• İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı Göksel Ovacık, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden ödeme alamadıklarını açıkladı. Ovacık, parasını alamadıkları için 22 Mayıs'tan itibaren işe çıkılamayacağını duyurdu. 
    1
    17 Mayıs
    Nisan ayında aldığımız para ile bu işin dönmeyeceğini bıçağın kemiğe dayandığını hem esnafımız söylüyor hem biz söylüyoruz. 
    2
    17 Mayıs
    Perşembe günü itibari ile araçlarımız yakıt alamadığından dolayı, personelimizin maaşını ödeyemediğimizden dolayı maalesef işe çıkamayacağız. 
    3
    17 Mayıs
    Bize bir taahhüt verildi. Ayın 15’inde 500 milyon ödenecek denildi. Fakat Mayıs ayının 15’ine geldiğimizde bu rakam ödenmedi. 
    4
    17 Mayıs

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul Özel Halk Otobüsleri'nin tarihi şu şekilde özetlenebilir:
    • 1926 14. Özel halk otobüsleri ilk defa İstanbul’da Kadıköy iskelesi ile Moda arasında çalışmaya başladı 14.
    • 1960 25. Özel halk otobüsü taşımacılığı belediye tarafından ruhsatlandırıldı 25.
    • 1982 15. İstanbul Belediye Meclisi, özel halk otobüslerinin yaygınlaştırılması kararını aldı 5.
    • 1985 13. UKOME kararı ile özel halk otobüslerinin yönetim, yürütüm ve denetimi İETT'ye bağlandı 13.
    • 2004 1. İstanbul Halk Ulaşım A.Ş. kuruldu 1.
    • 2006 2. TÖHOB (Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği) kuruldu 2.
    Günümüzde özel halk otobüsleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı olarak Ulaşım Dairesi Başkanlığı'na bağlı Özel Ulaşım Müdürlüğü tarafından yönetilmektedir 3.
    5 kaynak
    İstanbul'daki özel halk otobüslerinin ekonomik durumu, ciddi zorluklarla karşı karşıya olduğunu göstermektedir.
    Bazı sorunlar:
    • Hak edişlerin ödenmemesi: Özel halk otobüsü işletmecileri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden (İBB) 6 milyar lira tutarındaki hak edişlerini alamadıklarını belirtmektedir 23.
    • Finansal sıkıntılar: Akaryakıt, personel maaşları ve bakım-onarım giderleri gibi zorunlu ödemeler karşılanamamaktadır 23.
    • Araç yenileme ve modernizasyon eksikliği: Finansal zorluklar nedeniyle araçlar yenilenememekte ve sektördeki rekabet gücü zayıflamaktadır 1.
    Bu durum, özel halk otobüsü işletmeciliğinin sürdürülebilirliğini tehdit etmekte ve toplu taşıma hizmetlerinin sürekliliğini tehlikeye atmaktadır 123.
    5 kaynak
    Otobüs şoförlerinin çalışma koşulları, güzergah ve sefer planlamalarına bağlı olarak değişen çalışma saatleri, trafik yoğunluğu, hava koşulları ve yol şartları gibi faktörlere bağlı olarak şekillenir 2.
    Bazı çalışma koşulları:
    • Uzun çalışma saatleri: Şoförler, genellikle vardiyalı sistemle çalışır ve sabah erken saatlerde veya gece geç saatlere kadar direksiyon başında olabilir 4.
    • Trafik stresi: Büyük şehirlerde trafik yoğunluğu, çalışma ortamını stresli hale getirebilir 4.
    • Yolcularla iletişim: Farklı karakterlere sahip yolcularla sürekli etkileşimde olmak, zaman zaman gergin anlar yaşanmasına neden olabilir 4.
    • Sorumluluk: Araç içindeki yolcuların güvenliğinden sorumlu olmak, büyük bir dikkat ve sorumluluk gerektirir 4.
    • Fiziksel ve zihinsel zorluklar: Uzun süreli oturma ve yoğun trafikle baş etme gibi zorluklar yaşanabilir 2.
    Ayrıca, şoförlere konaklama imkanı sunulamaması ve verilen harcırahların yetersizliği gibi sorunlar da bulunmaktadır 13.
    5 kaynak