• Buradasın

    Antakya'ya Destek: 'Rengimiz Antakya' Sergisi Açıldı

  • 6 Şubat depremlerinin yarattığı büyük yıkımın ardından Hatay’da yaşayan çocuklar ve gençlerin yaşadığı travmaların etkisini azaltmak ve yeni bir gelecek umudu sunmak amacıyla Türkiye’nin önde gelen sanatçıları “Rengimiz Antakya” sergisi için bir araya geldi. 
    1
    28 Mayıs
    Aralarında Devrim Erbil, Ergin İnan gibi önemli sanatçıların da yer aldığı 78 sanatçının 100'ü aşkın eseri sergilendi. 
    2
    28 Mayıs
    Elde edilecek gelirle Antakya'da bir Sanat Atölyesi kurulacak ve gençlerin eğitim ile malzeme ihtiyaçları karşılanacak. 
    3
    28 Mayıs
    Vakfın kurucularından İbrahim Seyfittinoğlu, serginin temel amacının gelir elde etmek olmadığını, sanatseverlerin ve sanatçıların duyarlılığıyla oluşan bağışların anlamlı bir amaca yönlendirilmesi olduğunu belirtti. 
    4
    28 Mayıs
    Sergi açılışında konuşan Prof. Dr. Alaeddin Tileylioğlu ve Mira Koldaş, depremzedelere destek olma amacıyla düzenlenen serginin önemini vurguladı. 
    5
    28 Mayıs

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devrim Erbil'in bazı eserleri:
    • "İstanbul" Serisi 5. Hem ulusal hem de uluslararası alanda yankı uyandırmıştır 5.
    • "Doğa" Serisi 5.
    • "Kompozisyon" Çalışmaları 5.
    • "Anadolu" Serisi 5.
    • "Gelenekten Günümüze / Osmanlıdan İzler" 5.
    • "Titreşimlerin Büyüsü" 3.
    • "İstanbul'a Bakış" 3.
    • "Bir Kenti Düşlemek" 3.
    • "İstanbul'dan Sevgiler" 3.
    Eserleri, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, İzmir Resim ve Heykel Müzesi gibi önemli müzelerde ve özel koleksiyonlarda sergilenmektedir 45.
    5 kaynak
    Fevzi Karakoç'un eserlerinde at sembolü öne çıkmaktadır 12. At, Türk kültüründe güç, hız, özgürlük, cesaret ve dayanıklılık gibi eril nitelikleri temsil eder 1.
    Karakoç'un eserlerinde ayrıca kaktüsü andıran bitkiler ve insan figürleri de yer alır 2.
    Sanatçı, figürleri soyutlayarak ve kompozisyonun estetik unsurları olarak kullanarak, renk, şekil ve doku gibi unsurlarla ilgilenir 45.
    5 kaynak
    Ahmet Oran'ın sanatsal tarzı soyut resim olarak tanımlanır 12.
    Oran, resimlerinde mekansal hacim duygusu yaratmak için genellikle büyük tuvaller üzerine katmanlaşmış renkler kullanır 2. Soyut resimlerinde, katmanlı fırça darbeleriyle geometrik veya lirik çizgiler oluşturur 12. Sanatçının çalışmalarının temelini oluşturan renklendirme, grafik çizgilerle birleşir 2. Tuvallerindeki çizgiler, yatay düzlemde çok parçalı çalışmalar olarak göze çarpar 12.
    Erken dönem çalışmalarında tamamen monokrom bir yol izleyen Oran, boya tabakasını kendine özgü bir tavırla yüzeye yayar 4. Farklı boyutlardaki spatulalar, kazıyıcılar ve ahşap parçalarıyla katman katman boyanmış tuvalin kabuğunu soyarak yüzeyde renkli bantlar yaratır 4. Sanatçının tuval yüzeyinde açtığı bu yarıklardan yeni imgeler açığa çıkar 4.
    Oran, nesnel olana göndermede bulunmayan soyut resimler yapar ve resmi en temel unsurlarına indirger: renge ve biçime 1.
    5 kaynak
    Ergin İnan'ın sanat anlayışı, Doğu ve Batı kültürlerinin sentezine dayanır 23. Eserlerinde sembolik imgeler, kaligrafik yazılar, Mevlana'dan esinlenmeler ve hayvansal imgeler kullanır 12.
    Öne çıkan özellikleri:
    • Sembolizm ve mistik öğeler: Eserlerinde dini ve mitolojik motifler bulunur 1.
    • Renk ve form kullanımı: Renkleri duygusal yoğunluk ve sembolik anlam yaratmak için kullanır 1.
    • Teknik çeşitlilik: Tuval, ahşap, duralit gibi farklı yüzeylerde yağlıboya, suluboya, tempera ve kolaj gibi çeşitli tekniklerle çalışır 13.
    • Böcek motifleri: Eserlerinde böcekleri, özellikle de yaratılış ve yok oluş kavramlarını sembolize eden böcekleri işler 25.
    İnan, insan ruhunun derinliklerine dair sorgulamalar yapar ve izleyicilerini düşündürmeyi amaçlar 1.
    5 kaynak
    Süleyman Saim Tekcan'ın çalışmaları genellikle Anadolu kültürü ve tarihi temalarını işler 125.
    Bazı temalar:
    • Anadolu uygarlıkları: Güneş kursu, alem, geyik idolleri, tuğralar gibi motifler 15.
    • Mezar taşları: Sanatçı, bu imgeleri de değerlendirmiştir 12.
    • Hitit ve Selçuklu soyutlamaları: Eserlerinde bu soyutlamalar yer alır 2.
    • At figürü: Roma'dan Selçuklu'ya, Osmanlı minyatürlerinden ilk çağ duvar resimlerine kadar birçok dönemde karşımıza çıkan at figürü, sanatçının ilgisini çeker 125.
    • Kaligrafi: Özellikle son yıllarda eserlerinde kaligrafi de önemli bir yer tutar 125.
    Tekcan, bu temaları çağdaş sanat diliyle yorumlayarak, gelenekselliği bireysellikle birleştirir 12.
    5 kaynak