• Buradasın

    Türkiye'nin Mühendis Kızları Projesine Başvurular Başladı

  • Kadınların mühendislik alanında eşit koşullarda yer almasını sağlamak ve nitelikli kadın istihdamını artırmak amacıyla 10 yıldır sürdürülen Türkiye'nin Mühendis Kızları (TMK) projesinde yeni dönem başvuruları başladı. 
    1
    22 Eylül
    Limak Vakfı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı iş birliği ile yürütülen projeye bu yıl 17 Eylül-8 Ekim 2025 tarihleri arasında başvuru yapılabilecek. 
    2
    22 Eylül
    Program, University Ranking by Academic Performance (URAP) 2024-2025 Dünya Alan Sıralaması'nda mühendislik alanında Türkiye'den listeye giren üniversitelerin mühendislik fakültelerinde eğitim alan veya alacak olan kadın öğrencileri kapsıyor. 
    3
    22 Eylül
    Bilgisayar, çevre, elektrik-elektronik, inşaat, endüstri, kimya ve makine mühendisliği bölümlerinin 1'inci, 2'nci ve 3'üncü sınıfında öğrenim gören veya görecek adayları kapsayan programa başvurular, 8 Ekim'e kadar sürecek. 
    4
    22 Eylül
    Kapsayıcı bir sosyal fayda modeli oluşturan TMK projesi, burs imkânı ile birlikte mühendislik fakültesindeki eğitim boyunca kişisel ve mesleki gelişime katkıda bulunacak sertifika programı, online İngilizce dil eğitimi, mentörlük ve koçluk desteği, staj ve istihdam imkânı gibi fırsatlar sunuyor. 
    5
    22 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    URAP (University Ranking by Academic Performance) sıralamasının mühendislik alanında önemli olmasının bazı nedenleri:
    • Akademik başarıların değerlendirilmesi 23. URAP sıralaması, üniversitelerin makale sayısı, toplam bilimsel dokümanları, atıfları ve uluslararası iş birliklerini temel alarak oluşturulur 23. Bu, mühendislik bölümlerinin uluslararası alandaki performansını objektif bir şekilde değerlendirmeye yardımcı olur.
    • Öğrenci ve akademisyenlere rehberlik 5. URAP sıralaması, mühendislik eğitimi almak veya akademik kariyer yapmak isteyen kişiler için hangi üniversitelerin daha güçlü olduğunu gösterir 5.
    • Kaynakların etkin kullanımı 5. Üniversitelerin mühendislik bölümlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek kaynakların daha etkili bir şekilde tahsis edilmesine katkı sağlar 5.
    5 kaynak
    Türkiye'nin Mühendis Kızları (TMK) projesinde staj ve istihdam imkanları şu şekilde değerlendirilmektedir:
    • Staj: Proje kapsamında yer alan öğrenciler, Limak Grubu ve diğer kuruluşlarda staj yapma imkanına sahiptir 23. Ayrıca, özel sektör kurumlarıyla yapılan anlaşmalar sayesinde TMK öğrencilerine eğitim, staj ve istihdam konularında ayrıcalıklar sağlanmaktadır 2.
    • İstihdam: Projeden mezun olan öğrenciler, proje paydaşı olan firma ve sektördeki farklı kuruluşlarda istihdam edilme fırsatı bulabilmektedir 13.
    TMK projesi, 2025 yılı için 17 Eylül - 8 Ekim tarihleri arasında başvuru kabul etmektedir 5.
    5 kaynak
    Türkiye'nin Mühendis Kızları (TMK) projesinde mentörlük ve koçluk desteği şu şekilde sağlanmaktadır:
    • Mentörlük: 1. sınıf öğrencileri TMK mezunlarından, 2. ve 3. sınıf öğrencileri Limak Grubu ve sektörün önde gelen şirketlerinde çalışan tecrübeli kadın mühendislerden mentörlük desteği almaktadır 1.
    • Koçluk: 4. sınıf öğrencileri kariyer yönlendirmeleri konusunda EMCC Türkiye’den koçluk desteği almaktadır 1.
    Ayrıca, Global Engineer Girls (TMK) Üniversite Programı kapsamında, EMCC Türkiye 2024-2025 döneminde, Türkiye’nin farklı illerindeki üniversitelerin mühendislik fakültelerinde okuyan, dönem sonunda mezun olacak 4. sınıf öğrencilerine koçluk desteği vermektedir 2. Koçluk görüşmeleri, Skype veya Meet gibi online platformlar üzerinden, ocak-haziran ayları arasında 6 seanslık yapılandırılmış kariyer koçluğu görüşmeleri şeklinde yapılmaktadır 2.
    Koçluk desteği, dünyanın en saygın koçluk platformu olan AC (Association for Coaching) Türkiye'nin Gelecek için Koçluk programı üzerinden sağlanmaktadır 4.
    5 kaynak
    Türkiye'nin Mühendis Kızları Projesi, 2015 yılında Limak Vakfı tarafından başlatılmıştır 235.
    Projenin başlatılma amacı, kadınların mühendislik alanında daha fazla yer almasını sağlayarak Türkiye'nin ekonomik ve sosyal güçlenmesine katkıda bulunmaktır 135.
    Proje, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Türkiye Ofisi (UNDP) iş birliğiyle yürütülmektedir 12.
    İlk fazı 31 Aralık 2021'de tamamlanan projenin ikinci fazı ise Ocak 2022'de başlamıştır 1.
    5 kaynak
    Online İngilizce dil eğitiminin sunduğu bazı avantajlar:
    • Zaman ve mekan esnekliği 125. Öğrenci, derslere istediği zaman ve yerden katılabilir 125.
    • Kendi hızında öğrenme 245. Öğrenci, konuları tekrar tekrar gözden geçirebilir ve zorlandığı alanlara daha fazla odaklanabilir 245.
    • Uygun fiyat 125. Fiziksel bir sınıfa ihtiyaç duyulmadığı için online kurslar genellikle daha ekonomiktir 125.
    • Gelişmiş teknolojik araçlar 124. Video dersler, interaktif alıştırmalar ve yapay zeka destekli telaffuz geliştirme araçları gibi birçok teknolojik araç sunar 124.
    • Küresel eğitmenlere erişim 125. Dünyanın dört bir yanındaki profesyonel eğitmenlerle çalışma imkanı sağlar 125.
    • Kişiselleştirilmiş eğitim 135. Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre özel eğitim programları ve bire bir dersler sunulabilir 135.
    5 kaynak