• Ana Jet Üs Komutanlığı'nda konuşlu Asenalar Filo'nun havada yakıt ikmali için yaptığı hazırlıklardan, tanker uçağıyla F-16 ve F-4E/2020 Phantom savaş uçaklarına havada yakıt ikmali yapılmasına kadar tüm süreci görüntüledi. 
    1
    27 Haziran
    Uçuş öncesi uçak komutanı, ekibiyle toplantı yaparak kullanacakları güzergah ve ikmal yapılacak uçakların özellikleriyle ilgili bilgi aldı. 
    2
    27 Haziran
    Filo ekibi daha sonra saatte 950 kilometre hızla giderken de iki F-16 savaş uçağına havada yakıt ikmali yaptı. 
    3
    27 Haziran
    Tüm uçaklara ikmal yapmak için yaklaşık 4 saat havada kalan filo ekibi, görevini başarılı şekilde tamamladıktan sonra 10. Ana Jet Üs Komutanlığı pistine dönüş yaptı. 
    4
    27 Haziran
    Filo savaş uçaklarına kesintisiz uçuş imkanı sağlıyor101'inci Havada Yakıt İkmal Filo Komutanı Hava Pilot Albay Gönen, Asenalar Filo'nun asli görevinin, havadan yakıt ikmaliyle, savaş uçakları, erken ihbar ve kontrol uçaklarının havada kalış sürelerini uzattıklarını böylece uçakların ihtiyaç duyulan bölgede daha fazla görev yapabilmelerini sağladıklarını söyledi. 
    5
    27 Haziran

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hava pilotlarının eğitim süreci genellikle üç aşamadan oluşur: teorik eğitim, simülatör eğitimi ve gerçek uçuş eğitimi 25.
    • Teorik eğitim aşamasında pilot adayları, havacılık bilgisi, meteoroloji, navigasyon, uçuş güvenliği ve hukuk gibi konuları öğrenir 15.
    • Simülatör eğitimi, gerçek uçuş öncesinde yapılır ve pilotlara çeşitli hava koşulları, uçuş hataları ve acil durumlar üzerinde deneyim kazandırır 5.
    • Gerçek uçuş eğitimi ise pilot adaylarının uçak kullanma becerilerini geliştirdiği aşamadır 5. Bu eğitimde kalkış ve iniş, seyir uçuşu, manevralar ve acil durum prosedürleri gibi beceriler üzerinde çalışılır 5.
    Pilot olmak için ayrıca en az lise mezunu olmak, iyi derecede İngilizce bilmek, sağlık raporu almak ve finansal yeterliliğe sahip olmak gibi şartlar gereklidir 2. Eğitimin süresi, alınan lisansa bağlı olarak değişir; PPL eğitimi birkaç ay sürebilirken, ATPL eğitimi genellikle 18-24 ay arası tamamlanır 2.
    5 kaynak
    Asenalar Filo olarak da bilinen 101. Havada Yakıt İkmal Filo Komutanlığı'nın görevleri şunlardır:
    • Savaş uçaklarına kesintisiz uçuş imkanı sağlamak 14. Havada yakıt ikmali yaparak savaş uçaklarının menzili ve havada kalış süresini artırmak, böylece uçakların ihtiyaç duyulan bölgede daha fazla görev yapmasını sağlamak 14.
    • Sınır ötesi operasyonlara destek vermek 13. Türkiye'nin sınır ötesi operasyonlarında etkin bir şekilde görev almak 13.
    • 401. Test Filo'ya destek sağlamak 13. Test uçuşları sırasında 401. Test Filo'ya havada yakıt ikmali desteği sağlamak 13.
    • NATO ve yurt dışı tatbikatlarına katılım sağlamak 15. Müttefik ülkelere belirli bölgelerde yetki dahilinde havada yakıt ikmal desteği sağlamak ve yurt dışı tatbikatlarına katılımını mümkün kılmak 15.
    • Yük ve personel taşımak 24. 6 paletle 18 ton yük ve azami 100 yolcu taşıyabilmek 4.
    5 kaynak
    F-16 ve F-4E/2020 Phantom uçakları hakkında bazı bilgiler:
    • F-16:
      • Üretim: 25 farklı ülke tarafından tedarik edilen, 2024 yılı itibarıyla 2.145 adetle dünyanın en yaygın sabit kanatlı uçağıdır 3.
      • Özellikler: Single veya tandem oturma düzenine sahip, güçlü radarı sayesinde alçaktan uçan uçakları tespit edebilen, elektronik komutlarla yönetilen ilk savaş uçağıdır 23.
      • Modernizasyon: ASELSAN ve TUSAŞ tarafından yerli aviyonik sistemlerle güncellenmektedir 5.
    • F-4E/2020 Phantom:
      • Üretim: 1958 yılında ilk uçuşunu yapmış, 1960 yılında aktif hizmete alınmış, 5.195 adet üretilmiş bir savaş uçağıdır 14.
      • Özellikler: Tandem çift koltuklu, çift motorlu, tüm hava koşullarına uygun, uzun menzilli süpersonik bir avcı-bombardıman uçağıdır 14.
      • Kullanım: 2025 yılı itibarıyla 48 adet F-4E Phantom II aktif görevde olup, 2026 yılında tamamen emekliye ayrılması planlanmaktadır 5.
    5 kaynak
    Havada yakıt ikmalinin bazı avantajları:
    • Zaman tasarrufu 3. Uçaklar, inmeden yakıt ikmali yaparak daha hızlı görevlere devam edebilir 3.
    • Mesafe sınırlamasının kalkması 3. Uçulması mümkün olmayan mesafeler aşılabilir 3.
    • Görev esnekliği 5. Uçaklar, daha uzun süre havada kalabilir ve ihtiyaç duyulan bölgede daha fazla görev yapabilir 5.
    • Savaş durumunda avantaj 5. Muharebe yarıçapını artırma imkanı tanır 5.
    Sivil havacılıkta ise havada yakıt ikmali yaygın değildir; bu yöntem daha çok askeri ve araştırma amaçlı özel uçaklarda kullanılır 5.
    5 kaynak
    Havada yakıt ikmali, uçuş sırasında uçak yakıtını bir tanker uçaktan diğerine aktarma işlemidir 24. Bu işlem genellikle iki askeri uçak arasında yapılır 24.
    İki ana yakıt ikmal sistemi kullanılır:
    1. Boom Sistemi: Tanker uçaklarının arkasında bulunan, kontrolü uçaktaki yetkili kişi tarafından gerçekleşen teleskobik bir kolla yapılır 24.
    2. Hose-and-Drogue (Sepet) Sistemi: Uçağın arka kısmından salınan bir hortum vasıtasıyla gerçekleştirilir 24. Hortumun ucunda, yakıt ikmali yapılacak uçağa kilitlenen küçük bir sepet bulunur 24.
    Ticari yolcu ve kargo uçaklarında havada yakıt ikmali yapılmaz 24. Bunun nedeni, bu operasyonun tehlikeli olması ve çok katı kurallar içermesidir 24.
    5 kaynak