• Buradasın

    Milli bütçenin en büyük yatırımlarından İskenderun-Antakya otoyolunda Amanos Dağları tünellerle aşılıyor

  • HATAY (İHA) – Hatay'da tünellerle Amanos Dağları'nı aşarak İskenderun ve Antakya ilçelerini otoyolla birbirine bağlayacak mega projede çalışmalar aralıksız sürüyor. 
    1
    28 Mayıs
    Hatay Valisi Mustafa Masatlı, 19,2 kilometrelik otoyol projesinin bulunduğu alanda incelemelerde bulunarak projenin milli bütçedeki en büyük yatırımlardan birisi olduğunu söyledi. 
    2
    28 Mayıs
    Toplam 9 bin 500 metre uzunluğundaki iki tünel ile 1.350 metre uzunluğundaki viyadükte inşaat çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. 
    3
    28 Mayıs
    Mega projeyle birlikte hızlı, güvenli ve konforlu ulaşımın sağlanacağına dikkat çeken Vali Masatlı, projenin en önemli özelliğinin şimdiye kadar milli bütçeden yapılan en büyük yatırımlardan birisi olduğunu söyledi. 
    4
    28 Mayıs
    Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bölgenin yıllardır beklediği yatırımlar arasında olan ve kentte ulaşım sorununa nefes getirecek İskenderun-Antakya arasında başlattığı 19,2 kilometrelik otoyol yapımı çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. 
    5
    28 Mayıs

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mega projelerin bölgeye katkıları şunlar olabilir:
    • Ekonomik Kalkınma: Mega projeler, yerel ekonomik kalkınmaya katkı sağlayabilir ve sürdürülebilirliği destekleyebilir 2.
    • Altyapı İyileştirmesi: Ulaşım, enerji ve iletişim altyapısının gelişmesine yardımcı olabilir 3.
    • İstihdam Artışı: İnşaat ve işletme aşamalarında istihdam yaratır 5.
    • Turistik Değer Artışı: Galataport projesinde olduğu gibi, bölgenin turistik değerini artırabilir 5.
    • Zaman ve Maliyet Tasarrufu: Ulaşım süresini kısaltarak ve maliyetleri düşürerek ekonomik fayda sağlayabilir 4.
    Ancak, mega projelerin plansız uygulanması, maliyet aşımları ve gecikmelere yol açabilir 2. Ayrıca, projelerin kamu maliyesi üzerinde yük oluşturduğu ve vergi mükelleflerine ekonomik bir yük bindirdiği de eleştirilmektedir 2.
    5 kaynak
    İskenderun-Antakya otoyolu, diğer bir adıyla Belen Tüneli, 2026 yılında tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor 34.
    5 kaynak
    Hatay'daki ulaşım projeleri şu şekilde ilerlemektedir:
    • Köprülü Kavşak Projeleri: Antakya ve İskenderun yolu üzerinde 9 köprülü kavşak planlanmaktadır. 2025 yılı itibarıyla 5 köprülü kavşağın yapımına başlanmış olup, 2026 yılı için 4 yeni köprülü kavşak daha planlanmaktadır 1.
    • İskenderun-Antakya Otoyolu: Projenin ihalesi 2024 yılının ilk aylarında yapılacaktır 2.
    • Hatay Havalimanı: Yeni bir pist inşa edilmekte, terminal ve diğer tesisler güçlendirilmektedir 2.
    • Dörtyol-Hassa Tüneli: Proje ihale edilmiş ve yapım süreci başlamıştır 4.
    • Diğer Projeler: Toprakkale-İskenderun Devlet Yolu, Tarsus-Adana-Gaziantep ve Toprakkale-İskenderun otoyolu çalışmaları devam etmektedir 4.
    Hatay Büyükşehir Belediyesi, Dörtyol ilçesinde artan trafik yoğunluğuna çözüm üretmek amacıyla akıllı ulaşım sistemleri ve kapsamlı bir ulaşım analiz çalışması yürütmektedir 3.
    5 kaynak
    Amanos Dağları'ndaki tünellerin özellikleri:
    • Uzunluk: Toplam 9.500 metre uzunluğunda iki tünel ve 1.350 metre uzunluğunda bir viyadük bulunmaktadır 34.
    • Konum: Hatay'ın İskenderun ve Antakya ilçelerini birbirine bağlayacak bir otoyol projesinin parçasıdır 34.
    • Amaç: Amanos Dağları'nın coğrafi zorluklarını aşmak ve ulaşım süresini kısaltmak hedeflenmektedir 12.
    • Tamamlanma Tarihi: Tüm yapım çalışmalarının 2026 yılına kadar tamamlanması planlanmaktadır 4.
    5 kaynak
    İskenderun-Antakya otoyolu projesinin ekonomik etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Ulaşım kolaylığı: Proje, Amanos Dağları’nı aşarak mevcut yollar üzerindeki trafik yükünü azaltacak ve ulaşımı daha hızlı ve güvenli hale getirecek 12.
    • Bölgesel kalkınma: Hatay’ın tarım, sanayi ve ticaret alanlarında büyük bir kalkınma sağlaması bekleniyor 12.
    • Yeni yerleşim yerlerine erişim: Proje, Hatay’da depremlerden etkilenen bölgelere ve yeni yerleşim alanlarına ulaşımı kolaylaştıracak 4.
    • Ekonomik altyapı: Bölgenin ulaşım altyapısını modernize ederek, Hatay’ın diğer illerle olan bağlantısını daha verimli hale getirecek 4.
    Projenin tam olarak tamamlanması 2026 yılında hedefleniyor 12.
    5 kaynak