• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanı Tekin Gaziantep'te Eğitim Vizyonunu Açıkladı

  • Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde müfredatın dünya standartlarına uygun şekilde revize edildiğini belirterek, bilgiye erişimden beceriye dönüşüm odaklı bir eğitim uyguladıklarını aktardı. 
    1
    25 Eylül
    Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öğrencilerin okullarda edindiği bilgiyi toplumsal hayatta nasıl kullanacaklarını öğretmeyi hedeflediklerini belirtti. 
    2
    25 Eylül
    Buna göre Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli uygulanan programların müfredatı ortalama %30 daha hafif hale getirildi. 
    3
    25 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel hedefleri şunlardır:
    • Yetkin ve erdemli bireyler yetiştirmek 13. Bu, bilgi, beceri, eğilim ve değerleri göz önünde bulunduran bir yaklaşımdır 1.
    • Bütüncül bir eğitim anlayışı benimsemek 14. Bu, ruh ve beden bütünlüğünü, bilgi ve bilgelik dengesini, geçmişten geleceğe eğitimi ve değerler ile ahlaki bilinci içerir 14.
    • Eleştirel düşünen, problem çözen nesiller yetiştirmek 15.
    • Medeniyet kurucusu ve geliştiricisi bireyler yetiştirmek 15.
    • Eğitim hakkını herkes için erişilebilir kılmak ve fırsat eşitliğini sağlamak 15.
    • Dilin önemini vurgulamak; Türkçenin doğru kullanımını ve gelişimini sağlamak 5.
    • Disiplinler arası yaklaşımları esas almak 5.
    Ayrıca, model, öğrencilerin inanç, kimlik veya sosyoekonomik durumları nedeniyle dezavantajlı olmadığı bir öğrenme süreci sunmayı hedefler 15.
    5 kaynak
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile hazırlanan yeni müfredatın öğrencilere sağladığı bazı katkılar şunlardır:
    • 21. yüzyıl becerileri: Analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi beceriler geliştirilir 34.
    • Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir 34.
    • Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak bütünsel bir bakış açısı kazanılır 23.
    • Değer eğitimi: Bilimsel gelişmelerin toplum üzerindeki etkileri kavranır ve sosyal sorumluluk bilinci gelişir 24.
    • Esnek eğitim yapısı: Müfredat, değişen dünya ihtiyaçlarına göre güncellenebilir 5.
    • Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel yetenekleri ve ilgileri dikkate alınır, aktif katılımları sağlanır 34.
    • Zenginleştirilmiş eğitim: İleri düzey kavramlar ve karmaşık düşünce yapıları keşfedilir 5.
    5 kaynak
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öne çıkan bazı beceriler şunlardır:
    • Sosyal-duygusal öğrenme becerileri 34. Bu beceriler, bireylerin empati yapmalarını, duygularını yönetmelerini, destekleyici ilişkiler kurmalarını ve sağlıklı benlik geliştirmelerini sağlar 3.
    • Okuryazarlık becerileri 3. Sistem okuryazarlığı, öğrencilerin bir ders kapsamında veya bir ders şeklinde okuryazarlık becerilerini edinmesinin ötesine geçerek disiplinler üstü bir anlayışla bütün disiplinlerde okuryazarlık süreç bileşenlerini içerir 3.
    • Alan becerileri 15. Matematik alanında "matematiksel muhakeme", "matematiksel problem çözme", "matematiksel temsil", "veri ile çalışma" ve "veriye dayalı karar verme", "matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma" gibi beceriler öne çıkmaktadır 5.
    • Bütünleşik beceriler 15. Kanıta dayalı sorgulama ve araştırma, tarihsel sorun analizi ve karar verme, mekânsal düşünme gibi beceriler bu kapsamda değerlendirilebilir 1.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bu becerilerin yanı sıra sistem, erdem, değer ve eylem gibi bileşenleri de içermektedir 34.
    5 kaynak
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğrencilerin toplumsal hayatta bilgi kullanımını çeşitli etkinliklerle destekler:
    • Toplum katılımı etkinlikleri: Öğrenciler, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve esnaf gibi paydaşlarla etkileşime girerek toplumsal yaşamın bir parçası olduklarını hisseder ve sorumluluk bilinci geliştirir 1.
    • Uygulamalı öğrenme: Öğrenciler, tarih, kültür ve çevre gezileri gibi etkinliklerle yaşadıkları çevreyi tanır ve gözlem yapma şansı bulur 1.
    • Gönüllülük projeleri: Öğrenciler, temizlik kampanyaları, fidan dikimi ve yardım kampanyaları gibi etkinliklerle toplum hizmetinde gönüllü olma bilinci kazanır 1.
    • Disiplinler arası ilişkiler: Öğretim programları, öğrencilerin bütüncül bir bakış açısı kazanması ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmesi için disiplinler arası ilişkilere yer verir 34.
    • Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğrencilerin sosyal ve duygusal yönden de gelişerek yeni durumlara uyum sağlamaları ve değişimi fark etmeleri hedeflenir 35.
    5 kaynak
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında müfredat revizyonunun yapıldığı bazı alanlar:
    • Beceri odaklı yaklaşım: Sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi 13.
    • Bütüncül eğitim modeli: Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini kapsayacak şekilde bir model benimsendi 13.
    • Tarih bilinci: Çanakkale gibi tarihi önemi yüksek coğrafyaların eğitimdeki yeri vurgulandı 2.
    • 21. yüzyıl becerileri: Analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflendi 5.
    • Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edildi 5.
    • Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlandı 5.
    • Sosyal sorumluluk: Sosyal sorumluluk programları müfredatın temel bileşenlerinden biri oldu 3.
    5 kaynak