• Olay, geçtiğimiz çarşamba günü öğle saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Kosova Mahallesi'ndeki Dikilitaş Sahip Ata İlkokulu'nda meydana geldi. 
    1
    30 Mayıs
    Edinilen bilgiye göre, okulda 4 sınıf öğrencisi olan 10 yaşındaki Yusuf Taşkın ile arkadaşı İ.Ç arasında sınıfta çıkan tartışma sonrası iddiaya göre İ.Ç., Yusuf Taşkın'ın boğazını uzun süre sıktı. 
    2
    30 Mayıs
    Yusuf'un fenalaşarak yere yığıldığını gören diğer öğrenciler durumu öğretmenlerine bildirdi. 
    3
    30 Mayıs
    Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırılan Yusuf'un yoğun bakımda tedavisinin sürdüğü ve sağlık durumunun ciddiyetini koruduğu belirtildi. 
    4
    31 Mayıs
    Geçtiğimiz yıl meydana gelen başka bir olayda da okulda çıkan tartışmada 14 yaşındaki oğlunun akran zorbalığını uğradığını ve okulda kalp krizi geçirmesi sonucu hayatını kaybettiğini belirten baba Ramazan Taşkın; tüm sorumluların cezalandırılmasını, bu tür olayların başka çocukların başına gelmemesini istediğini söyledi. 
    5
    30 Mayıs

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Zorbalıkla mücadelede ailelerin rolü şu şekilde özetlenebilir:
    • İletişim ve destek: Aile, çocuklarına açık bir iletişim ortamı sunarak, zorbalık gibi sorunlar hakkında konuşmalarını teşvik edebilir 35.
    • Model alma: Aileler, çocuklarına sosyal davranışları modelleyerek empati ve anlayış geliştirmelerine yardımcı olabilir 3.
    • Problem çözme becerileri: Aileler, çocuklarına zorbalıkla başa çıkma ve problem çözme becerilerini öğretebilir 3.
    • Okul ile iş birliği: Aileler, çocuklarının eğitim aldığı okul ile iş birliği yaparak zorbalık sorununa karşı daha etkili bir yaklaşım sergileyebilir 35.
    • Duygusal destek: Zorbalığa maruz kalan çocuklar, ailelerinden duygusal destek aldıklarında kendilerini daha güçlü hissederler 3.
    Ayrıca, ailelerin zorbalıkla mücadelede destek mekanizmalarından haberdar olması ve gerektiğinde okul veya profesyonel destek mekanizmalarıyla iletişime geçmesi önemlidir 5.
    5 kaynak
    Akran zorbalığı, yaş grubu benzer olan bireyler arasında güç dengesizliği sonucu ortaya çıkan, tekrarlayan ve zarar verici davranışlardır 125. Bu durum, fiziksel, sözel ya da sosyal alanda gerçekleşebilir 125.
    Akran zorbalığını önlemek için bazı öneriler:
    • Çocukları bilinçlendirmek: Zorbalığın ne olduğunu anlatmak, mağdurların kendilerini daha kolay korumalarını sağlar 12.
    • Açık iletişim: Çocuklarla sık sık konuşarak okulda ve internette neler yaptıklarını öğrenmek, duygularıyla ilgili sorular sormak önemlidir 14.
    • Rol model olmak: Çocuklara pozitif davranışları ve sosyalliği öğretmek, onlara iyi örnek olmakla başlar 13.
    • Empati ve iletişim becerileri: Okullarda empati, saygı ve iletişim becerilerini geliştiren programlar uygulanmalıdır 25.
    • Destekleyici ortam: Çocukların kendilerini ifade etmeleri için güvenli ortamlar yaratılmalı ve yaşadıkları zorbalığı ailelerine veya öğretmenlere bildirmeleri teşvik edilmelidir 24.
    Akran zorbalığı ciddi bir sorun teşkil ettiğinden, bu tür durumlarla karşılaşıldığında profesyonel yardım almak önemlidir 4.
    5 kaynak
    Okullarda zorbalıkla mücadele için bazı yöntemler:
    • Öğretmen ve okul yöneticilerinin rolü:
      • Zorbalık hakkında bilinçli olmak ve sürekli gözlem yapmak 3.
      • Öğrencilere zorbalık durumunda bunu öğretmenleriyle paylaşabileceklerini anlatmak 3.
      • Zorbalığa anında müdahale etmek ve sorumlu öğrencileri cezalandırmak 34.
    • Ebeveynlerin rolü:
      • Çocuklarını zorbalığa karşı bilinçlendirmek ve açık bir iletişim kurmak 13.
      • Çocuklarının davranışlarını gözlemlemek ve olası zorbalığı işaret eden belirtilere dikkat etmek 13.
      • Çocuğa zorbalıkla başa çıkma stratejileri öğretmek 3.
    • Okul genelinde uygulamalar:
      • Zorbalık karşıtı politikalar oluşturmak ve uygulamak 145.
      • Risk grubundaki öğrencileri belirlemek ve onlara psikolojik destek sağlamak 14.
      • Sosyal etkinlikler düzenleyerek öğrencilerin bir araya gelmesini sağlamak 12.
    • Öğrenci katılımı:
      • Öğrencilerin zorbalık karşıtı stratejilere dahil edilmesi ve zorbalığın kabul edilemez olduğunun onlara öğretilmesi 4.
      • Büyük öğrencilerin, küçük öğrencilere yol gösterici olması 3.
    5 kaynak