• Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayımladığı ortak sınav takvimine göre, 6, 7, 9 ve 10 sınıf öğrencilerinin yazılı ortak sınavları mayıs ayı içerisinde gerçekleştirilecek. 
    1
    24 Mayıs
    Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre; 2 dönem 2 ortak sınavlar 26 Mayıs – 13 Haziran 2025 tarihleri arasında uygulanacak. 
    2
    21 Mayıs
    İkinci sınavlar; 6, 7 ve 10 sınıflar için gerçekleştirilecek. 
    3
    21 Mayıs
    Ortak sınavlara girecek 6, 7, 9 ve 10 sınıf düzeylerindeki Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile matematik dersleri için hem çoktan seçmeli hem de açık uçlu sorular sorulacak. 
    4
    23 Mayıs
    Tam gün eğitim veren okullarda 6, 7 ve 10 sınıf Türkçe ve Matematik sınavları 26 Mayıs Pazartesi günü 10:30'da başlayacak ve 11:10'da sona erecek. 
    5
    23 Mayıs

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortak sınavların amacı, öğrencilerin akademik başarı düzeylerini öğretim programlarındaki kazanımlara dayalı bilimsel süreçlerden geçirilmiş testlerle ölçmek ve öğrenme eksikliklerini tespit ederek öğrenci, öğretmen ve idarecilere nitelikli geri bildirim sağlamaktır 1.
    Ayrıca, ortak sınavlarla müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak hedeflenmektedir 23.
    5 kaynak
    1. dönem ortak sınavlarına hazırlanmak için şu yöntemler uygulanabilir:
    • Planlı çalışma programı oluşturmak 5. Sınav tarihine kadar kalan süreyi en verimli şekilde değerlendirmek için birkaç haftalık çalışma programı hazırlanmalı ve programa sadık kalınmalıdır 5.
    • Ders tekrarları yapmak 5. Öğrenilen konuları tekrar etmek, bilgileri pekiştirmek açısından önemlidir 5.
    • Deneme sınavlarına girmek 5. Düzenli olarak deneme sınavlarına katılarak gerçek sınav atmosferine yakın bir deneyim kazanılabilir 5. Bu sayede hangi konularda eksik olduğu görülebilir ve stres yönetimi konusunda deneyim kazanılabilir 5.
    • Dinlenmeye önem vermek 5. Yoğun çalışma dönemleri kadar dinlenme de önemlidir 5. Yeterince uyku almak ve dinlendirici aktiviteler yapmak, beden ve zihinsel sağlığı korur 5.
    • Destek almak 5. Öğrenme süreçlerinde karşılaşılan zorlukları aşmak için öğretmenlerden veya uzmanlardan yardım alınabilir 5. Destekleyici çalışma grupları oluşturmak da motive edici olabilir 5.
    5 kaynak
    2023-2024 eğitim öğretim yılı ikinci dönem ortak yazılı sınavlarının değerlendirilmesi şu şekilde yapılmaktadır:
    • Puanlama: Ortak yazılı sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemez 14.
    • Çoktan seçmeli sorular: 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında çoktan seçmeli soruların optik puanlaması il ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri tarafından yapılır 5.
    • Açık uçlu sorular: 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında 2 açık uçlu sorunun puanlaması, Türkiye'den gönüllü katılan 4 bin öğretmen tarafından dijital ortamda yapılır 45.
    • Puanlama tutarlılığı: Her öğrenci cevabı iki farklı öğretmen tarafından puanlanır ve iki öğretmenin aynı puanı vermesi durumunda öğrencinin puanı belirlenmiş olur 45.
    • Geçersiz sınavlar: Kopya çeken veya geçerli özürleri olmadan sınava katılmayan öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmez ve bu haneler ortalamaya dahil edilmez 1.
    5 kaynak
    2024-2025 eğitim öğretim yılı ikinci dönem ortak yazılı sınavlarında yer alan dersler şunlardır:
    • 6. sınıf: Türkçe ve Matematik 123.
    • 7. sınıf: Türkçe ve Matematik 123.
    • 9. sınıf: Türk Dili ve Edebiyatı ve Matematik 123.
    • 10. sınıf: Türk Dili ve Edebiyatı ve Matematik (ikinci dönem ikinci ortak sınavlar kapsamında) 5.
    Ülke geneli ortak yazılı sınavlarda, açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorular sorulmaktadır 124.
    5 kaynak
    Açık uçlu sorular hazırlanırken şu adımlar izlenmelidir:
    1. Hedef öğrenme çıktısının belirlenmesi 1. Açık uçlu maddeyle ölçülecek öğrenme çıktısı net olarak tanımlanmalıdır 1.
    2. Bilişsel taksonominin seçilmesi 1. Sorunun hazırlanmasında hangi bilişsel taksonominin kullanılacağına karar verilmelidir 1.
    3. Problem durumunun oluşturulması 1. Problem durumu öğrenciler için özgün, ilgi çekici olmalı ve yanlılığa sebep olacak içerikten kaçınılmalıdır 1.
    4. Madde kökünün yazılması 1. Madde kökündeki öğrencilerden istenen eylem ile hedef öğrenme çıktısındaki fiil aynı olmalı ve madde kökü tek bir yargı bildiren cümleden oluşmalıdır 1.
    5. Puanlama anahtarının oluşturulması 1. Açık uçlu maddenin puanlanması için en uygun puanlama anahtarı seçilmelidir 1.
    Açık uçlu sorular, katılımcıların kendi yanıtlarını sağlamalarına olanak tanır ve genellikle "neden", "nasıl", "ne", "tarif et", "açıkla" gibi kelimelerle başlar 25.
    Açık uçlu soru hazırlama konusunda daha fazla bilgi için Yozgat Ölçme Değerlendirme Merkezi'nin "Açık Uçlu Soru Yazma ve Ölçme Değerlendirme Teknikleri" başlıklı sunumuna başvurulabilir 1.
    5 kaynak