• Efsane otobüs hattı 500T'nin güzergahı değişti İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında, kentin en uzun otobüs hatlarından biri olan 500T/Tuzla Şifa Mahallesi-Cevizlibağ otobüs hattının güzergahı kısaltıldı. 
    1
    26 Haziran
    UKOME toplantısı, İBB Genel Sekreteri Volkan Demir'in başkanlığında Eyüpsultan'daki Afet Koordinasyon Merkezi'nde (AKOM) yapıldı. 
    2
    26 Haziran
    Gündem maddesinde, 500T hattının uzunluğu, trafik yoğunluğu ve frekans kaybı gibi sebeplerle yönetiminin zorlaştığı ve zirve saatlerde sefer tarifelerine uyulamama gibi sorunlarla karşılaşıldığı ifade edildi. 
    3
    26 Haziran
    Toplantıda konuşmaların ardından yapılan oylamada, 500T hattının güzergahının kısaltılması oy çokluğuyla kabul edildi. 
    4
    26 Haziran
    Hattın, bundan sonra Tuzla Şifa Mahallesi-Cevizlibağ yerine Tuzla Şifa Mahallesi-4. Levent Metro güzergahında hizmet vereceği öğrenildi. 
    5
    26 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı UKOME toplantılarında alınan diğer önemli kararlar arasında şunlar yer almaktadır:
    • Hatay'da toplu ulaşım düzenlemeleri: İskenderun'da 5 yeni toplu ulaşım güzergahı belirlenmesi ve Antakya-Arsuz toplu ulaşım güzergahının düzenlenmesi kararlaştırıldı 3.
    • Trafik düzenlemeleri: Antakya'da Egemenlik Caddesi'nin ağır tonajlı araçlara kapatılması ve Payas'ta bazı sokakların araç trafiğine kapatılması kararı alındı 3.
    Ayrıca, İstanbul'da ticari taksilerde segment zorunluluğunun kalkması ve B segment araçların da kullanılabilmesi talebi kabul edilmedi 1. Ancak, taksilerde %50 üzeri yerlilik şartıyla takılan C segment araçlarda yerlilik oranı şartı, 0 yaş ve her yıl tahkuka girme şartıyla 6 yıl kullanılma olanağı getirildi 1.
    İstanbul'da toplu taşıma ücretlerine yapılması önerilen zamlar ise alt komisyonlara gönderildi 25.
    5 kaynak
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) ulaşım politikaları şu şekilde şekillenmektedir:
    • Raylı sistem odaklılık 24. İBB, raylı sistem ağını genişleterek karayolundan raylı sistemlere geçiş yapmayı hedeflemektedir 24. 2029 yılına kadar raylı sistem uzunluğunun 650 kilometreye, 2040 yılına kadar ise 750 kilometreye ulaşması planlanmaktadır 2.
    • Entegrasyon 2. İBB, toplu taşıma sistemlerini entegre ederek daha erişilebilir bir ulaşım ağı oluşturmayı amaçlamaktadır 2. Bu kapsamda, minibüs hatlarını toplu ulaşım sistemine entegre etme ve İstanbulkart ile tüm indirimlerden faydalanma imkanı sağlama gibi projeler bulunmaktadır 2.
    • Sürdürülebilirlik 4. Çevre dostu ulaşım altyapısının geliştirilmesi hedeflenmektedir 4. Yürüterek ve bisiklet kullanarak ulaşım teşvik edilmekte, karbon nötr hedefler doğrultusunda çalışmalar yapılmaktadır 4.
    • Dezavantajlı gruplara yönelik politikalar 4. Dezavantajlı bireylerin ulaşım ihtiyaçları karşılanarak kapsayıcılık artırılmaktadır 4.
    • Trafik güvenliği 4. Trafik kazalarını azaltmak için çeşitli önlemler alınmaktadır 4.
    Ayrıca, İBB tarafından "Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı (SKUP)" gibi kapsayıcı planlama süreçleriyle de ulaşım politikaları şekillendirilmektedir 3.
    5 kaynak
    500T otobüs hattının yeni güzergahı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından yapılan oy çokluğuyla alınan kararla belirlendi 134.
    Bu karar, hattın uzunluğu nedeniyle yönetim zorluğu, trafik yoğunluğu ve sefer tarifelerine uyulamaması gibi faktörler göz önünde bulundurularak alındı 35.
    Yeni güzergaha göre, 500T hattı Tuzla Şifa Mahallesi’nden başlayarak 4. Levent Metro durağında sona erecek 124.
    5 kaynak
    500T hattındaki değişiklikler yolcuları şu şekillerde etkileyebilir:
    • Sefer süresi: Yeni güzergah, sefer süresini ortalama 30-40 dakika kısalttı 1.
    • Aktarma kolaylığı: 500T'nin Cevizlibağ'a ulaşmaması nedeniyle, 500T ve 500L hatları arasında ücretsiz aktarma imkanı sunuldu 24. 500L'den 500T'ye geçişte ise 1 tam bilet geçerli olacak 5.
    • Yolculuk konforu: Duraklarda ve araçlarda oluşan yolcu yoğunluğu minimize edilerek, yolculuk konforu artırıldı 4.
    • Trafik yoğunluğu: Trafiğin yoğun olduğu zamanlarda 3 buçuk saate varan otobüs sefer başlangıç ve varış süreleri kısaldı 4.
    Genel olarak, yapılan değişikliklerle hattın daha verimli işletilmesi ve hizmet kalitesinin artırılması hedeflendi 3.
    5 kaynak