• İGA İstanbul Havalimanı, havalimanı bağlantısını ölçmek ve sıralamak için kullanılan, Uluslararası Havalimanları Konseyi’nin (ACI Europe) en kapsamlı endeksi “2025 Havalimanı Endüstrisi Bağlantı Raporu”nda dünya liderliğine yükseldi. 
    1
    18 Haziran
    2019’a kıyasla küresel aktarma merkezi bağlantılarını yüzde 59 oranında artıran İGA, uzun yıllar listenin zirvesinde yer alan Frankfurt Havalimanı’nı geride bırakarak dünya lideri konumuna yerleşti. 
    2
    18 Haziran
    İGA İstanbul Havalimanı’nı sırasıyla Dallas Fort Worth ve Frankfurt takip etti; Frankfurt, 2019’dan bu yana küresel bağlantılarında %21 oranında bir daralma yaşıyor. 
    3
    18 Haziran
    SEO Amsterdam Economics tarafından geliştirilen bağlantı endekslerine dayanan raporda, İGA’nın bu etkileyici yükselişinin, THY’nin güçlü küresel ağı, İstanbul’un stratejik coğrafi konumu, geniş kapasite imkânları ve Türkiye’nin destekleyici havacılık politikalarının birleşiminin bir yansıması olduğu vurgulandı. 
    4
    18 Haziran
    2019 yılına göre, doğrudan bağlantılarını yüzde 13 artıran Havalimanı, pandemi öncesinde beşinci sıradayken; bugün, Avrupa’nın en çok doğrudan bağlantıya sahip havalimanı konumunda. 
    5
    18 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Frankfurt Havalimanı'nın geride kalmasının birkaç nedeni bulunmaktadır:
    • Bürokrasi ve yüksek maliyetler 5. Almanya'daki yüksek yer maliyetleri ve bürokrasi, Frankfurt Havalimanı'nın hava taşımacılığındaki rekabet gücünü zayıflatmıştır 5.
    • Kovid-19 salgınının etkisi 4. Frankfurt Havalimanı, 2019'da ağırladığı 70 milyonu aşkın yolcuyla rekor kırmıştı, ancak 2024 yılında 61,6 milyon yolcu ağırlayarak salgın öncesi seviyelerin oldukça altında kaldı 4.
    • İstanbul Havalimanı'nın yükselişi 13. İstanbul Havalimanı, 2025 Havalimanı Endüstrisi Bağlantı Raporu'na göre küresel çapta bağlantı merkezi sıralamasında Frankfurt'u geride bırakarak birinci oldu 13.
    Bu faktörler, Frankfurt Havalimanı'nın İstanbul Havalimanı karşısında gerilemesine yol açmıştır.
    5 kaynak
    Türk Hava Yolları (THY), İstanbul Havalimanı'nın desteklenmesine şu yollarla katkı sağlamaktadır:
    • Uçuşlar ve Bilet Satışları: THY, İstanbul Havalimanı'nı uçuş noktaları arasına eklemiş ve online bilet satışlarını başlatmıştır 13. Havalimanı, THY'nin internet sitesinde "ISL" koduyla yer almakta olup, ilk ticari uçuş 1 Kasım 2018'de gerçekleştirilmiştir 3.
    • İnternet Hizmeti: THY, İstanbul Havalimanı'nda yolculara sınırsız ve ücretsiz internet hizmeti sunarak seyahat deneyimini iyileştirmektedir 14.
    • Touristanbul Projesi: THY'nin uluslararası transit yolcuları için sunduğu ücretsiz şehir turu hizmeti Touristanbul, HAVALİNES tarafından gerçekleştirilmektedir 2. Bu hizmet, yolcuların havalimanından alınıp güvenli bir şekilde gezdirilmesini ve zamanında uçuşlarına yetiştirilmesini içerir 2.
    5 kaynak
    İstanbul Havalimanı'nın küresel etkisi, Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI Europe) tarafından yayınlanan "Havalimanı Endüstrisi Bağlantı Raporu" ile ölçülmektedir 1. Bu rapor, havalimanı bağlantısını kapsamlı bir şekilde değerlendirir ve sıralar 1.
    İstanbul Havalimanı'nın etkisini gösteren bazı ölçümler:
    • Küresel aktarma merkezi bağlantıları: 2019'a kıyasla bu bağlantıları %59 artırarak Frankfurt Havalimanı'nı geride bırakmıştır 1.
    • Doğrudan hava bağlantıları: 2024 ve 2025 yıllarında Avrupa'da en yüksek hava bağlantısına sahip havalimanı unvanını korumuştur 1.
    Ayrıca, İstanbul Havalimanı'nın ekonomik etkisi, yarattığı istihdam, yabancı yatırım çekme kapasitesi, turizm ve ticaret üzerindeki etkileri gibi faktörlerle de değerlendirilmektedir 234.
    5 kaynak
    Türkiye'nin havacılık politikaları arasında öne çıkanlar şunlardır:
    • Sürdürülebilir büyüme ve çevresel duyarlılık: İklim değişikliğine etki eden faktörleri azaltmak için yakıt verimliliği ve sera gazı emisyonlarını düşürücü tedbirler alınır 13.
    • Altyapı geliştirme: Havalimanlarının kapasite sorunlarının çözülmesi, mevcut havalimanlarının genişletilmesi ve demiryolu bağlantılarının yapılması hedeflenir 23.
    • Uluslararası işbirliği: Hava ulaştırma anlaşmalarının artırılması ve uluslararası arenada söz sahibi olunması amaçlanır 24.
    • Teknolojik gelişim: Yerli ve milli yazılım ve teknolojilerin geliştirilmesi teşvik edilir 24.
    • Bölgesel merkez olma: İstanbul ve Sabiha Gökçen Havalimanlarının uluslararası hava kargo ve bakım-onarım merkezi haline getirilmesi hedeflenir 3.
    • İnsan kaynağının geliştirilmesi: Eğitimlerin standartlaştırılması ve dijitalleştirilmesi ile havacılık ekosisteminin beşeri ve teknik altyapısının güçlendirilmesi amaçlanır 3.
    5 kaynak