• Yunus Emre Enstitüsü'nün bu yıl ilk kez düzenlediği Çağdaş Türk Sanatı Yaz Okulu, İstanbul ayağını tamamladıktan sonra Ankara'da devam ediyor. 
    1
    28 Temmuz
    14 uluslararası katılımcı, uzmanlar eşliğinde 12 gün boyunca Türkiye'nin üç şehrini ziyaret ederek 30'dan fazla sanat kurumunu inceliyor. 
    2
    28 Temmuz
    Ankara’daki programın ilk gününde ise, CerModern ve Ankara Resim Heykel Müzesi gibi merkezlerde sergi analizleri ve müze gezileri yapıldı. 
    3
    28 Temmuz
    Katılımcılar ayrıca, Birinci Ulusal Mimarlık Akımı kapsamında Devlet Opera ve Bale binasını da ziyaret etti ve Anıtkabir'i modern mimari açısından ele alacaklar. 
    4
    28 Temmuz
    Programın son durağı ise, 29 Temmuz tarihinde Eskişehir'deki Odunpazarı Modern Müze olacak. 
    5
    28 Temmuz

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çağdaş Türk Sanatı Yaz Okulu'nun amacı, Türkiye'nin çağdaş sanat birikimini uluslararası katılımcılarla buluşturmak ve katılımcılara disiplinler arası bir bakış açısıyla çağdaş Türk sanatını inceleme fırsatı sunmaktır 123.
    Bu kapsamda, program şu hedefleri gerçekleştirmeyi amaçlar:
    • Teorik, pratik ve deneyimsel öğrenme: Seminerler, sanat eleştirisi ve analizi, sanatçı ve küratör buluşmaları gibi etkinliklerle katılımcıların bilgi ve becerilerini geliştirmek 1.
    • Sanat projesi geliştirme: Katılımcıların bireysel ve grup olarak özgün sanat projeleri geliştirmelerine olanak tanımak 1.
    • Kültürlerarası iletişim: Farklı kültürlerden gelen katılımcıların birbirleriyle etkileşimde bulunarak kültürel çeşitlilik hakkında bilgi edinmelerini sağlamak 23.
    5 kaynak
    Odunpazarı Modern Müze (OMM), Eskişehir'in tarihi Odunpazarı bölgesinde yer alan ve çağdaş sanata odaklanan bir müzedir 234.
    Bazı özellikleri:
    • Mimari: Japon mimarlık ofisi Kengo Kuma and Associates tarafından tasarlanmıştır 234. Odunpazarı sivil mimarisi, Osmanlı kubbe mimarisi ve geleneksel Japon mimarisini harmanlar 23.
    • Koleksiyon: Erol Tabanca ve İdil Tabanca'ya ait koleksiyonlar ve ulusal-uluslararası sanatçıların eserlerine yer veren süreli sergiler düzenlenir 123.
    • Etkinlikler: Rehberli turlar, atölye çalışmaları, açık hava sinemaları ve çeşitli seminerler gibi etkinlikler sunar 15.
    • Tesisler: Müze dükkanı, kafe, OMM INN adında bir otel ve restoran bulunur 235.
    • Ziyaret Saatleri: Pazartesi hariç 10:00-18:00 arası açıktır 12.
    • Giriş Ücreti: Tam 120 TL, indirimli 80 TL'dir 2.
    5 kaynak
    Ankara Resim ve Heykel Müzesi'nde incelenen eserler ve alanlar arasında şunlar bulunmaktadır:
    • Koleksiyon: Müzede, 19. yüzyılın sonundan günümüze kadar Türkiye'deki sanat anlayışlarına tanıklık eden resim, heykel, seramik, özgün baskı ve Türk süsleme sanatı eserleri sergilenmektedir 14.
    • Daimi Sergiler: Müzede, 6 salonda 750 kadar yapıt sergilenmektedir 3.
    • Önemli Eserler: Osman Hamdi Bey'in "Silah Taciri", Süleyman Seyyid'in manzaraları, Halil Paşa'nın "Boğaz" ve "Çengelköy Yalıları" gibi eserleri öne çıkmaktadır 1.
    • Geçici Sergiler: "Zamansız İzler" gibi geçici sergiler de düzenlenmektedir 4.
    • Kültürel Faaliyetler: Konser, tiyatro ve sinema gösterimleri için kullanılan tarihi büyük salon da ziyaret edilmiştir 23.
    5 kaynak
    Birinci Ulusal Mimarlık Akımı, 1908 ile 1930 yılları arasında etkili olan ve Türk mimarisinde yerel, milli bir tarz oluşturmayı hedefleyen bir akımdır 124. Akımın öncüleri Mimar Kemaleddin ve Vedat Tek'tir 124.
    Akımın bazı özellikleri:
    • Etkilendiği unsurlar: Klasik Osmanlı yapılarındaki mimari öğeler ve süslemeler sıklıkla kullanılmıştır 134.
    • Etkilendiği akımlar: Milliyetçilik ideolojisi ve 19. yüzyıldaki eklektik dönemden etkilenmiştir 23.
    • Kullanım alanları: Akım, daha çok kamu binalarında uygulanmıştır 145.
    • Eleştiriler: Teknolojiye ayak uyduramaması ve seçmeci bir akım olması nedeniyle eleştirilmiştir 15.
    Bazı önemli temsilciler:
    • Arif Hikmet Koyunoğlu 145;
    • Giulio Mongeri 145;
    • Ali Talat Bey 14.
    Önemli örnekler:
    • Mimar Kemaleddin'in İstanbul'daki Kemer Hatun Camisi ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlük Binası 14;
    • Vedat Tek'in İstanbul Sirkeci'deki Büyük Postane ve Haydarpaşa Vapur İskelesi 14;
    • Arif Hikmet Koyunoğlu'nun Ankara'daki Devlet Resim ve Heykel Müzesi ve Etnografya Müzesi 145.
    5 kaynak