• Buradasın

    MEB'in uygulamaları UNICEF tarafından dünyaya örnek gösterildi

  • Milli Eğitim Bakanlığından yapılan açıklamaya göre; Türkiye, eğitim diplomasisi çalışmalarında yeni bir başarıya imza attı. 
    1
    31 Ekim
    Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre UNICEF Küresel Eğitim ve Ergen Gelişimi Direktörü Pia Britto, Güney Afrika Cumhuriyeti'nde 22 Ekim'de düzenlenen G20 Eğitim Bakanları Toplantısı'ndaki konuşmasında değer ve beceri temelli Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uluslararası alanda takdir edildiğini belirtti. 
    2
    31 Ekim
    Öğretmenlerin yeni müfredata hazırlanması için yürütülen yüz yüze eğitimlerin örnek uygulamalar olarak öne çıktığını vurgulayan Britto, Türkiye'nin sahip olduğu merkezi eğitim sistemiyle erken çocukluk eğitiminde ulusal standartları başarıyla uygulayan ülkeler arasında yer aldığını kaydetti. 
    3
    31 Ekim
    Toplantıda ayrıca erken çocukluk eğitimi ve bakımı düzeyinde milli kimliğe ve ahlaki değerlere verilen önemin Türkiye'nin güçlü yönlerinden biri olduğu vurgulandı. 
    4
    31 Ekim

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UNICEF'in eğitim alanındaki bazı çalışmaları:
    • Okullara erişimi olmayan veya okulu bırakma riski taşıyan çocukları eğitime kazandırmak 5. Bu kapsamda Türkçe dil kursları ve Hızlandırılmış Eğitim Programı gibi yaygın eğitim fırsatları sunar 1.
    • Kaliteli eğitim materyalleri, öğretmen eğitimleri ve güvenli öğrenme ortamları oluşturmak 5.
    • Savaş bölgelerindeki çocuklar için geçici öğrenme merkezleri kurmak 5.
    • Dezavantajlı gruplara yönelik çalışmalar yürütmek 1. İlkokula geç başlayan, yoksul ve mülteci çocuklar için telafi programları düzenler 1.
    • Çocuk haklarını savunmak ve korumak 5. Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin uygulanmasını sağlamak için ülkelerle işbirliği yapar 5.
    UNICEF, bu çalışmaları Türkiye'de ve dünya genelinde yürütmektedir 15.
    5 kaynak
    G20 Eğitim Bakanları Toplantısı'nda Türkiye'nin yanı sıra, okul-toplum iş birliği, eğitim personeli için kapasite geliştirme çalışmaları ve çevrimiçi öğrenme platformlarının güçlendirilmesi gibi konular ele alındı 5.
    Toplantıda, Türkiye'nin eğitim alanındaki bazı uygulamaları örnek olarak gösterildi:
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 34. Bu model, bilgiyi beceriyle ve beceriyi değerle buluşturmayı hedefliyor 4.
    • Millî Eğitim Akademisi 4. Öğretmenlerin mesleki standartlarını güçlendirmeyi amaçlıyor 4.
    • Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) 4. Öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimini destekliyor 4.
    Ayrıca, ülkeler ve kuruluşların temsilcileriyle ikili görüşmeler yapılarak görüş alışverişinde bulunuldu 4.
    5 kaynak
    Türkiye'nin erken çocukluk eğitiminde bazı başarıları:
    • Okullaşma oranının artması 34. 2023-2024 eğitim öğretim yılı itibarıyla 5 yaşında okul öncesi eğitim okullaşma oranı %95,44'e ulaştı 34. Bu oran, OECD ülkeleri arasında en büyük artışı gösteren ülke olmasını sağladı 34.
    • Dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmalar 5. Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ve Erişimin Artırılması Projesi ile dezavantajlı çocukların erken çocukluk hizmetlerine erişimi artırıldı 5.
    • Uluslararası takdir 5. Türkiye'nin erken çocukluk eğitiminde ulusal standartları başarıyla uyguladığı ve milli kimliğe, ahlaki değerlere verdiği önem, uluslararası platformlarda takdir edildi 5.
    5 kaynak
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bazı detayları şunlardır:
    • Bütüncül eğitim yaklaşımı 13. Model, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler 13.
    • Yetkinlik ve erdem odaklı öğrenci profili 13. Öğrencilerin bilgi, beceri, eğilim ve değerleri göz önünde bulundurulur 3.
    • Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi 1. Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı hedefler 1.
    • Beceriler Çerçevesi 1. Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerilerini içerir 1.
    • Sadeleşme ve beceri odaklı yaklaşım 5. Derslerde öğretmenlerin öğrencilerden talep ettiği performans ifadeleri azaltılmıştır 5.
    • Sosyal sorumluluk programları 5. Öğrencilerin akademik eğitimlerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerini desteklemeyi amaçlar 5.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 26 Nisan 2024 tarihinde "gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden erişime açılmış ve paydaşların değerlendirmesine sunulmuştur 5.
    5 kaynak
    Değer ve beceri temelli eğitim modeli, öğrencilerin zihinsel, sosyal-duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini desteklemeyi amaçlar 5. Bu modelde:
    • Beceriler: Bilişsel (ahlaki muhakeme), duyuşsal (ahlaki duyuş) ve sosyal-davranışsal beceriler değer eğitiminde önemli rol oynar 24. Bu beceriler, değerlerin hayata transfer edilmesini sağlar 4.
    • Değerler: Ahlaki değerler, bireylerin doğru ve yanlış arasında seçim yapabilme yeteneğini etkiler 5. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğrencilerin ahlaki değerler ve toplumsal sorumluluk anlayışlarını geliştirmeyi hedefler 5.
    İşleyiş:
    1. Öğretim Programları: Programlar, beceri temelli eğitim ve kök değerler referans alınarak yapılandırılır 3.
    2. Aktif Öğrenme: Zenginleştirici öğrenme ortamları, öğrencilere çeşitli deneyimler sunar ve aktif katılımı teşvik eder 5.
    3. Bütüncül Yaklaşım: Eğitim, sadece akademik başarıya değil, önemli değerler kazandırmaya da odaklanır 5.
    Bu model, öğrencilerin hem bilgi edinmelerini hem de karakter kazanmalarını sağlamayı amaçlar 5.
    5 kaynak