• Buradasın

    İzmir’in 2. çevre yolu projesinde ÇED süreci tamam!

  • 41 KİLOMETRE OLACAK İZMİR'DE son dönemlerde sıkça tartışmalara neden olan trafik sorununa çözüm getirmek amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilmesi planlanan İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu (2'nci çevre yolu) ile ilgili yeni bir gelişme yaşandı. 
    1
    29 Ağustos
    Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu proje güzergahına göre yeni yol Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Bornova, Kemalpaşa, Buca'dan geçecek. 
    2
    28 Ağustos
    ÇED komisyonu ve halkın görüşleri dikkate alındıÇED Yönetmeliği’nin 14 maddesi gereğince komisyon çalışmaları ve vatandaşlardan gelen görüşler değerlendirildikten sonra Bakanlık projeye onay verdi. 
    3
    28 Ağustos
    ÇED süreçlerinin tamamlanmasının ardından projenin 4 yıl içinde tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor. 
    4
    29 Ağustos
    Proje kapsamında dört tanesi otoyol-otoyol ve otoyol-devlet yolu bağlantısı olmak üzere toplam 11 kavşak inşa edilecek. 
    5
    28 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İzmir Kuzey-Doğu Çevre Yolu'nun sosyal etkileri şu şekilde değerlendirilebilir:
    • Trafik yoğunluğunun azalması 13. Yolun, özellikle yoğun saatlerde yaşanan trafik sıkışıklığını büyük oranda hafifletmesi bekleniyor 3.
    • Kesintisiz ulaşım 4. Yolcu ve yük taşımacılığı için hızlı ve kesintisiz bir bağlantı oluşturulması hedefleniyor 4.
    • Şehir içi ulaşımın kolaylaşması 4. Yerleşim alanlarına yakın bir güzergâh planlanarak şehir içi ulaşım kolaylaştırılacak 4.
    • Çevresel sürdürülebilirlik 4. Yolun, çevresel etkileri en aza indirecek şekilde planlandığı belirtiliyor 4.
    Projenin sosyal etkileri, inşaat süreci ve yolun faaliyete geçmesiyle daha belirgin hale gelecektir.
    5 kaynak
    İzmir'deki trafik yoğunluğunu azaltmak için önerilen bazı çözümler:
    • Toplu taşıma sistemlerinin geliştirilmesi: Metro ve raylı sistemlerin genişletilmesi, otobüs seferlerinin artırılması ve deniz ulaşımının yaygınlaştırılması 13.
    • Akıllı trafik yönetim sistemleri: Trafik ışıklarının optimizasyonu ve sürücülere alternatif rotalar öneren akıllı tabelalar 1.
    • Özel araç kullanımını azaltıcı önlemler: "Park et ve devam et" sistemlerinin teşvik edilmesi ve yoğun saatlerde şehir merkezine özel araçla giriş için ek ücret uygulanması 1.
    • Bisiklet ve yaya ulaşımının desteklenmesi: Güvenli bisiklet yolları ve yaya alanlarının artırılması 1.
    • Kentsel planlama ve altyapı düzenlemeleri: Büyük iş merkezleri ve resmi kurumların şehir merkezinden taşınması, okul ve iş saatlerinin farklılaştırılması 13.
    • Tünel ve çevreyolu projeleri: Trafik sıkışıklığını azaltmak için alternatif tünel ve çevreyolu projelerinin hayata geçirilmesi 1.
    • Bilinçlendirme ve eğitim: Trafik kuralları ve toplu taşıma kullanımı konusunda bilinçlendirme kampanyaları düzenlenmesi 1.
    5 kaynak
    İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu projesi kapsamında alınacak bazı çevresel önlemler:
    • Jeolojik etüt çalışmaları: Proje güzergahındaki fay hatları ve deprem riski dikkate alınarak, jeolojik etütler yapılacak ve gerekli önlemler alınacak 3.
    • Tünel ve viyadük inşaatı: Bu yapıların inşasında jeolojik koşullar titizlikle değerlendirilecek ve gerekli mühendislik önlemleri alınacak 3.
    • Çevresel etki değerlendirmesi: Proje, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecine tabi tutulmuş ve bu süreç, çevresel etkilerin detaylı bir şekilde incelenerek son halinin verilmesini içermektedir 234.
    Ayrıca, projenin güzergahında yer alan arkeolojik SİT alanları için de gerekli incelemeler yapılacak 3.
    5 kaynak
    İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu'nun ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Trafik sorununa çözüm: Otoyol, İzmir'deki trafik sorununu hafifleterek zaman tasarrufu sağlayacak ve karbon salınımını düşürecektir 15.
    • Ekonomik gelişim: Bölgenin ekonomik gelişimini destekleyecek ve ticari canlılığı artıracaktır 5.
    • Yatırım ve istihdam: Projenin inşası ve işletilmesi, yerel ekonomiye katkı sağlayacak ve yeni iş imkanları yaratacaktır 23.
    • Altyapı gelişimi: Projenin tamamlanması, güzergah üzerindeki bölgelerde altyapı iyileştirmelerine yol açacaktır 2.
    Otoyolun toplam maliyeti 5 milyar 283 milyon 49 bin TL olarak belirtilmiştir ve inşaatın 4 yıl içinde tamamlanması planlanmaktadır 123.
    5 kaynak
    İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu'nun inşaat sürecinin ne zaman başlayacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın "ÇED olumlu" kararı vermesinin ardından, inşaat sürecinin başlaması için gerekli hazırlıkların yapılması beklenmektedir 123.
    ÇED süreçlerinin tamamlanmasının ardından, yolun 4 yıl içinde hizmete açılması hedeflenmektedir 124.
    5 kaynak