• Buradasın

    Fakülte var, öğrenci yok! 25'ten fazla üniversitede bu bölümü kimse tercih etmedi

  • Fen Bilgisi Öğretmenliği yine tercih edilmedi, Çevre ve Harita Mühendislikleri kontenjanları boş kaldı. 
    1
    27 Eylül
    ÜniAr, devlet üniversitelerinde toplam kontenjanı 400 üzerine olan bölümler arasında kayıt oranı en düşük programları açıkladı. 
    2
    27 Eylül
    Ağrı İbrahim Çeçen, Aksaray, Alanya Alaaddin Keykubat, Amasya, Bartın, Bayburt, Düzce, Ordu, Siirt, Sivas Cumhuriyet, Trabzon ve Uşak üniversitelerinin de aralarında bulunduğu 25’i aşkın üniversitede fen bilgisi öğretliğine henüz tek bir öğrenci bile yerleşmedi. 
    3
    27 Eylül
    Açıklanan verilere göre, 517 kontenjanı bulunan Çevre Mühendisliği programlarında 129 kontenjan boş kaldı ve doluluk oranı ancak %75'e ulaşabildi. 
    4
    27 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fen Bilgisi Öğretmenliği için bazı öneriler:
    • Eğitim Seçimi: Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programı, doğrudan fen bilimleri öğretmenliği yetiştirmek üzere tasarlanmıştır ve genellikle 4 yıllık bir lisans eğitimi sunar 23. Bu program, hem temel fen bilimleri konularını hem de pedagojik formasyon derslerini kapsar 3.
    • KPSS Hazırlığı: Eğitim fakültesi mezunları için KPSS-ÖABT (Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi) önemlidir 3. Bu süreçte sadece konu çalışmak değil, bol bol deneme sınavı çözmek ve müfredattaki detaylara hakim olmak önerilir 3.
    • Uygulamalı Deneyim: Bilimle ilgili stajlar, gönüllü çalışmalar ve araştırma projeleri, uygulamalı deneyim kazanmanıza yardımcı olabilir 5.
    • Mesleki Gelişim: Mesleki gelişim kurslarına katılmak, atölye çalışmalarına ve web seminerlerine katılmak, ileri düzey dereceler veya sertifikalar almak kariyerinizi destekleyebilir 5.
    • Güncel Kalmak: Bilimsel yayınları takip etmek, yeni araştırmaları ve bilimsel gelişmeleri öğrenmek derslerinizi daha ilgi çekici hale getirebilir 35.
    5 kaynak
    ÜniAr'ın diğer açıkladığı veriler hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 2024 YKS yerleştirme sonuçlarına göre bazı genel doluluk oranları şu şekildedir:
    • Devlet üniversiteleri: Örgün yükseköğretim programlarında kontenjanların %98,8'i doldu 3.
    • Vakıf yükseköğretim kurumları: Genel kontenjanların %91,14'ü doldu 4.
    • Ön lisans programları: Devlet üniversitelerinde kontenjanların tamamı doldu 34.
    • Başarı sırası barajı olan programlar: Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık ve Hukuk programlarının devlet üniversitelerindeki kontenjanları tamamen doldu 4.
    • Mühendislik programları: Genel kontenjanların doluluk oranı %97'yi aştı 4.
    • Öğretmenlik programları: Genel kontenjanların doluluk oranı %95 olarak gerçekleşti 4.
    5 kaynak
    Çevre Mühendisliği kontenjanlarının boş kalmasının birkaç nedeni olabilir:
    • İstihdam olanakları: Uzmanlar, bu alanlardaki istihdam olanaklarının belirsizliğini ve mezunların özel sektörde ve kamuda yeterli karşılığı bulamamasını bu durumun nedenleri arasında gösteriyor 1.
    • Öğrenci tercihleri: Son yıllarda iklim krizine karşı çevre çalışmalarına verilen ağırlığa rağmen, öğrencilerin Çevre Mühendisliği bölümünü tercih etmemesi de kontenjanları boş bırakan faktörler arasında yer alıyor 23.
    Ek yerleştirme tercihleri 30 Eylül 2025 tarihine kadar devam edecek 24.
    5 kaynak
    2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) yerleştirme sonuçlarına göre, devlet üniversitelerinde toplam kontenjanların %99'u doldu 234.
    Bazı devlet üniversitelerinde doluluk oranları:
    • Boğaziçi Üniversitesi: %100 1.
    • İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü: %100 15.
    • Kafkas Üniversitesi: %100 15.
    • Yıldız Teknik Üniversitesi: %100 1.
    • Gazi Üniversitesi: %100 1.
    Ön lisans kontenjanlarının tamamı doldu 234.
    5 kaynak
    Fen Bilgisi Öğretmenliğinin tercih edilmemesinin bazı nedenleri:
    • Atama sayılarının azlığı ve atama koşullarının zorluğu 2.
    • Alternatif kariyer seçeneklerinin cazibesi 2.
    • Öğretmenlik mesleğinin ekonomik boyutuyla ilgili olumsuz algılar 2.
    • Müfredatın zorluğu 2.
    • Gelecek kaygısı 2. Eğitim fakültesini bitirdikten sonra öğretmen olarak devlet okullarında iş bulmanın zorlaşması 2.
    Ayrıca, 2025 YKS sonuçlarına göre, Türkiye genelinde açılan 1135 kontenjanın 678’i boş kalmıştır 4.
    5 kaynak