• Sosyal medyada milyonlarca kişinin aktif olarak kullandığı X (eski adıyla Twitter), 22 Mayıs 2025 akşam saatlerinde dünya genelinde erişim sorunuyla karşı karşıya kaldı. 
    1
    22 Mayıs
    X’e erişim sağlamak isteyen birçok kullanıcı, uygulamanın ana sayfasına ulaşamadı ya da “Bir şeyler ters gitti” uyarısıyla karşılaştı. 
    2
    22 Mayıs
    Kullanıcılar, platforma erişimde yavaşlık, ana sayfanın yüklenmemesi ve gönderilerin görünmemesi gibi problemlerle karşılaştı. 
    3
    22 Mayıs
    X uygulamasında yaşanan soruna ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı. 
    4
    22 Mayıs
    Anlık paylaşımlarla yaşanan kesintiyi dile getiren kullanıcılar, uygulamaya hem mobil cihazlardan hem de web üzerinden ulaşamadıklarını ifade etti. 
    5
    22 Mayıs

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Downdetector, kullanıcıların yaşadıkları sorunları raporlamasıyla çalışır 23.
    Platform, şu şekilde işler:
    • Kullanıcı raporları 3. Kullanıcılar, yaşadıkları sorunu Downdetector'a bildirdiğinde, platform bu raporları analiz eder 34.
    • Kesinti tespiti 3. Belirgin bir artış olduğunda, Downdetector bir kesinti olup olmadığını belirler 34.
    • Kullanıcılarla paylaşım 3. Grafikler ve haritalar aracılığıyla bu kesintinin detayları kullanıcılarla paylaşılır 34.
    Downdetector'un çalışma şekli şu şekilde özetlenebilir:
    • Kendi web sitesi, sosyal medya platformları ve diğer kaynaklar üzerinden sinyalleri izleme ve analiz etme 1.
    • Kullanıcıların sorun raporlarını toplama, işleme ve birleştirme 1.
    • Olayların ve servis kesintilerinin otomatik tespiti 1.
    Downdetector, aynı zamanda izlenen bir şirket ya da servis ile ilgili olarak sıra dışı hacimdeki kullanıcının sorunlarının olup olmadığını belirlemek için web genelindeki diğer önemli göstergelere de bakar 1.
    Downdetector'un çalışma şekli hakkında daha fazla bilgi edinmek için Ookla'nın "How Downdetector Helps Fix Outages" başlıklı makalesi incelenebilir 3.
    5 kaynak
    Sosyal medya kesintilerini raporlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Hedef Belirleme: Raporun amacını ve hedef kitleyi belirlemek önemlidir 12.
    2. Veri Toplama: Sosyal medya platformlarından veri toplamak için Hootsuite, Sprout Social, Facebook Analytics, Google Analytics gibi araçlar kullanılabilir 14.
    3. Temel Ölçümler: Erişim, etkileşim, dönüşüm oranları ve takipçi büyümesi gibi temel ölçümler analiz edilmelidir 24.
    4. Görselleştirme: Verileri grafikler ve çizelgeler ile görselleştirmek, raporlamayı daha etkili hale getirir 12.
    5. Analiz ve Yorumlama: Toplanan veriler incelenerek eğilimler, kalıplar ve iyileştirilecek alanlar belirlenmelidir 24.
    6. Öneriler ve Eylem Planı: Raporun sonunda, tespit edilen sorunlara yönelik uygulanabilir öneriler sunulmalıdır 24.
    Raporun ilk bölümüne yönetici özeti eklenerek, performans ve önemli bulgulara genel bir bakış sağlanabilir 2. Raporun sıklığı, kurumun ihtiyaçlarına ve hedeflerine bağlı olarak haftalık, aylık, üç aylık veya yıllık olabilir 2.
    5 kaynak
    X (Twitter) erişim sorunlarının birkaç olası nedeni:
    • Uygulama veya platform çökmesi 15.
    • Erişim kısıtlamaları 14. Türkiye'de sosyal medya platformlarına sık sık erişim kısıtlamaları getirilmektedir 1.
    • İnternet bağlantısı sorunları 13.
    • Giriş bilgilerinin yanlış yazılması 1.
    • Uygulamanın güncel sürümde olmaması 13.
    • Önbellek sorunları 1.
    • DNS ayarlarının yanlış olması 3.
    Erişim sorununun nedenini kesin olarak belirlemek için X'in resmi durum sayfası kontrol edilebilir 3.
    5 kaynak