• Sergide Cumhuriyet'in ilk yıllarında mimarlığı, merakı ve maceraperestliğiyle öne çıkan Arif Hikmet Koyunoğlu'nun 20 yüzyılın başından itibaren çektiği fotoğrafları eşliğinde, dönemin mimari ve toplumsal dönüşümü görülebiliyor. 
    1
    18 Haziran
    SELÇUKLU VE OSMANLI MİMARİSİNDEN İZLER. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Arif Hikmet Koyunoğlu Fotoğraf Koleksiyonu’ndan derlenen serginin odağında, Arif Hikmet Koyunoğlu’nun mimarlık eğitimi aldığı Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ndeki öğrencilik yıllarından İstanbul ve Anadolu’daki mesleki ve kişisel uğraşlarına, Balkan Savaşı’ndan I. Dünya Savaşı’na uzanan bir dönem yer alıyor. 
    2
    18 Haziran
    Sergide, Ankara, İstanbul, Bursa, Nevşehir ve Kırşehir gibi farklı kentlerdeki Selçuklu ve Osmanlı yapılarının yanı sıra Koyunoğlu’nun tasarladığı, Ankara’daki Türk Ocağı Binası’nın detaylı görüntüleri de izlenebilecek. 
    3
    18 Haziran
    Sergi, Sanayi-i Nefise Mektebi'ndeki öğrencilik yıllarından Erzurum'daki askerlik dönemine, Yeraltı Fotoğrafhanesi'ndeki çalışmalarından Ankara, İstanbul, Bursa, Nevşehir ve Kırşehir gibi kentlerdeki gözlemlerine kadar Koyunoğlu'nun yaşamına yayılan geniş bir görsel arşivi bir araya getiriyor. 
    4
    18 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sanayi-i Nefise Mektebi, mimarlık tarihinde Osmanlı İmparatorluğu'nun ilk güzel sanatlar okulu olarak önemli bir yere sahiptir 123.
    Okulun mimarlık tarihindeki bazı etkileri:
    • Sistematik eğitim: Avrupa akademileri tarzında sistematik bir güzel sanatlar eğitimi vererek, mimarlık eğitiminin kurumsallaşmasına katkı sağlamıştır 3.
    • Mimar Alexandre Vallaury: Okulun ilk mimarlık hocası olan Vallaury, okulun binasını tasarlamış ve inşa etmiştir 124.
    • Eğitimin dönüşümü: 1917'de Müze-i Hümayun'dan ayrılarak kendi yönetimine kavuşması, mimarlık eğitiminin bağımsız bir şekilde gelişmesine olanak tanımıştır 3.
    • Modernleşme: Cumhuriyet'in ilanıyla birlikte, modern perspektifi temsil eden bir mimari eğitim anlayışı benimsenmiş ve bu doğrultuda Sanayi-i Nefise Mektebi'nde mimari eğitim yeniden yapılandırılmıştır 5.
    5 kaynak
    Ankara Türk Ocağı Binası'nın mimari özellikleri:
    • Tasarım: Yapı, Mimar Arif Hikmet Koyunoğlu'nun projesiyle, 1925-1927 yılları arasında inşa edilmiştir 24. Tasarım, Birinci Ulusal Mimarlık akımına uygundur 34.
    • Malzeme: Betonarme yapı, geleneksel mimari elemanlarla süslenmiştir 234.
    • Plan: Yapı, ters T biçiminde, simetrik bir plana sahiptir 4. Giriş aksında tiyatro salonu bulunur ve fuaye ile çalışma odaları bu salonun etrafında yer alır 24.
    • Cephe: Cephe, Osmanlı ve Selçuklu mimarisine atıfta bulunan kemerler, sütunlar ve çini süslemelerle donatılmıştır 234.
    • Büyüklük: Yaklaşık 2000 m²'lik bir alana yayılan yapı, üç katlıdır 23.
    • İşlevsellik: Yapı, sadece bir kültür merkezi olarak değil, aynı zamanda toplantı ve sergi alanları olarak da kullanılmıştır 5.
    5 kaynak
    Yeraltı Fotoğrafhanesi, Arif Hikmet Koyunoğlu'nun 1915 yılında İstanbul Babıali'de açtığı ve yer altı fotoğraflarını çektiği bir fotoğrafhanedir 23. Bu fotoğrafhanenin fotoğraf tarihindeki önemi, Türkiye'de yer altı fotoğraflarının çekilmeye başlandığı ilk yer olmasıdır 1.
    Koyunoğlu, Yeraltı Fotoğrafhanesi'nde, örneğin, Erzurum dağlarında ordu kayak takımının fotoğraflarını çekmiştir 3.
    5 kaynak
    Arif Hikmet Koyunoğlu'nun bazı mimari eserleri:
    • Ankara:
      • Etnografya Müzesi 12;
      • Türk Ocağı Binası 12;
      • Adliye Binası 1;
      • Büyük Otel 1;
      • Celal Bayar Evi 1;
      • Hariciye Vekaleti (günümüzde Kültür Bakanlığı binası) 12;
      • Maarif Vekaleti binaları 12.
    • Bursa:
      • Tayyare Kültür Merkezi 15.
    • Eskişehir:
      • Çarşı Camii 5.
    Ayrıca, Himaye-i Etfal Cemiyeti (Çocuk Sarayı Apartmanı) ve Mithat Alam evi (İsrail Büyükelçiliği ikâmetgâhı) gibi yapılar da Koyunoğlu'nun eserleri arasındadır 1.
    5 kaynak
    Arif Hikmet Koyunoğlu, Balkan Savaşı'na katılan ve Kafkas Cephesi'nde görev yapan bir mimardır 14.
    Ayrıca, yolda gördüğü mimari eserleri fotoğraflamış, bu fotoğrafları cam negatiflere basarak kar sularıyla yıkamıştır 4.
    5 kaynak