• İstanbul'da yaz tatilinin sona ermesiyle okul öncesi ve ilkokul 1 sınıfın uyum haftası bu sabah başladı. 
    1
    1 Eylül
    Haftanın ilk iş günü olmasının da etkisiyle özellikle ana arterlerde trafik yoğunluğu yaşandı. 
    2
    1 Eylül
    E-5 Karayolu Yenibosna mevkii Ankara istikametinde yoğun araç trafiği yaşandığı görüldü. 
    3
    1 Eylül
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) verilerine göre İstanbul’da trafik yoğunluğu yaklaşık yüzde 60 olarak ölçüldü. 
    4
    1 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Trafik yoğunluğu, trafik kazalarını birkaç şekilde etkileyebilir:
    • Dikkat dağınıklığı: Yoğun trafikte sürücülerin dikkatinin dağılması, kaza riskini artırabilir 45.
    • Ani hareketler: Yoğun trafikte ani şerit değişiklikleri veya takip mesafesine uymamak, zincirleme kazalara yol açabilir 5.
    • Hız artışı: Trafik yoğunluğu, sürücülerin yasal hız sınırlarını aşmasına neden olabilir, bu da kaza riskini artırır 5.
    Trafik yoğunluğu, aynı zamanda kazalardan kaynaklanan trafik sıkışıklığına da yol açabilir 3.
    5 kaynak
    İstanbul'daki en yoğun trafik noktaları şunlardır:
    • Köprüler: Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler köprüleri, özellikle sabah ve akşam saatlerinde ciddi trafik yoğunluğuna neden olur 145.
    • E5 Karayolu: Avcılar, Beylikdüzü ve Bakırköy gibi bölgeler, özellikle sabah saatlerinde yoğun trafik yaşar 4.
    • Taksim Meydanı: Turistlerin ve yerel halkın yoğun olduğu bu bölge, özellikle hafta sonları ve özel günlerde trafik kaosu yaratabilir 4.
    • Mecidiyeköy Viyadüğü ve altgeçit: 4-5 kilometre uzunluğunda kuyrukların oluştuğu bu nokta, İstanbul'un en kilit yerlerinden biridir 5.
    • Altunizade D-100 bağlantı noktaları: Kısa mesafelerde bile 1 saate kadar süren trafik sıkışıklıkları yaşanabilir 5.
    Ayrıca, yol çalışmaları, özel etkinlikler nedeniyle kapatılan yollar ve sahil kenarındaki eğlence mekanlarının yoğunluğu da zaman zaman trafiği etkileyebilir 1.
    5 kaynak
    İstanbul'da trafik yoğunluğunu azaltmak için uygulanabilecek bazı yöntemler:
    • Toplu taşıma alternatiflerinin artırılması: Metro, raylı sistemler ve deniz ulaşımı gibi toplu taşıma seçeneklerinin geliştirilmesi ve teşvik edilmesi 23.
    • Akıllı trafik yönetimi: Gerçek zamanlı trafik verileri ile ışıklandırma sistemlerinin ve kavşakların optimize edilmesi 23.
    • Otopark sorununun giderilmesi: Merkezi bölgelere yakın yüksek kapasiteli otoparkların inşa edilmesi 23.
    • Alternatif ulaşım modlarının teşviki: Bisiklet yolları ve elektrikli araçların kullanımının teşvik edilmesi 23.
    • Çalışma saatlerinin esnekleştirilmesi: Kamu ve özel sektör çalışma saatlerinin kademeli hale getirilmesi 23.
    • Özel araç kullanımına kısıtlama: Plaka numarasına göre trafiğe çıkış günlerinin belirlenmesi veya şehir merkezine giriş için ücret alınması gibi uygulamaların değerlendirilmesi 2.
    • Farkındalık ve eğitim kampanyaları: Trafik kurallarına uyumu artırmak için kampanyalar düzenlenmesi 23.
    5 kaynak
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), trafik yoğunluğu verilerini çeşitli yöntemlerle toplar:
    • Trafik kameraları ve sensörler: Şehir genelindeki kameralar ve sensörler aracılığıyla anlık bilgi toplanır 12. Bu veriler, İstanbul’un trafik yoğunluğu haritasını oluşturmak için kullanılır 2.
    • Radar, görüntü işleme ve Bluetooth tabanlı sensörler: Trafik akışını analiz etmek için kullanılır 1.
    • Loopsensörler: Sinyalize kavşakları yönetmek amacıyla kullanılır 1.
    • Mobil uygulamalar ve araç takip sistemleri: Bu platformlardan elde edilen veriler de bilgiye dönüştürülerek kullanılır 1.
    Tüm bu veriler, GPRS iletişim altyapısı ile Ulaşım Yönetim Merkezi'ne iletilir 1.
    5 kaynak
    İstanbul'da trafik yoğunluğu, İBB Trafik Kontrol Merkezi tarafından şehir genelindeki kameralar ve sensörler aracılığıyla anlık veriler toplanarak ölçülür 124.
    Bu veriler sayesinde oluşturulan İstanbul trafik yoğunluğu haritası, sürücülere en güncel bilgileri sunar 24.
    Trafik yoğunluğunun ölçüldüğü bazı yöntemler:
    • Radar 1.
    • Görüntü işleme 1.
    • Bluetooth tabanlı sensörler 1.
    • Loopsensörler (sinyalize kavşakları yönetmek amaçlı) 1.
    • Mobil uygulamalar ve araç takip sistemlerinden elde edilen veriler 1.
    5 kaynak