• KTOEÖS Başkanı Selma Eylem, çocukların ideolojik kamplara ve camilere taşındığını belirterek AKP’nin toplum mühendisliği politikalarına tepki gösterdi. Eylem, öğretmenlerin tüm baskılara rağmen bilimsel ve laik eğitim mücadelesini sürdüreceğini vurguladı.kibrispostasi.com’te aç
  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Laik eğitim, aşağıdaki nedenlerden dolayı önemlidir:
    • Din ve devlet işlerinin ayrılması 14. Laik eğitim, din ve devletin alanlarının kesin kurallarla ayrılmasını ve birbirinin alanına müdahale etmemesini sağlar 14.
    • Din ve vicdan özgürlüğü 14. Bireylerin inançlarına saygı gösterilir ve herkes için eşit koşullarda din ve vicdan özgürlüğü sağlanır 14.
    • Bilimsel ve akılcı eğitim 25. Dogmatik değil, akılcı ve bilimsel bir eğitim sistemi oluşturulur 25.
    • Bağnazlıktan uzak, özgür düşünceli bireyler 25. Özgür düşünceli, eleştirel ve çözümleyici bireyler yetiştirilir 25.
    • Demokratik düzenin güvencesi 25. Laik eğitim, demokratik düzenin temel taşlarından biridir 25.
    • Toplumsal uyum ve hoşgörü 4. Farklı inançların birbirine saygılı olduğu ve hoşgörü ortamının yaratıldığı bir toplum yapısı oluşur 4.
    • Eğitimin istismarı önlenmesi 4. Dinin, siyasal ve ekonomik çıkar çevreleri tarafından istismar edilmesinin önüne geçilir 4.
    5 kaynak
    Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS)'nün laik eğitim mücadelesi, 2024-2025 eğitim döneminde eğitim bakanlığının öğretmen nakil ve atamalarını engellemesi ve eğitimin riske girmesiyle başlamıştır 12.
    KTOEÖS, bu duruma karşı çıkarak, bilimsel ve laik eğitim haklarını savunmak amacıyla eylemler ve protestolar düzenlemiştir 24.
    Ayrıca, sendikanın başkanı Selma Eylem, okullarda başörtüsü takılmasına izin veren tüzük değişikliğinin, Türkiye'nin siyasal İslam'ı toplum üzerinde güçlendirme girişiminin bir parçası olduğunu iddia ederek, bu duruma karşı hukuki mücadele başlattıklarını belirtmiştir 5.
    KTOEÖS, bu mücadeleyi, kamusal, çağdaş, bilimsel ve laik eğitimin Anayasa ve Milli Eğitim Yasası'nda güvence altına alındığı temeline dayandırmaktadır 3.
    5 kaynak
    AKP'nin toplum mühendisliği politikaları şu şekilde özetlenebilir:
    • Eğitim sisteminde değişiklikler: 2005'te yapılan müfredat değişikliği ve 2012'de uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi ile eğitimde dini derslerin yoğunluğu artırılmış ve imam hatipler yaygınlaştırılmıştır 5.
    • Laik yaşam tarzlarına müdahale: AKP, laik yaşam tarzlarını ve onun temsilcilerini aşağılamaktadır 4.
    • A otoriter toplumsallık inşası: Gözetleme, karartma, yaftalama ve dışlama teknikleriyle toplumun tüm alanları muhafazakâr bir şekilde şekillendirilmektedir 4.
    • Tek tip insan yetiştirme: Sorgulamayan ve eleştirmeyen bir nesil yetiştirmek amacıyla toplum mühendisliği yapılmaktadır 34.
    Bu politikalar, AKP'nin ülkeyi bir İslam cumhuriyeti haline getirme hedefiyle ilişkilidir 1.
    5 kaynak
    Laik eğitimin geleceği, mevcut siyasi ve toplumsal dinamiklere bağlı olarak şekillenmektedir. Türkiye'de laik eğitim, siyasi iktidarın hedefleri doğrultusunda tekçi, baskıcı ve dayatmacı bir anlayışla tehdit altındadır 2. Eğitim kurumları, ırkçı, mezhepçi ve ayrımcı uygulamalarla gerçek işlevlerinden uzaklaştırılmıştır 2.
    Laik eğitimin geleceği için bazı öneriler:
    • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin seçmeli olması ve içeriğinin ahlak bilgisine ağırlık verecek şekilde yeniden belirlenmesi 1.
    • Diyanet İşleri Başkanlığı'nın vergi veren her yurttaşa eşit hizmet sunması 1.
    • Laik eğitime uygun olmayan kitapların önerilmemesi ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayın politikalarının gözden geçirilmesi 1.
    • Zorunlu din dersi dayatmasına son verilmesi ve eğitimde her türlü ırkçı, gerici ve ayrımcı uygulamaların engellenmesi 2.
    Bu öneriler, laik eğitimin korunması ve geliştirilmesi için atılan adımlardan bazılarıdır. Ancak, gerçek bir değişim için toplumsal ve siyasi mücadelenin sürdürülmesi gerekmektedir.
    5 kaynak
    Öğretmenlerin laik eğitimdeki rolü şu şekilde özetlenebilir:
    • Bilimsel ve tarafsız eğitim sunmak: Öğretmenler, laik sistemin temel ilkelerine uygun olarak bilimsel bilgiyi tarafsız bir şekilde aktarmalıdır 1.
    • Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek: Öğrencilerin sorgulama ve eleştirel düşünme becerileri kazanmasına yardımcı olmalıdır 12.
    • İnanç özgürlüğüne saygı göstermek: Öğrencilerin dini inanışlarına müdahale etmeden, her öğrencinin eşit şekilde eğitim almasını sağlamalıdır 1.
    • Değerler ve ahlaki normları aktarmak: Toplumun her alanında etkili ve başarılı bireylerin yetişmesine katkıda bulunmalıdır 2.
    • Toplumsal sorumluluğu teşvik etmek: Öğrencilerin toplumsal sorumluluk ve empati duygularını geliştirmelerine yardımcı olmalıdır 2.
    Atatürk, "Başöğretmen" olarak laik eğitim anlayışına büyük katkılarda bulunmuş ve modern eğitim anlayışının temellerini atarak bilimsel ve laik eğitimin önemini vurgulamıştır 25.
    5 kaynak