• Bakan Tekin'ten 2025-2026 eğitim yılına ilişkin canlı mesaj Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Timur Ortaokulu'ndan yaptığı ÖBA ve EBA canlı yayınında, 2025-2026 eğitim öğretim yılı hazırlıklarına ilişkin hedef ve uygulamaları 81 ildeki öğretmenlerle paylaştı. 
    1
    1 Eylül
    Tekin, genelgelerin hazırlanması sürecinde gündeme getirmek istedikleri konuları öğretmenlerle istişare ettiklerini, yıl içinde yaptıkları toplantılardan edinilen notlar ışığında genelge yayımladıklarını belirtti. 
    2
    1 Eylül
    Kariyer basamaklarıyla ilgili sürecin de başlatıldığını anlatan Bakan Tekin, sürecin Milli Eğitim Akademisi bünyesinde çevrim içi verilecek eğitimlerle yürüyeceğini söyledi. 
    3
    1 Eylül
    Tekin, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sanat ve sporla ilgili becerilerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesinin de üzerinde durulacağını dile getirerek, mesleki eğitim konusuna da önemle yaklaşmaya devam edeceklerinin altını çizdi. 
    4
    1 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025-2026 eğitim hedefleri, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2025/63 sayılı genelge ile belirlenmiştir 235. Bu genelge, Cumhurbaşkanı tarafından ilan edilen “Aile Yılı” temasını merkeze alarak, eğitim sisteminin tüm paydaşlarını ilgilendiren kapsamlı düzenlemeler içermektedir 13.
    Genelgede belirlenen bazı hedefler:
    • Aile katılımı: Ebeveynlerin eğitim sürecine aktif katılımını sağlamak 34.
    • Çevre bilinci: Doğa sevgisi, yeşil vatanın korunması ve orman yangınlarına karşı farkındalık oluşturmak 123.
    • Dijitalleşme: Dijital bağımlılıkla mücadele ve doğru dijital kullanım için rehberlik 125.
    • Öğretmen gelişimi: Mesleki etik kuralların güçlendirilmesi ve sürekli mesleki gelişimin desteklenmesi 35.
    • Fırsat eşitliği: Özel okul ücretleri ve kayıt parası gibi maddi külfet oluşturacak uygulamalardan kaçınmak 25.
    5 kaynak
    2025-2026 eğitim öğretim yılı için mesleki eğitimde bazı yenilikler:
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Bu model, ana sınıfı, ilkokul 1-2, ortaokul 5-6, ortaöğretim hazırlık ve 9-10. sınıflarda kademeli olarak uygulanacak 123. Model kapsamında derslere girecek öğretmenlerin eğitimleri, mesleki çalışma sürecinde tamamlanacak ve eğitim grupları en fazla 50 kişiden oluşacak 123.
    • Hedef Temelli Destek Eğitimi: 12. sınıfta öğrenim gören öğrenciler için ders seçimi, okul idarelerince 8-12 Eylül 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek 13.
    • Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük: Öğrencilerin bilim, kültür, sanat ve spora yönelik ilgi ve yetenekleri, gönüllülük ve sosyal sorumluluk programlarıyla keşfedilip geliştirilecek 123.
    • Dijital Bağımlılıkla Mücadele: Sınıflarda cep telefonu bulundurulması uygulamasına devam edilecek 14.
    • Kütüphane Kullanımı: Öğrencilerin okuma kültürü kazanmaları için okul kütüphanelerinin daha etkin ve verimli kullanılması sağlanacak 24.
    5 kaynak
    2025 yılı için öğretmenlik mesleği kariyer basamaklarında ilerleme süreci şu şekilde işleyecek:
    • Başvuru Dönemi: Uzman öğretmenlik için 20 Ağustos - 5 Eylül 2025 tarihleri arasında, başöğretmenlik için ise 3-7 Kasım 2025 tarihleri arasında başvuru yapılabilecek 2.
    • Eğitim Dönemi: Uzman ve başöğretmenlik eğitim programları 1 Eylül - 15 Aralık 2025 tarihleri arasında OBA (Öğretmen Bilişim Ağı) üzerinden gerçekleştirilecek 2.
    Kariyer basamaklarında ilerleme şartları ve süreci, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayımladığı "2025 Yılı Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamaklarında İlerlemeye İlişkin Kılavuz"da detaylı olarak açıklanmıştır 2.
    5 kaynak
    Öğrencilerin sanat ve spor becerilerinin geliştirilmesi için şunlar yapılabilir:
    • İlgi alanlarının keşfedilmesi 14. Öğrencilerin ilgi alanlarını belirlemek için farklı sanat ve spor etkinliklerini denemeleri sağlanmalı 14.
    • Destekleyici ve teşvik edici olmak 1. Öğrencilerin çabalarını takdir etmek ve onları motive etmek önemli 1.
    • Düzenli katılımı teşvik etmek 1. Düzenli katılım, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine ve özgüvenlerini artırmalarına yardımcı olur 1.
    • Pozitif geri bildirim vermek 1. Başarılarını ve çabalarını takdir etmek, öğrencilerin kendilerine olan güvenlerini artırır 1.
    • Rol model olmak 1. Ebeveynlerin ve öğretmenlerin kendi spor ve sanat etkinliklerine katılarak öğrencilere örnek olmaları etkili olabilir 1.
    • Müfredata dahil etmek 2. Sanat ve spor dersleri, temel dersler kadar önemli bir yere sahip olmalı ve müfredata düzenli olarak dahil edilmelidir 2.
    • Okul içi etkinlikler düzenlemek 25. Sanat sergileri, tiyatro gösterileri veya spor turnuvaları gibi etkinlikler, öğrencilerin yeteneklerini sergilemelerine olanak tanır 25.
    • Bütçe ve kaynak sağlamak 2. Okullarda sanat ve spor etkinlikleri için yeterli kaynak sağlanmalı, bu alanlar için daha fazla bütçe ayrılmalıdır 2.
    • Eşit fırsatlar sunmak 2. Her öğrenciye bu tür etkinliklere katılma fırsatı verilmelidir 2. Maddi imkanları kısıtlı olan ailelerin çocukları için destek programları oluşturulabilir 2.
    5 kaynak
    Millî Eğitim Akademisi'nin temel rolleri:
    • Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişim: Öğretmen adaylarına mesleğe başlamadan önce eğitim vermek ve öğretmenlerin kariyer gelişimleri için eğitim programları düzenlemek 124.
    • Pedagojik reform ve yenilikçilik: Eğitimde teknoloji kullanımı, öğrenci merkezli öğretim yöntemleri ve STEM eğitimi gibi alanlarda öğretmenlere yönelik eğitim programları sunmak 5.
    • Eğitim kalitesini artırma: Öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini güncel gelişmelere göre artırarak eğitim kalitesini yükseltmeyi hedeflemek 25.
    • Kurumsallaşma ve liyakat: Öğretmenlik mesleğini bir kariyer mesleği olarak yapılandırmak ve liyakate dayalı mesleki gelişim süreçlerini kurumsallaştırmak 1.
    Akademi, Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer almakta olup, doğrudan Bakanlık politikalarıyla uyumlu adaylar yetiştirmeyi amaçlar 12.
    5 kaynak