerebilir;
  • URL linki ve/veya irtibat bilgileri;

2. "Mobil Uygulamalar için Reklamlar" ek işlevselliği yardımıyla oluşturulan Reklamlar için:

  • başlık (boşluklar ve noktalama işaretleri dahil 56 karakterle sınırlıdır) ve bir kelime (boşlukla ayrılmamış karakterler) en fazla 22 karakter içerebilir;
  • metin (boşluklar ve noktalama işaretleri dahil 75 karakterle sınırlıdır) ve bir kelime (boşlukla ayrılmamış karakterler) en fazla 23 karakter içerebilir;
  • URL linki ve/veya irtibat bilgileri;

Reklamın başlığı, hızlı bağlantılar ve açıklamalar ile metin dilbilgisi açısından doğru olmalı ve yazım hataları içermemelidir. Reklamın gösterileceği anahtar kelimeler veya reklamın yerleştirileceği katalog kategorileri, reklamın içeriğiyle eşleşmelidir.

Reklamdaki URL linki, içeriğiyle eşleşmeli ve düzgün çalışmalıdır. Etki alanı adı için IP adresi kullanamazsınız.

İrtibat bilgileri geçerli ve doğru olmalı, telefon bilgileri ilanda yer alan bilgilerden farklı olmamalıdır.

Başlık, metin, hızlı bağlantılar ve açıklamalar şunları içeremez:

  • Birkaç kelimenin ilk büyük harflerinden oluşan kısaltmalar (SSCB, BDT vb.) hariç, büyük harfler ve büyük harfli kelimelerdeki harfler arasında boşluklar;
  • telefon numarası, e-posta veya anlık mesajlaşma numarası;
  • HTML kodu

Farklı reklam kampanyaları aracılığıyla bile olsa çok sayıda aynı reklamı (aynı metinlere, URL'lere, anahtar kelimelere sahip reklamlar) yerleştirmeye çalışmak spam olarak kabul edilir. Bu reklamlar, reklam kampanyasının herhangi bir aşamasında reddedilecektir.

Reklam Sunma Kuralları (https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules), Reklamın açıklamalar ve/veya hızlı bağlantılarla birlikte görüntülenmesini öngörüyorsa, Reklam veren tarafından sağlanan bu tür açıklamalar ve/veya hızlı bağlantılar, müşteri web arayüzünde belirtilen teknik gerekliliklere uygun olmalıdır.

*Reklam Sunma Kuralları (https://yandex.com.tr/legal/direct_display_rules), reklamın bir parçası olarak reklam veren tarafından sağlanan bir grafik görüntü (bundan böyle "görüntü" olarak anılacaktır) içeren bir reklamın Gösteriminin gerçekleştirilmesine izin verdiğinde, Görüntü, istemci web arayüzünde belirtilen ilgili teknik gerekliliklere (yani boyut, dosya formatı vb.) ve aşağıdaki gerekliliklere uygun olmalıdır:

1. Görüntü okunaklı ve yüksek kalitede olmalı ve herhangi bir sıkıştırma bozunumları içermemelidir (daha düşük çözünürlüklü görüntülerden elde edilen yukarı örneklenmiş veya enterpolasyonlu görüntüler kabul edilmez).

2. Reklam görseli, reklam başlığına / metnine, bir reklam teklifi içeren web sayfası içeriğine karşılık gelmelidir. Reklam görseli, reklam mevzuatı, Yandex reklam gereklilikleri, özellikle reklam politikası gereklilikleri dahil olmak üzere mevcut geçerli mevzuatını karşılamalıdır.

3. The image should not contain:

  • kullanıcının kafasını karıştırabilecek kullanıcı arayüzü veya reklam platformları tasarımının grafik unsurları, yani kullanıcıyı tıklamaya teşvik eden unsurlar (örneğin: Bir videoyu açmaya yönelik "Oynat" düğmesi veya bir pencereyi kapatmaya yönelik "X" düğmesi, vb.) ancak istenen sonucu (videonun çalışması, pencerenin kapanması, vb.) vermeyen unsurlar;
  • Fitness, güzellik mağazaları, turizm ve diğer hizmetlerin reklamını yaparken insan vücudu üzerindeki kıyafet ve iç çamaşırlarının aşırı açık tasvirleri, müstehcen ve saldırgan görünümler;
  • sahte haberler ve diğer "sansasyonel" içeriklerle güçlü bir şekilde ilişkilendirilen görüntüler. Örneğin, öncesi ve sonrası resimleri, "eksik" çıplak vücut parçaları, cinsel içerikli pozlar vb;
  • mahrem fotoğraflar / mahrem eşyaların fotoğrafları.

4. Reklam veren Görüntülü link işlevini kullandığında, Görüntülü link burada belirtilen reklam metnine ilişkin tüm gereklilikleri karşılamalıdır.

Görüntülü linki gösterirken, "№", "#", "/" ve "%" dışında herhangi bir özel sembolün kullanılmasına izin verilmez. Boşluklar, tire işaretleri ve alt çizgiler otomatik olarak kısa çizgilerle değiştirilebilir. Görüntülü link, reklam metninin geri kalanıyla alakalı olmalıdır.

5. Aşağıdaki kurallar, Yandex.Direct aracılığıyla reklam materyallerinin yerleştirilmesi için de geçerlidir:

5.1. Genel olarak, Yandex, bu tür materyallerin yönlendirme içeren linkler içermesi durumunda (yani, kullanıcıyı otomatik olarak / istemsiz olarak İnternet'teki başka bir adrese yönlendiren) reklam materyallerinin yerleştirilmesini reddedebilir ("Yönlendirme"). Örneğin, aşağıdaki durumlarda Yönlendirmeye izin verilebilir (ancak, bu tür her durumda Yönlendirme sayısının üç ile sınırlı olması şartıyla):

(а) Kullanıcının reklamda yer alan linke tıklayarak ulaştığı web sitesi içindeki Yönlendirme (örneğin, kullanıcının msk.site.ru adresinden spb.site.ru adresine yönlendirilmesine izin verilir, ancak kullanıcının msk.site.ru adresinden msk.newsite.ru adresine yönlendirilmesi yasaktır);

(b) Etki alanı aynasına yönlendirme;

(c) Bağlantı protokolü değişikliği ile Yönlendirme (örneğin, http:// adresinden https:// adresine).

5.1.2. Reklam materyallerinin yerleştirilmesi amacıyla ADFOX ve UTM sayaçlarının kullanılması şiddetle tavsiye edilir. Yandex, diğer istatistiksel araçların Yandex.Direct ile teknik olarak entegre edilebileceğine veya edileceğine dair hiçbir garanti vermediği gibi, bu araçların doğru performans göstereceğine dair de hiçbir garanti vermez. Yandex, güvenlik veya diğer teknik nedenlerden dolayı harici istatistiksel araçların kullanımını yasaklama hakkını saklı tutar.

Lütfen unutmayın:

Büyük Reklam Çözümleri Limited Şirketi, reklam kampanyasının moderasyon sonrası aşamasında herhangi bir reklamı neden belirtmeksizin reddetme hakkını saklı tutar.

Tarih: 02.11.2023

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/15062020.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/06082019.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/15082017.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/21072017.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/18042016.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/29032016.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/28032016.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/09112015.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/10032014.

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules/10022014.