• İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG), Mayıs ayı yolcu ve trafik verilerine göre, ‘Major Havalimanları’ arasında Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı oldu. 
    1
    7 Temmuz
    ISG, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,9 oranında büyüme kaydederek, mayıs ayında yaklaşık 3,94 milyon yolcuya hizmet verdi. 
    2
    7 Temmuz
    Avrupa Devlerini Geride Bıraktı ACI Europe verilerine göre, Sabiha Gökçen Havalimanı büyüme oranında Roma Fiumicino (%4,1), Barcelona El Prat (%3,6) ve Münih Havalimanı’nı (%3,2) geride bıraktı. 
    3
    7 Temmuz
    Yepyeni başarılara doğru yola çıkarken rotasında Sabiha Gökçen’e yer veren tüm misafirlerimize gönülden teşekkür ederiz” denildi. 
    4
    7 Temmuz
    Avrupa Havalimanları Konseyi (ACI) Mayıs 2025 Hava Trafik Raporu’na göre, yolcu sayısına göre 2025 ilk 5 ayda Avrupa’da 9’ncu sırada yer aldı. 
    5
    7 Temmuz

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Avrupa'daki diğer büyük havalimanları şunlardır:
    • Paris Charles de Gaulle Havalimanı 12. Fransa'da yer alır ve 32,37 km²'lik alanıyla Avrupa'nın en büyük havalimanıdır 12.
    • Amsterdam Schiphol Havalimanı 12. Hollanda'da bulunur ve 6,887 dönümlük bir alana sahiptir 1.
    • Frankfurt Havalimanı 12. Almanya'da yer alır ve 2.300 hektarlık bir alana sahiptir 1.
    • Barselona-El Prat Josep Tarradellas Havalimanı 2. İspanya'da bulunur ve 20.000 metrekareden fazla perakende alanı ile dikkat çeker 2.
    • Leonardo da Vinci-Fiumicino Havalimanı 12. İtalya'da yer alır ve 16 km²'lik bir alana sahiptir 1.
    5 kaynak
    Sabiha Gökçen Havalimanı'nın gelecek projeleri arasında şunlar yer almaktadır:
    • Yeni destinasyonlar: 2025 yılında Asya, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Avrupa'da yeni uçuş hatları açılarak küresel bağlantıların artırılması planlanmaktadır 45.
    • Dijitalleşme: Operasyonel verimliliği artırmak için dijital altyapının güçlendirilmesi hedeflenmektedir 45.
    • T1 terminalinin devreye alınması: Bu terminalin açılmasıyla yolculara daha geniş ve konforlu alanlar sunulması amaçlanmaktadır 245.
    • Ticari alanların yeniden konumlandırılması: Yolcu deneyimini iyileştirmek için ticari alanların yeniden düzenlenmesi planlanmaktadır 45.
    • Yeni pist ve apron projeleri: İkinci pist projesi devam etmekte olup, 2023 yılında faaliyete geçmesi beklenmektedir 1. Ayrıca, ilave apron projeleri ile uçak park kapasitesinin artırılması hedeflenmektedir 1.
    Bu projeler, havalimanının yolcu kapasitesini artırmayı ve uluslararası alandaki rekabet gücünü güçlendirmeyi hedeflemektedir 45.
    5 kaynak
    İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, 8 Ocak 2001 tarihinde açılmıştır 135.
    Havalimanının tarihçesi:
    • 1998: Havalimanının temeli Şubat ayında atılmıştır 14.
    • 2001: Ocak ayında inşaat tamamlanmıştır 14.
    • 2008: Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB), havalimanının işletme hakkını 20 yıllık bir süreyle devralmıştır 24.
    • 2009: Yeni uluslararası terminal binası hizmete girmiştir 3.
    • 2023: İkinci pist açılmış ve ilk pistin bakıma alınması planlanmıştır 1.
    Havalimanı, adını dünyanın ilk kadın savaş pilotu ve Türkiye'nin ilk kadın pilotu olan Sabiha Gökçen'den almıştır 14.
    5 kaynak
    Havalimanı işletmeciliği, çeşitli süreçlerin koordinasyonunu ve yönetimini içerir. Başlıca alanlar:
    • Finans ve yönetim: Bütçe ve gelir yönetimi, imtiyaz yönetimi, finansal kiralamalar gibi finansal süreçleri kapsar 5.
    • Pazarlama ve hava servisleri: İşletmenin pazarlama faaliyetleri ve hava servisleriyle ilgili işleri içerir 5.
    • Operasyonlar, sürdürülebilirlik, güvenlik ve emniyet: Yolcu ve uçak güvenliği, bakım, acil durum prosedürleri gibi konuları kapsar 35.
    • Planlama ve tasarım: Sermaye iyileştirmeye yönelik projeler, hava sahası tasarımları ve çevre yönetimi gibi alanları içerir 5.
    Havalimanı yönetim yazılımı bu süreçlerde önemli bir rol oynar ve yolcu işleme, bagaj yönetimi, uçuş bilgileri dağıtımı gibi operasyonları optimize eder 1.
    Havalimanı işletmecisi, terminal, pist, hangar ve apron gibi temel hizmet birimlerinin işletilmesinden sorumludur 4. Ayrıca, havalimanında verilen hizmetleri koordine eder ve çeşitli dış hizmetleri (güvenlik, sağlık, gümrük) denetler 45.
    5 kaynak
    Hava trafiği, aşağıdaki bileşenler ve süreçler aracılığıyla yönetilir:
    • Hava Trafik Kontrol Merkezleri (ATC) 13. Uçakların uçuş planlarına göre güvenli yollarını belirler ve yönlendirir 1.
    • Yer Kontrol 1. Uçakların havaalanı içinde taksi yapmalarını ve park etmelerini sağlar 1.
    • Radar ve Navigasyon Sistemleri 13. Uçakların konumlarını ve hızlarını takip eder, pilotlara ve kontrolörlere gerekli bilgileri sağlar 13.
    Hava trafik yönetiminde üç ana alan bulunur:
    1. Hava Trafik Hizmetleri (ATS) 24. Emniyetli ve düzenli trafik akışını sağlar, uçuş ekiplerine bilgi verir ve acil durumlarda uyarı servisi sunar 24.
    2. Hava Sahası Yönetimi (ASM) 24. Hava sahasını verimli kullanarak tüm kullanıcıların memnuniyetini hedefler 24.
    3. Hava Trafik Akış Yönetimi (ATFM) 24. Trafik akışını düzenleyerek yığılmaları önler 24.
    Hava trafik yönetiminde karşılaşılan bazı zorluklar:
    • yoğun hava sahası sıkışıklığı 3;
    • olumsuz hava koşulları 3;
    • güvenlik tehditleri 3;
    • teknolojik sınırlamalar 3.
    5 kaynak