• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanı zorunlu eğitim süresini kısaltma raporunu açıkladı

  • Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, zorunlu eğitimin süresinin azaltılmasına yönelik raporun tamamlandığını açıkladı. 
    1
    5 Ekim
    Dikkat çeken açıklamada, 12 yıllık zorunlu eğitimin toplumdaki ihtiyaçlara göre yeniden şekillendirilebileceği vurgulandı. 
    2
    5 Ekim
    Raporda yapılan düzenlemeler, ilk kabine toplantısında Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunulacak; ayrıca 2025 öğretmen atamaları için tarih de belirlendi. 
    3
    5 Ekim
    Tekin, bir süredir üzerinde çalışılan raporun tamamlandığını açıklayıp “Bunu sayın Cumhurbaşkanı’nın onayına sunacağız. Bu konuda karar verilirse farklı alternatifler var. İlk kabinede çok büyük ihtimalle bununla ilgili bir sunum yapacağız.” dedi. 
    4
    5 Ekim

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in açıklamasına göre, 2025 yılı için planlanan 10 bin öğretmen atamasının tarihi 24 Kasım Öğretmenler Günü olarak belirlenmiştir 23.
    Ancak, resmi başvuru takviminin henüz yayımlanmadığı ve atama sürecinin Eylül veya Ekim 2025 döneminde başlayabileceği de belirtilmiştir 45.
    5 kaynak
    Milli Eğitim Akademisi kontenjanları, Bakanlık tarafından istihdam edilecek yer, alan ve personel kaynağına göre ayrı ayrı belirlenecektir 345.
    Kontenjanların belirlenmesinde rol alacak bazı unsurlar:
    • Eğitim Personeli Seçme Kurulu 35. Bu kurul, başvuru tarihlerini belirleme, kontenjanların planlanması ve sınav komisyonlarının oluşturulmasından sorumludur 35.
    • Akademik kadrolar 5. Akademik kadrolar için kontenjan, Milli Eğitim Akademisi Akademik Kurulu’nun teklif ettiği isimler arasından belirlenecektir 5.
    • Bakanlık kadroları 5. Bakanlık kadrolarından başvuru yapan adaylar için kontenjan, “Eğitim Personeli Değerlendirme Formu” esas alınarak belirlenecektir 5.
    13 Temmuz 2025'te yapılan Akademiye Giriş Sınavı (AGS) sonuçlarının 13 Ağustos 2025'te açıklanması beklenmektedir 12. Başvuru tarihleri ve kesin atama sürecinin bu tarihten sonra resmiyet kazanması öngörülmektedir 12.
    5 kaynak
    Toplumsal beklentiler, eğitim politikalarını çeşitli şekillerde şekillendirir:
    • Eğitim Kalitesinin Artırılması: Toplumun eğitime yönelik yüksek beklentileri, eğitim reformlarını teşvik eder 3. Bu, müfredat, öğretim yöntemleri ve okul yönetimi gibi alanlarda iyileştirmeler yapılmasını gerektirir 3.
    • Fırsat Eşitliği: Toplumsal beklentiler, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasını hedefler 35. Bu, yoksul bölgelerdeki okulların desteklenmesi ve kaynakların adil dağılımını içerir 3.
    • Teknolojik Entegrasyon: Toplumun teknolojiye olan erişimi ve kullanımı, eğitim politikalarının dijital araçları ve çevrimiçi öğrenme platformlarını entegre etmesini zorunlu kılar 3.
    • İdeolojik ve Politik Etkiler: Siyasi otoritenin eğitim politikaları, toplumun eğitim ve bilgi düzeyini etkiler 5. Toplumun eğitime bakışı, eğitim sisteminin şekillenmesinde ve eğitim reformlarında belirleyici bir rol oynar 5.
    Eğitim politikaları, toplumun beklentilerini karşılamak için sürekli olarak güncellenmelidir 3. Ancak bu süreç, genellikle yavaş ilerler ve toplumsal değişimlere ayak uydurmakta zorlanır 3.
    5 kaynak
    Zorunlu eğitim süresinin kısaltılmasının bazı nedenleri:
    • Bilgiye erişimin kolaylaşması 5. Bakan Tekin, bilgiye erişim artık çok kolaylaştığı için mevcut 12 yıllık zorunlu eğitim süresinin uzun olduğunu belirtmiştir 5.
    • Gençlerin toplumsal yaşama geçişinin gecikmesi 5. Türkiye'de her yıl 800 binden fazla öğrencinin üniversiteye geçmesi, eğitimin fiilen 14-15 yıla uzamasına ve gençlerin toplumsal yaşama geçişinin gecikmesine neden olmaktadır 5.
    • Eğitim sisteminin gençleri mesleğe hazırlamaması 2. Eğitim sisteminin gençleri mesleğe hazırlamadığı ve mezunların kendi alanlarında iş bulamadığı görüşü de bu tartışmayı destekleyen bir faktördür 2.
    Ancak, zorunlu eğitim süresinin kısaltılması, çocuk işçiliğin artması ve kız çocukların eğitimden uzaklaşması gibi riskler de barındırabilir 3.
    Nihai karar, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilecek ve 21. Milli Eğitim Şurası'nda ele alınacaktır 2.
    5 kaynak
    Bilgiye erişim kolaylığının eğitimi nasıl etkilediğine dair bazı noktalar:
    • Öğrenme Deneyimi: Bilgiye daha kolay erişim, öğrenmeyi daha ilgi çekici ve interaktif hale getirir 14.
    • Hız ve Derinlik: Öğrenme hızı artar ve öğrencilerin materyalleri daha derinlemesine incelemesi mümkün olur 1.
    • Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Teknoloji, öğrencilerin kendi hızlarında ve ilgi alanlarına göre öğrenmelerine olanak tanır 14.
    • Erişim Eşitliği: Uzaktan eğitim imkanları sayesinde coğrafi engeller ortadan kalkar ve herkes eğitime erişebilir 135.
    • Öğretmen Rolü: Öğretmenler, dijital kaynakları kullanarak daha etkili dersler oluşturabilir 14.
    Ancak, bilgiye erişim kolaylığının dijital uçurum gibi bazı dezavantajları da olabilir; bu durum, imkanlara sahip olmayan öğrencilerin eğitimden yeterince faydalanamamasına yol açar 1.
    5 kaynak