• Uzmanlar, uçak kazalarında hayatta kalma şansını artırabilecek koltukları ortaya koydu. 
    1
    14 Haziran
    Arka orta koltuklar en güvenli koltuk sırası olarak belirlendi. 
    2
    14 Haziran
    Time dergisi, 2015 yılında Federal Havacılık İdaresi (FAA) verilerini analiz ederek, uçağın arka üçte birlik kısmında oturan yolcuların ölüm oranının diğer bölgelere göre daha düşük olduğunu ortaya koydu. 
    3
    14 Haziran

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kanat hizası koltukların orta riskli olarak görülmesinin birkaç nedeni vardır:
    • Yakıt tanklarına yakınlık: Bu koltuklar, yakıt tanklarının bulunduğu bölgede yer aldığı için yangın veya patlama durumlarında daha fazla tehlike taşıyabilir 124.
    • Sarsıntı riski: Kanat hizası, uçağın tam ortasında yer aldığı için daha fazla sarsıntı hissedilebilir 2.
    Ancak, bu koltukların avantajlı olup olmadığı, yaşanacak kazanın türüne ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir 34.
    5 kaynak
    Uçak koltuklarında riski etkileyen bazı faktörler şunlardır:
    • Koltuk konumu: Uçağın arka kısmındaki koltuklarda oturanların hayatta kalma şansı, ön kısımdakilere göre daha yüksektir 125.
    • Acil çıkışlara yakınlık: Acil çıkışların yakınında oturmak, tahliye şansını artırabilir 23.
    • Kanatlara yakınlık: Kanatların bulunduğu gövde kısmı, uçağın en güçlü kısmıdır ve bu bölgedeki koltuklar yapısal olarak daha güçlendirilmiş olabilir 12.
    • Kaza dinamikleri: Her kazanın kendine özgü dinamikleri vardır ve bu, koltuk konumunun etkisini belirler 23.
    Ancak, koltuk konumunun riski ne kadar etkilediği konusunda uzmanlar arasında kesin bir görüş birliği yoktur 35.
    Uçak yolculuğu sırasında güvenliği artırmak için, uçuş boyunca emniyet kemerinin bağlı tutulması önerilir 13.
    5 kaynak
    Uçak koltuğu seçerken dikkat edilmesi gerekenler:
    • Bacak mesafesi: Ekstra diz mesafeli koltuklar ve acil çıkış sırası, daha geniş alan sunar 14.
    • Gürültü: Uçağın kanatlarının yanındaki koltuklar, diğer yerlere kıyasla daha gürültülü olabilir 3.
    • Tuvalet kullanımı: Sık tuvalete gidilmesi gerekiyorsa, koridor kenarındaki koltuklar tercih edilebilir 34.
    • Hızlı iniş ve biniş: Ön sıralar, hızlıca yerinize oturmanızı ve uçaktan inmenizi sağlar 34.
    • Acil durum: Acil çıkış koltuklarında, tahliye sırasında yardımcı olunabilmesi için belirli fiziksel özellikler aranır 15.
    Koltuk seçimi, genellikle uçuş sınıfına ve hava yoluna göre değişiklik gösterir; ekonomik sınıf yolcular için ekstra ücret gerekebilir 4.
    5 kaynak
    Arka orta sıranın en güvenli bölge olarak kabul edilmesinin birkaç nedeni vardır:
    • Hayatta kalma oranı: 1985-2000 yılları arasındaki 17 büyük uçak kazasını inceleyen bir araştırmaya göre, arka orta koltukta oturan yolcuların ölüm oranı %28'dir 35.
    • Darbelere karşı koruma: Bu koltuklar, iki kişi arasında kaldıkları için darbelere karşı daha korunaklı olabilir 4.
    • Tahliye avantajı: Uçaklar çoğunlukla burun üstü düştüğü için kuyruk kısmı daha sağlam kalabilir, bu da arkadaki yolcuların kurtulma ihtimalini artırır 5.
    Ancak, uçak kazalarının her biri farklı olduğu için, tek bir "en güvenli koltuk"tan bahsetmek mümkün değildir 34.
    Koltuğun güvenli olmasının yanı sıra, acil bir durumda kabin ekibinin talimatlarına uymak, en yakın çıkış kapısını tespit etmek ve kemerleri her zaman bağlı tutmak da hayati önem taşır 14.
    5 kaynak
    En ön kısımdaki koltukların daha riskli olmasının nedeni, yapılan araştırmalara göre bu koltuklarda oturan yolcuların kaza sırasında yara almadan kurtulma ihtimalinin %49 olması olarak belirtilmektedir 1.
    Ayrıca, ön sıralar genellikle yemek servisinin ve kapıya yakınlığın getirdiği avantajlarla tercih edilse de, bu bölgelerin uçağın en az güvenli bölümleri arasında yer aldığı ifade edilmektedir 1.
    Uçak kazalarındaki hayatta kalma oranı, tek bir faktöre bağlı değildir ve her kazanın kendine özgü koşulları vardır 5.
    5 kaynak