• Buradasın

    Bakan Tekin, İlçe Milli Eğitim Müdürleri ile Toplantı Düzenledi

  • Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Erzurum Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü nde, ilçe milli eğitim müdürleriyle düzenlenen toplantıya katıldı. 
    1
    7 Ekim
    Tekin, Özel Öğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlı diğer kurumlarla beraber 100 binin üzerinde kurumların muhatapları olduğunu bildirdi. 
    2
    7 Ekim
    Toplantıya Erzurum Valisi Mustafa Çiftçi, AK Parti İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu ve İl Milli Eğitim Müdürü Süleyman Ekici'nin yanı sıra 300'ü aşkın ilçe milli eğitim müdürü katıldı. 
    3
    7 Ekim

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AK Parti İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu'nun eğitim alanındaki bazı çalışmaları şunlardır:
    • YÖK Ziyareti: Küçükoğlu, Erzurum milletvekilleri ve Erzurum Teknik Üniversitesi rektörüyle birlikte Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar'ı ziyaret ederek, Erzurum'un eğitim potansiyelini ve üniversitelerin akademik projelerini görüştü 2.
    • İlköğretim Haftası Etkinliği: Küçükoğlu, 2025-2026 eğitim öğretim yılı için Şehit Murat Ellik İlköğretim Okulu'ndaki açılış programına katılarak yeni eğitim yılının hayırlı olmasını diledi 3.
    • Eğitim Yatırımları: 2025 yılı için Erzurum'da 300 yataklı bir öğretmenevi, kış sporları temalı bir spor lisesi ve diğer eğitim tesislerinin inşa edilmesi için çalışmalar yapıldığını belirtti 5.
    Küçükoğlu, AK Parti'nin iktidara geldiği 21 yıl içinde Erzurum'a 4 bin yeni derslik kazandırıldığını ve eğitimde çağ atlandığını da ifade etti 4.
    5 kaynak
    Erzurum Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü'nün faaliyetleri şunlardır:
    • Mesleki gelişim kursları: Öğretmenler, sağlık çalışanları, sosyal hizmet uzmanları ve diğer meslek gruplarındaki profesyoneller için çeşitli eğitim programları sunar 23.
    • Seminerler ve atölye çalışmaları: Katılımcıların bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik kurslar düzenler 23.
    • Yenilikçi eğitim yöntemleri: Eğitimde yenilikçi yöntemler ve teknolojiler kullanarak öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirmeyi amaçlar 2.
    • Diğer kamu kurumlarına destek: Talep edilmesi halinde diğer kamu kurumlarının eğitim faaliyetlerine hizmet eder 4.
    Enstitü, 1982 yılında kurulmuştur 2.
    5 kaynak
    Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü'nün bazı görevleri:
    • Özel öğretim kurumlarının açılması ve denetlenmesi 145.
    • Yurt, pansiyon ve benzeri kurumların açılış, devir, nakil ve kapatma esaslarının belirlenmesi 145.
    • 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ile Bakanlığa verilen görevlerin yerine getirilmesi 145.
    • Özel öğretime yönelik ihtiyaç ve beklentilerin karşılanması için araştırma, planlama ve geliştirme çalışmalarının koordine edilmesi 23.
    • Özel öğretim kurumlarındaki örnek uygulamaların yaygınlaştırılması 23.
    • Eğitim ve öğretim programları ile ilgili mevzuat çalışmaları 23.
    • Özel öğretim kurumları ile ilgili yeni eğitim yaklaşımlarının planlanması ve yürütülmesi 23.
    • Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi 23.
    • Özel öğretim kurumları modüllerinin bilgi işlem veri tabanı ve bilgisayar ağ ortamının yürütülmesi 23.
    5 kaynak
    Yusuf Tekin'in bazı eğitim politikaları:
    • Mesleki ve teknik eğitim: "Herkesin bir mesleği olmalı" anlayışıyla öğrencileri hayata ve istihdama hazırlamak, mesleki ve teknik eğitimi güçlendirmek 2. Bu kapsamda yeni modeller (sektör içi ve sektöre entegre okul modelleri) geliştirmek 2.
    • Yeni müfredat: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif ilgi ve yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemek 14.
    • Aile yılı teması: 2025-2026 eğitim öğretim yılında tüm etkinliklerde ailenin korunması ve güçlendirilmesine odaklanmak 4.
    • Zilsiz okul uygulaması: Uygun okullarda öğrencilerin zaman yönetimi ve sorumluluk bilincini geliştirmek amacıyla bu uygulamaya geçmek 14.
    • Dijital bağımlılık ve cep telefonu kullanımı: Sınıflarda cep telefonu kullanımını yasaklamak ve öğretmenlerin de bu kurala uymasını sağlamak 14.
    • Yardımcı kaynak ve özel şube uygulamaları: Bakanlıkça ücretsiz dağıtılan kitaplar dışındaki materyallerin okullarda kullanılmasını engellemek ve ayrıştırıcı özel sınıf uygulamalarına son vermek 4.
    5 kaynak
    İlçe milli eğitim müdürlerinin bazı sorumlulukları şunlardır:
    • Uygulama sürecinin planlanması ve koordinasyonu 1. İlçe milli eğitim müdürleri, Harezmi Eğitim Modeli gibi uygulamaların planlanması, koordinasyonu, izlenmesi ve raporlanması aşamalarında aktif rol alır 1.
    • Okul ve öğretmen bilgilerinin takibi 1. Uygulama kapsamındaki okul, öğretmen ve öğrenci bilgilerinin güncel tutulmasını sağlar 1.
    • Saha ziyaretleri 1. Aylık planlama doğrultusunda okullara saha ziyaretleri gerçekleştirir 1.
    • Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi 1. Uygulayıcı öğretmenlerin eğitim ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara yönelik hizmet içi eğitim planlaması yapar 1.
    • İşbirliği ve rehberlik 1. Uygulama okullarına rehberlik eder, Ar-Ge ve kurumlar arası iş birliği süreçlerine destek verir 1.
    • Raporlama ve iletişim 1. Harezmi Eğitim Modeli uygulama süreci hakkında düzenli raporlama yapar ve ilgili okul ve kurumlarla iletişim kurar 1.
    5 kaynak