• Buradasın

    Güncellenmiş Ders Kitaplarıyla 20 Milyon Öğrenci Yarın Eğitime Başlıyor

  • Yaklaşık 20 milyon öğrenci, üç aylık yaz tatilinin ardından 2025-2026 eğitim öğretim yılı için yarın sınıflarına kavuşacak. 
    1
    7 Eylül
    Yeni eğitim öğretim yılı için okullarda hazırlıklar tamamlandı. 
    2
    7 Eylül
    Milli Eğitim Bakanlığı’nın ücretsiz olarak dağıttığı yeni ders kitapları sıralara yerleştirildi. 
    3
    7 Eylül
    Bu yıl ise 2,6 ve 10'uncu sınıf öğrencileri de yeni müfredata göre eğitim görecek. 
    4
    7 Eylül
    Kitapların arkasında bulunan karekodlar sayesinde öğrenciler animasyon, simülasyon, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ destekli içeriklere dijital olarak ulaşabilecek. 
    5
    7 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni müfredatın içeriği şu şekilde özetlenebilir:
    • Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak değerlendirir 25.
    • Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerler ve duyarlılık, merhamet gibi diğer değerleri içerir 25.
    • Sadeleştirme: Gerekli konular müfredatta tutulup, bilişsel yük oluşturan içerikler çıkarıldı 34.
    • Okuryazarlık becerileri: Bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık gibi 9 alt okuryazarlık türü müfredata dahil edildi 25.
    • Güncel konular: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde milli sanayi hamleleri, biyoloji dersinde Türkiye’nin aşı geliştirme projeleri gibi güncel olaylar ve kalkınma hamleleri işlenecek 3.
    Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanacak 23.
    5 kaynak
    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim öğretim yılı itibarıyla uygulanmaya başlanacak olan yeni müfredat taslağını, öğrencilerin daha beceri temelli ve anlam odaklı öğrenmelerini sağlamak amacıyla değiştirmiştir 1.
    Müfredat değişikliğinin diğer nedenleri arasında:
    • Ezbere dayalı sistemin yerine analiz ve sentez yapabilen bireyler yetiştirme hedefi 1;
    • Öğrencilerin değişen dünya ve teknolojiye uyum sağlamalarını destekleme 2;
    • Yeni araştırma bulgularını ve eğitim politikalarını müfredata yansıtma 2 yer almaktadır.
    Ayrıca, müfredat değişikliği ile derslerde yorumlama, analiz etme ve uygulama becerilerinin daha fazla önem kazanması amaçlanmıştır 1.
    5 kaynak
    Dijital içeriklerin öğrencilere ulaşma yöntemlerinden bazıları şunlardır:
    • EBA (Eğitim Bilişim Ağı) 3. "Dijital Öğrenme Köprüsü" gibi platformlarla derslerde, araştırmalarda ve proje çalışmalarında yararlanılabilecek internet siteleri sunar 4.
    • Dijital kütüphaneler 14. Gazete arşivleri, dijital ansiklopediler ve dergiler gibi içeriklere erişim sağlar 14.
    • Çevrimiçi kurslar ve dersler 4. Eğitim, mühendislik, teknoloji, kültür, hukuk, sanat, yapay zeka, kişisel gelişim ve iş dünyası gibi alanlarda yerli ve yabancı kurslara ve derslere ulaşma imkanı sunar 4.
    • Video konferans araçları 5. Microsoft Teams, Zoom ve Google Meet gibi platformlarla yüz yüze iletişim eksikliği giderilir 5.
    • LMS (öğrenme yönetim sistemleri) 5. Moodle ve Blackboard gibi sistemlerle ders materyallerinin paylaşımı ve değerlendirme süreçleri yönetilir 5.
    • Etkileşimli içerikler 5. Kahoot ve Mentimeter gibi uygulamalarla öğrencilerin aktif katılımı artırılır 5.
    5 kaynak
    2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan yeni ders kitapları, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda hazırlanmıştır 12. Bu model, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" üzerine kuruludur 12.
    Kitaplarda yer alan bazı konular:
    • Matematik: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, veriye dayalı karar verme ve matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma becerileri 13.
    • Fen Bilimleri: Bilimsel gözlem, sınıflandırma, tahmin, deney yapma, bilimsel çıkarım ve model oluşturma 1.
    • Türkçe: Okuma, yorumlama ve çıkarım amaçlı tasarımlar 3.
    • Sosyal Bilgiler: Kültürel zenginliklerin birlikte yaşama katkıları, sosyal sorumluluk projeleri 5.
    • Tarih: Dijital tarih, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ uygulamaları 13.
    • Coğrafya: İşbirlikli, yaşantısal, problem ve proje temelli öğrenme yöntemleri 13.
    Ayrıca, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık ve sürdürülebilirlik gibi 9 farklı okuryazarlık türü de ders kitaplarında yer almaktadır 12.
    5 kaynak
    2025-2026 eğitim öğretim yılında 2, 6 ve 10. sınıf öğrencileri için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında bazı değişiklikler yapılmıştır:
    • Ders içerikleri: Ders kitapları güncellenmiştir 3.
    • Öğrenme yöntemleri: Konular, öğrencinin aktif katılımını sağlayacak şekilde yeniden tasarlanmıştır 2. Mini oyunlar, keşfetmeli görevler ve interaktif etkinlikler gibi yöntemler kullanılmıştır 2.
    • Dijital erişim: Ders kitaplarının arkasında yer alan karekodlar sayesinde öğrenciler, animasyon, simülasyon, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ destekli içeriklere doğrudan ulaşabilecektir 3.
    • Forma zorunluluğu: Okullarda forma zorunluluğu geri getirilmiştir 3. Belirlenen okul formalarında marka veya logo bulunmayacak ve bu formalar dört yıl boyunca geçerli olacaktır 3.
    5 kaynak