• Buradasın

    Türkiye'nin 11. kara yolu ekolojik köprüsünün yıl sonunda tamamlanması hedefleniyor - Ankara Haberleri

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Trabzon’da yapımı devam eden çevre dostu ekolojik köprünün 250 metre uzunluğunda ve 8 metre genişliğinde olacağını açıkladı. 
    1
    7 saat önce
    Bakan Uraloğlu, söz konusu köprünün Türkiye'nin 11'inci kara yolu ekolojik köprüsü olacağını belirterek, Karadeniz Sahil Yolu üzerine inşa edilen çevreci geçiş yapısının, yalnızca bir köprü değil; aynı zamanda yeni bir yaşam köprüsü olacağını vurguladı. 
    2
    6 saat önce
    Uraloğlu, ayrıca 250 metresi köprü üzerinde olmak üzere, toplam 347 metre uzunluğunda bisiklet yolu ve 250 metresi köprü üstünde, 32 metresi ise tabii zemin üstünde olmak üzere, toplam 282 metre uzunluğunda yürüyüş yolu inşa edileceğini aktardı. 
    3
    6 saat önce
    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ganita ve Pazarkapı arasında yapımı devam eden çevre dostu ekolojik köprüyü, 2025 yılı sonunda tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi. 
    4
    6 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Trabzon'daki diğer çevre dostu projelerden bazıları şunlardır:
    • Yeşil Dönüşüm ve İklim Farkındalığı Programı 2. Trabzon'da sürdürülebilir şehircilik anlayışını güçlendirmeyi amaçlayan bu program kapsamında, enerji verimliliği, atık yönetimi ve yeşil alanların artırılması gibi adımlar atılmaktadır 2.
    • Yaratıcı Eller, Temiz Denizler Etkinliği 3. Arsin sahilinde düzenlenen bu etkinlik, sahil temizliği ve geri dönüşüm atölyesini içermektedir 3. Çocuklar ve gençler, denizden topladıkları atıklarla çevre dostu oyuncaklar ve maket şehirler tasarlamıştır 3.
    • Sıfır Atık Projesi 5. Ortahisar Belediyesi tarafından düzenlenen bu eğitimle, sıfır atık yönetimi konusunda farkındalık artırılmış ve kurumlar için sıfır atık temsilcileri belirlenmiştir 5.
    Trabzon Büyükşehir Belediyesi, ayrıca "Sivil Katılım Stratejisi ve Eylem Planı" ile turizm, şehir planlama, altyapı, çevre, doğa koruma ve iklim değişikliği alanlarında da çevre dostu projeler yürütmektedir 14.
    5 kaynak
    Ekolojik köprülerin tasarımı, kullanılacak canlı türüne, alışkanlıklarına ve hareket biçimine göre değişir 3. İşte bazı tasarım unsurları:
    • Genişlik ve uzunluk: Köprü, en büyük hayvanları barındıracak kadar geniş ve güvenli geçişe izin verecek kadar uzun olmalıdır 5.
    • Malzeme: İnşaatta kullanılan malzemeler dayanıklı, vahşi yaşam için güvenli ve çevreye uyumlu olmalıdır 5.
    • Yüzey dokusu: Yüzey, hayvanlar için çekiş sağlamak üzere dokulu olmalıdır 5.
    • Bitki örtüsü: Yaban hayatı için yaşam alanı ve yiyecek sağlamak, ayrıca estetiği iyileştirmek amacıyla köprünün üzerine ve çevresine bitki örtüsü dikilmelidir 5.
    • Ekolojik uygunluk: Köprü tasarımı, suyun kalitesini bozmamalı veya balıklara itici gelmemelidir 2.
    Ekolojik köprülerin tasarımında zooloji, peyzaj mimarlığı ve mühendislik disiplinlerinin ortak çalışması gereklidir 3.
    5 kaynak
    2025 yılında tamamlanması planlanan bazı ulaşım projeleri:
    • Metro Hatları:
      • Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metrosu: Mayıs 2025'te tamamlanması planlanıyor 1.
      • Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli Metrosu: Haziran 2025'te hizmete açılması öngörülüyor 1.
      • Pendik Merkez – Kaynarca – Fevzi Çakmak Metrosu: Haziran 2025'te tamamlanması hedefleniyor 1.
      • Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu 2. Etabı: 2025 yılı içerisinde hizmete açılacak 2.
    • Hızlı Tren Hatları:
      • 2028 yılına kadar 3.920 kilometrelik hızlı tren hattının tamamlanması planlanıyor 23.
    • Diğer Projeler:
      • Trabzon Ekolojik Köprüsü: 2025 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor 4.
    5 kaynak
    Ekolojik köprülerin çevreye olumlu etkileri:
    • Biyolojik çeşitliliği korur 12. Habitat parçalanmasını önleyerek hayvanların güvenli geçişini sağlar ve ekosistem sürekliliğini destekler 12.
    • Trafik kazalarını azaltır 12. Yaban hayvanlarıyla araç çarpışmalarını önemli ölçüde düşürür 12.
    • Sürdürülebilirliği artırır 4. İnsan faaliyetleri nedeniyle bozulan doğa-insan dengesini yeniden kurar 4.
    Olumsuz etkileri:
    • Maliyetli ve zaman alıcı 3. Ekolojik köprülerin yer seçimi ve inşası maliyetli ve uzun sürebilir 3.
    • Etkinliği, doğru yere kurulmasına bağlıdır 3. Yanlış konumlandırma, beklenen faydaları sağlamayabilir 3.
    5 kaynak
    Karadeniz Sahil Yolu'ndaki diğer önemli projeler arasında şunlar bulunmaktadır:
    • Kanuni Bulvarı: Trabzon'da devam eden ve Türkiye'nin en maliyetli şehir içi yollarından biri olarak gösterilen 28 km uzunluğundaki proje 5. Proje kapsamında 17 tünel, 31 çift köprü, 24 tek köprü bulunmaktadır 5.
    • Yıldızlı Kavşağı: Karadeniz Sahil Yolu üzerinde yer alan ve Kanuni Bulvarı'nın başlangıç noktası olan kavşak 5.
    Ayrıca, Karadeniz Sahil Yolu projesi kapsamında Samsun'dan Sarp Sınır Kapısı'na kadar uzanan yolda çeşitli ihalelerle farklı kesimler inşa edilmiştir 14. Bu ihaleleri üstlenen bazı şirketler şunlardır:
    • Makyol İnşaat 4;
    • Polat İnşaat 4;
    • Tekfen İnşaat 4;
    • Kolin İnşaat 4;
    • Limak İnşaat 4.
    5 kaynak